Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias do Deporte e a Educación Física |
Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte |
Asignaturas |
Iniciación en deportes IV (Rugby) (optativa) |
Contidos |
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Datos Identificativos | 2020/21 | |||||||||||||
Asignatura | Iniciación en deportes IV (Rugby) (optativa) | Código | 620G01311 | |||||||||||
Titulación |
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Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | Anual |
Terceiro | Optativa | 6 | ||||||||||
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Temas | Subtemas |
Tema 1.- Alcance e dimensión da asignatura. | 1.1.- Introdución: marco lexislativo. 1.2.- Aproximación o concepto do deporte e as suas diferentes categorizacions en relación a la asignatura. 1.3.- Análisi do descriptor da asignatura. 1.4.- Interdisciplinariedade de contidos. 1.5.- Características xerales do rugbi nos diferentes procesos deportivos. |
Tema 2.- Características de identidade do rugbi. |
2.1.- Ha sabido conservar a sua ancestral y primitiva virilidade. 2.2.- Conserva y manteñe sus tradicions (externas e internas) sobre o xogo. 2.3.- Nunca a permitido que primara la victoria, o fin, por riba dos valores do xogo. 2.4.- Representa unha actividade en donde se mesturan e teñen cabida prototipos de personalidade diferentes, caracterizados de maneira mayoritaria nas distintas posicions de xogo. 2.5.- Es imprescindible a colaboración pra poder levar a cabo o xogo. |
Tema 3.- Qué e o rugbi. | 3.1.- Resumo conceptual. 3.1.1.- E dinámica. 3.1.2.- E naturalidade de acción. 3.1.3.- E explotación das habilidades e capacidades individuais para o uso colectivo. 3.1.4.- E diversión. 3.1.5.- E compañerismo. 3.1.6.- E tradición. 3.1.7.- E xogo. |
Tema 4.- Historia do rugbi. |
4.1.- Nacemento do rugbi. 4.1.1.- Visión “romántica” do nacemento do rugbi. 4.2.- Xogos históricos paralelos. 4.2.1.- Tsu Chu (Fútbol chino). 4.2.2.- Kemari. 4.2.3.- Pallone. 4.2.4.- Raices Gregas: Episcyro, Phenindo, Aporrhaxis, Uranio. 4.2.5.- Harspastum. 4.2.6.- Soule. 4.2.7.- Calcio. 4.3.- Evolución histórica. 4.3.1.- Soule vs. Calcio. 3.2.- RUGBI. Século XVII, XVIII, XIX. 3.3.- Loita de regras. 3.4.- Rugbi vs. Football. 3.5.- R.F.U./R.F.L. 3.6.- Actualidade. 4.- Torneos e espectáculos máis representativos. 4.1.- O Torneo VI Nacions. 4.1.1.- A Copa Calcuta. 4.1.2.- O Grand Slam. 4.1.3.- A tripla Coroa. 4.1.4.- A Culler de Madeira. 4.2.- A Super XV. 4.3.- O Torneo IV Nacions. 4.4.- O Campionato do Mundo. |
Tema 5.- Coñecer e comprender un deporte: o rugbi. |
5.1.- As clasificacions clásicas. 5.1.1.- O rugb e sua clasificación. 5.1.2.- Novas tendencias de clasificación. 5.2.- Diferentes tipos de rugbis. 5.2.1.- Rugbi a 15. 5.2.2.- Rugbi a 13. 5.2.3.- Rugbi a 7 (Seven). 5.2 4.- Rugbi a 12. 5.2.5.- Rugbi a 9. 5.2.6.- As aplicacions metodolóxicas do rugbi: Rugbi Image, Rugbi Master, Rugbi Sala, Mini Rugbi, Rugbi Playa, Quad rugbi. |
Tema 6.- A estrutura formal do rugbi. | 6.1.- As constantes formais. 6.1.1.- O móbil (o balón). 6.1.1.1.- Diferenciación do móbil en función da tipoloxía do rugbi. 6.1.1.2.- Posibles adaptacións en relación a o proceso de iniciación. 6.1.2.- O espazo. 6.1.2.1.- Diferenciación do espazo formal en función da tipoloxía do rugbi. 6.1.2.2.- Posibles adaptacións en relación a o proceso de iniciación. 6.1.3.- O tempo. 6.1.3.1.- Diferenciación do tempo formal en función da tipoloxía del rugby. 6.1.3.2.- Posibles adaptacións en relación a o proceso de iniciación. 6.1.4.- Os xogadores. 6.1.4.1.- Diferenciación dos Xogadores en función da tipoloxía del rugbi. 6.1.4.2.- Posibles adaptacións en relación a o proceso de iniciación. 6.1.5.- O obxectivo. 6.1.5.1.- Diferenciación do obxectivo en función da tipoloxía do rugbi. 6.1.5.2.- Posibles adaptacións en relación a o proceso de iniciación. 6.1.6.- O tenteo. 6.1.6.1.- Diferenciación do tenteo en función da tipoloxía do rugbi. 6.1.6.2.- Posibles adaptacios en relación al proceso de iniciación. 6.1.7.- Las regras. 6.1.7.1.- Diferenciación de las regras en función de la tipoloxía del rugby. 6.1.7.2.- Posibles adaptacións en relación a o proceso de iniciación. 6.1.8.- A técnica. 1.8.1.- Posibles adaptacións en relación a o proceso de iniciación. 6.1.9.- Los ritos e protocolos. 6.2.- Valoración das constantes de estrutura formal en relación con rugbi. |
Tema 7.- A estrutura funcional do rugby. |
7.1.- Concepto da estrutura funcional. 7.1.1.- Determinación da estrutura funcional. 7.1.1.1.- Po la estrutura formal. 7.1.1.2.- Po la filosofía do xogo. 7.1.1.3.- Po lo adestramento condicional. 7.1.1.4.- Por los xogadores. 7.1.1.5.- Por el modelo de análise. 7.1.2.- As visiones dentro de las estruturas. 7.1.2.1.- Visión tradicional. 7.1.2.1.1.- Características. 7.1.2.1.2.- Etapas. 7.1.2.2.- Visión integradora. 7.1.2.2.1.- Características. 7.1.2.2.2.- Etapas. 7.1.3.- Interpretación da estrutura funcional con respecto al rugby baixo a visión de diferentes modelos de análise. |
Tema 8.- A observación e aplicación de modelos e métodos no proceso de iniciación. |
8.1.- Elementos de estrutura funcional. 8.2.- Construción das planillas de observación de cada uno de los elementos de estructura funcional del rugby. 8.2.1.- La mele. 8.2.1.1.- Zona de localización. 8.2.1.2.- Estado inicial. 8.2.1.3.- Formación. 8.2.1.4.- Introdución do balón. 8.2.1.5.- Desenvolvemento da mele. 8.2.1.6.- Estado final do desenvolvemento da mele. 8.2.1.7.- Resultado inicial. 8.2.1.8.- Resultado final. 8.2.2.- A touche. 8.2.2.1.- Zona de localización. 8.2.2.2.- Estado inicial. 8.2.2.3.- Formación. 8.2.2.4.- Desenvolvemento. 8.2.2.5.- Resultado final del desenvolvemento. 8.2.2.6.- Resultado final. 8.2.3.- O maul. 8.2.3.1.- Zona de localización. 8.2.3.2.- Estado inicial. 8.2.3.3.- Formación. 8.2.3.4.- Desenvolvemento. 8.2.3.5.- Estado del desenvolvemento. 8.2.3.6.- Resultado final. 8.2.4.- O ruck. 8.2.4.1.- Zona de localización. 8.2.4.2.- Estado inicial. 8.2.4.3.- Formación. 8.2.4.4.- Desenvolvemento. 8.2.4.5.- Estado del desenvolvemento. 8.2.4.6.- Resultado final. 8.2.5.- O xogo a man. 8.2.5.1.- Zona de localización. 8.2.5.2.- Desenvolvemento. 8.2.5.3.- Resultado final. 8.2.6.- O xogo o pe. 8.2.6.1.- Zona de localización. 8.2.6.2.- Desenvolvemento. 8.2.6.3.- Resultado final. 8.3.- Exemplo de posible instrumento de análise integrado. 8.3.1.- Partido. 8.3.2.- Tempo. 8.3.3.- Recuperación. 8.3.4.- Zona de recuperación. 8.3.5.- Acción. 8.3.6.- Zona de inicio. 8.3.7.- Formación. 8.3.8.- Desenvolvemento. 8.3.9.- Resultado inicial. 8.3.10.- Apertura. 8.3.11.- Resultado final. 8.3.12.- Final. 8.3.13.- Zona de remate. |
Tema 9- Relación entre técnica y táctica. |
9.1.- A técnica como necesidade táctica en el desenvolvemento do xogo de rugby. 9.2.- A táctica como necesidade para la adquisición da técnica en el desenvolvemento do xogo de rugby. |
Tema 10.- Relación entre táctica y estratexia. |
10.1- La estratexia en mans das características físico-psico-técnico-tácticas. 10.2.- A visión directiva como punto de referencia del desenvolvemento da estratexia de xogo. 10.3.- Las posibilidades de modificación de la estratexia de xogo. |
Tema 11.- A capacidade coordinativa e o acto motor no rugby. |
11.1.- Consideracións sobre o concepto de coordinación motriz 11.2.- Relación entre as capacidades de coordinación e o acto motor del xogador de rugby. 11.2.1.- Combinación de diferentes movementos nas diferentes manifestacións do xogo. 11.2.2.- Capacidade coordinativa e automatización de combinacións. 11.3.- Aspectos a ter en conta en el desenvolvemento das capacidades coordinativas do xogador según das diferentes etapas evolutivas. 11.4.- Propostas para o entrenamento específico de las capacidades coordinativas en rugby. |
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