Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias do Deporte e a Educación Física
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Grao en Ciencias da Actividade Física e do Deporte
 Asignaturas
  Iniciación en deportes IV (Rugby) (optativa)
   Contidos
Temas Subtemas
Tema 1.- Alcance e dimensión da asignatura. 1.1.- Introdución: marco lexislativo.
1.2.- Aproximación o concepto do deporte e as suas diferentes categorizacions en relación a la asignatura.
1.3.- Análisi do descriptor da asignatura.
1.4.- Interdisciplinariedade de contidos.
1.5.- Características xerales do rugbi nos diferentes procesos deportivos.
Tema 2.- Características de identidade do rugbi.
2.1.- Ha sabido conservar a sua ancestral y primitiva virilidade.
2.2.- Conserva y manteñe sus tradicions (externas e internas) sobre o xogo.
2.3.- Nunca a permitido que primara la victoria, o fin, por riba dos valores do xogo.
2.4.- Representa unha actividade en donde se mesturan e teñen cabida prototipos de personalidade diferentes, caracterizados de maneira mayoritaria nas distintas posicions de xogo.
2.5.- Es imprescindible a colaboración pra poder levar a cabo o xogo.
Tema 3.- Qué e o rugbi. 3.1.- Resumo conceptual.
3.1.1.- E dinámica.
3.1.2.- E naturalidade de acción.
3.1.3.- E explotación das habilidades e capacidades individuais para o uso colectivo.
3.1.4.- E diversión.
3.1.5.- E compañerismo.
3.1.6.- E tradición.
3.1.7.- E xogo.
Tema 4.- Historia do rugbi.
4.1.- Nacemento do rugbi.
4.1.1.- Visión “romántica” do nacemento do rugbi.
4.2.- Xogos históricos paralelos.
4.2.1.- Tsu Chu (Fútbol chino).
4.2.2.- Kemari.
4.2.3.- Pallone.
4.2.4.- Raices Gregas: Episcyro, Phenindo, Aporrhaxis, Uranio.
4.2.5.- Harspastum.
4.2.6.- Soule.
4.2.7.- Calcio.
4.3.- Evolución histórica.
4.3.1.- Soule vs. Calcio.
3.2.- RUGBI. Século XVII, XVIII, XIX.
3.3.- Loita de regras.
3.4.- Rugbi vs. Football.
3.5.- R.F.U./R.F.L.
3.6.- Actualidade.
4.- Torneos e espectáculos máis representativos.
4.1.- O Torneo VI Nacions.
4.1.1.- A Copa Calcuta.
4.1.2.- O Grand Slam.
4.1.3.- A tripla Coroa.
4.1.4.- A Culler de Madeira.
4.2.- A Super XV.
4.3.- O Torneo IV Nacions.
4.4.- O Campionato do Mundo.
Tema 5.- Coñecer e comprender un deporte: o rugbi.
5.1.- As clasificacions clásicas.
5.1.1.- O rugb e sua clasificación.
5.1.2.- Novas tendencias de clasificación.
5.2.- Diferentes tipos de rugbis.
5.2.1.- Rugbi a 15.
5.2.2.- Rugbi a 13.
5.2.3.- Rugbi a 7 (Seven).
5.2 4.- Rugbi a 12.
5.2.5.- Rugbi a 9.
5.2.6.- As aplicacions metodolóxicas do rugbi: Rugbi Image, Rugbi Master, Rugbi Sala, Mini Rugbi, Rugbi Playa, Quad rugbi.
Tema 6.- A estrutura formal do rugbi. 6.1.- As constantes formais.
6.1.1.- O móbil (o balón).
6.1.1.1.- Diferenciación do móbil en función da tipoloxía do rugbi.
6.1.1.2.- Posibles adaptacións en relación a o proceso de iniciación.
6.1.2.- O espazo.
6.1.2.1.- Diferenciación do espazo formal en función da tipoloxía do rugbi.
6.1.2.2.- Posibles adaptacións en relación a o proceso de iniciación.
6.1.3.- O tempo.
6.1.3.1.- Diferenciación do tempo formal en función da tipoloxía del rugby.
6.1.3.2.- Posibles adaptacións en relación a o proceso de iniciación.
6.1.4.- Os xogadores.
6.1.4.1.- Diferenciación dos Xogadores en función da tipoloxía del rugbi.
6.1.4.2.- Posibles adaptacións en relación a o proceso de iniciación.
6.1.5.- O obxectivo.
6.1.5.1.- Diferenciación do obxectivo en función da tipoloxía do rugbi.
6.1.5.2.- Posibles adaptacións en relación a o proceso de iniciación.
6.1.6.- O tenteo.
6.1.6.1.- Diferenciación do tenteo en función da tipoloxía do rugbi.
6.1.6.2.- Posibles adaptacios en relación al proceso de iniciación.
6.1.7.- Las regras.
6.1.7.1.- Diferenciación de las regras en función de la tipoloxía del rugby.
6.1.7.2.- Posibles adaptacións en relación a o proceso de iniciación.
6.1.8.- A técnica.
1.8.1.- Posibles adaptacións en relación a o proceso de iniciación.
6.1.9.- Los ritos e protocolos.
6.2.- Valoración das constantes de estrutura formal en relación con rugbi.
Tema 7.- A estrutura funcional do rugby.
7.1.- Concepto da estrutura funcional.
7.1.1.- Determinación da estrutura funcional.
7.1.1.1.- Po la estrutura formal.
7.1.1.2.- Po la filosofía do xogo.
7.1.1.3.- Po lo adestramento condicional.
7.1.1.4.- Por los xogadores.
7.1.1.5.- Por el modelo de análise.
7.1.2.- As visiones dentro de las estruturas.
7.1.2.1.- Visión tradicional.
7.1.2.1.1.- Características.
7.1.2.1.2.- Etapas.
7.1.2.2.- Visión integradora.
7.1.2.2.1.- Características.
7.1.2.2.2.- Etapas.
7.1.3.- Interpretación da estrutura funcional con respecto al rugby baixo a visión de diferentes modelos de análise.
Tema 8.- A observación e aplicación de modelos e métodos no proceso de iniciación.
8.1.- Elementos de estrutura funcional.
8.2.- Construción das planillas de observación de cada uno de los elementos de estructura funcional del rugby.
8.2.1.- La mele.
8.2.1.1.- Zona de localización.
8.2.1.2.- Estado inicial.
8.2.1.3.- Formación.
8.2.1.4.- Introdución do balón.
8.2.1.5.- Desenvolvemento da mele.
8.2.1.6.- Estado final do desenvolvemento da mele.
8.2.1.7.- Resultado inicial.
8.2.1.8.- Resultado final.
8.2.2.- A touche.
8.2.2.1.- Zona de localización.
8.2.2.2.- Estado inicial.
8.2.2.3.- Formación.
8.2.2.4.- Desenvolvemento.
8.2.2.5.- Resultado final del desenvolvemento.
8.2.2.6.- Resultado final.
8.2.3.- O maul.
8.2.3.1.- Zona de localización.
8.2.3.2.- Estado inicial.
8.2.3.3.- Formación.
8.2.3.4.- Desenvolvemento.
8.2.3.5.- Estado del desenvolvemento.
8.2.3.6.- Resultado final.
8.2.4.- O ruck.
8.2.4.1.- Zona de localización.
8.2.4.2.- Estado inicial.
8.2.4.3.- Formación.
8.2.4.4.- Desenvolvemento.
8.2.4.5.- Estado del desenvolvemento.
8.2.4.6.- Resultado final.
8.2.5.- O xogo a man.
8.2.5.1.- Zona de localización.
8.2.5.2.- Desenvolvemento.
8.2.5.3.- Resultado final.
8.2.6.- O xogo o pe.
8.2.6.1.- Zona de localización.
8.2.6.2.- Desenvolvemento.
8.2.6.3.- Resultado final.
8.3.- Exemplo de posible instrumento de análise integrado.
8.3.1.- Partido.
8.3.2.- Tempo.
8.3.3.- Recuperación.
8.3.4.- Zona de recuperación.
8.3.5.- Acción.
8.3.6.- Zona de inicio.
8.3.7.- Formación.
8.3.8.- Desenvolvemento.
8.3.9.- Resultado inicial.
8.3.10.- Apertura.
8.3.11.- Resultado final.
8.3.12.- Final.
8.3.13.- Zona de remate.
Tema 9- Relación entre técnica y táctica.
9.1.- A técnica como necesidade táctica en el desenvolvemento do xogo de rugby.
9.2.- A táctica como necesidade para la adquisición da técnica en el desenvolvemento do xogo de rugby.
Tema 10.- Relación entre táctica y estratexia.
10.1- La estratexia en mans das características físico-psico-técnico-tácticas.
10.2.- A visión directiva como punto de referencia del desenvolvemento da estratexia de xogo.
10.3.- Las posibilidades de modificación de la estratexia de xogo.
Tema 11.- A capacidade coordinativa e o acto motor no rugby.
11.1.- Consideracións sobre o concepto de coordinación motriz
11.2.- Relación entre as capacidades de coordinación e o acto motor del xogador de rugby.
11.2.1.- Combinación de diferentes movementos nas diferentes manifestacións do xogo.
11.2.2.- Capacidade coordinativa e automatización de combinacións.
11.3.- Aspectos a ter en conta en el desenvolvemento das capacidades coordinativas do xogador según das diferentes etapas evolutivas.
11.4.- Propostas para o entrenamento específico de las capacidades coordinativas en rugby.
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