Teaching GuideTerm
Faculty of Sport Sciences and Physical Education
  Home | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
 Subjects
  Planning Teaching/Learning Processes in Physical Activity and Sport
Abrir nova vista Vista para imprimir Exportar a pdf
Identifying Data 2020/21
Subject (*) Planning Teaching/Learning Processes in Physical Activity and Sport Code 620G01035
Study programme
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
Descriptors Cycle Period Year Type Credits
Graduate 1st four-month period
Fourth Obligatory 6
Language
Spanish
Galician
Teaching method Hybrid
Prerequisites
Department Educación Física e Deportiva
Coordinador
Carrera Lopez, Celso Carlos
E-mail
celso.carrera@udc.es
Lecturers
Carrera Lopez, Celso Carlos
E-mail
celso.carrera@udc.es
Web http://campusvirtual.udc.es/moodle/
General description Esta materia está incluída no MÓDULO 5 (Ensino da educación física e o deporte). No devandito módulo, atópanse as MATERIAS que teñen unha vinculación directa co Ensino da Educación Física, como é o caso de "Ensino da actividade física e o deporte", "Actividades no medio natural" e "Actividade física e deporte adaptado" Dende un punto de vista xeral, e centrándonos no campo educativo, a materia de Planificación do Proceso de E/A debe ser o vehículo que dote, ao futuro profesional da actividade física, dos recursos necesarios para poder afrontar con garantías de éxito o proceso de ensino/aprendizaxe da educación física e os deportes en todos os seus campos de actuación. Este labor, nunha perspectiva histórica, estivo vinculado directamente co concepto e as teorías da didáctica. Actualmente, o concepto de didáctica ha ido evolucionando desde concepcións máis tradicionalistas, nas que tiñan maior presencia os métodos de ensino, cara a tendencias máis actualizadas, nas que se vincula máis co concepto de currículo. O concepto de currículo, do mesmo xeito que o de didáctica tomado na súa acepción máis ampla, incide sobre o papel do profesor nas tarefas de deseño, posta en práctica e revisión da praxe educativa, así como dos materiais curriculares e medios didácticos empregados. Desde esta perspectiva, podemos dicir que ambos os conceptos están relacionados coa análise dos elementos que interveñen nos procesos de ensino/aprendizaxe propostos polos profesores, co obxecto de optimizalos e ter maiores garantías de éxito na consecución das intencións educativas que se perseguen na práctica. É neste último aspecto no que cobra maior relevancia se cabe o concepto de currículo, xa que actualmente tense máis en conta nos procesos de ensino/aprendizaxe "a quén se ensina" e "para qué se ensina" (intencións educativas), que "qué ensínase" e "cómo ensínase", que eran a preocupación principal das tendencias didácticas máis clásicas. O anteriormente exposto non quere dicir que se deixen de lado as preocupacións anteriores sobre os estudos de ensino/aprendizaxe, senón que se teñen máis en conta as necesidades de formación e educación dos discentes que a optimización dos procesos seguidos. A formulación exposta anteriormente adquire maior relevancia no actual contexto educativo, xa que nos achamos inmersos nun proceso de reforma educativo, no que o obxectivo principal é o de mellorar a calidade educativa, proceso iniciado coa aplicación da L.O.G.S.E. e o seu posterior desenvolvemento; coa aprobación da L.O.C.E., e o seu desenvolvemento posta en práctica parcialmente; e coa promulgación L.O.E., marco de referencia da educación formal ata o curso 2013-14; e coa actualmente posta en práctica da última lei educativa a L.O.M.C.E. (Lei Orgánica 8/2013 para a Mellora da Calidade Educativa). Ambas as leis inciden directamente sobre o actual panorama educativo, introducindo importantes novidades conceptuais sobre os procesos de ensino/aprendizaxe, que á súa vez modifican a propia praxe educativa, modificación que se estende tanto a nivel da educación formal como da educación non formal. En definitiva, a finalidade da materia Planificación do Proceso de Ensino/ Aprendizaxe será: dotar ao futuro Graduado en CC. da Actividade Física e do Deporte das competencias (coñecementos, capacidades e instrumentos) necesarios para poder intervir no ámbito educativo da educación física e das actividades físicas, dando respostas adecuadas ás necesidades dos seus alumnos, seguindo criterios de calidade e eficacia ao afrontar a práctica profesional, tanto a nivel do ensino formal como non formal. Como norma, a materia impartirase en castelán, independentemente de que a atención individualizada realícese no idioma preferente de cada estudante. Así mesmo, os traballos e documentos de avaluación da materia poderanse presentar nos idiomas establecidos na presente guía docente.
Contingency plan 1. Modifications to the contents 2. Methodologies *Teaching methodologies that are maintained *Teaching methodologies that are modified 3. Mechanisms for personalized attention to students 4. Modifications in the evaluation *Evaluation observations: 5. Modifications to the bibliography or webgraphy
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes