Guía DocenteCurso
Escola Técnica Superior de Náutica e Máquinas
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Licenciado en Náutica e Transporte Marítimo
 Asignaturas
  Navegación
   Contidos
Temas Subtemas
TEMA I.- TEORÍA DAS MAREAS. 1.- Idea sobre a teoría moderna das mareas.
2.- Forzas xeradoras das mareas.
3.- Aplicación da análise armónica ó fenómeno das mareas.
4.- Predicción das mareas por medio das constantes armónicas principais.
5.- Idea sobre o Tidal Predictor de Lord Kelvin.
6.- Anomalías das mareas.
5.- Correntes de mareas.
6.- Principais tipos de mareas.
7.- Sistemas posibles de liñas cotidales nos océanos Atlántico e Pacífico.
8.- Conceptos fundamentais da teoría moderna das mareas. Resonancia cós ritmos astronómicos. O fenómeno das mareas nos golfos e baías.
9.- Efecto da rotación da Terra.
10.- Efecto debido ás augas pouco profundas
TEMA II.- AS MAREAS EN RELACIÓN COA NAEVAGCIÓN. 1.- Exactitude das prediccións das mareas.
2.- Tablas para a predicción das mareas empregando as constantes armónicas.
3.- Explicación do método e das tablas.
4.- Limitacións do método.
5.- Predicción coas devanditas tablas.
TEMA III.- AS MAREAS E A METEOROLOXÍA. 1.- Mareas extremas.
2.- Efectos que produce a presión atmosférica. Efectos que produce o traslado dos sitemas isobáricos. Efectos que produce o vento.
TEMA IV.- CORRENTES DE MAREA. 1.- Xeralidades.
2.- Correntes nos golfos.
3.- Dirección das gforzas de atracción.
5.- Efecto xiroscópico: Forza de Coriolis. Combinación dos sitemas de ondas. Efectos dos contornos orográficos. Efectos hidráulicos.
6.- Variacións e discontinuidade no fluxo. Teorema de Bernuilli.
TEMA V.- CARTOGRAFÍA XERAL E NÁUTICA. 1.- Proxeccións: Principais clases de proxeccións. Escalas.
2.- Desarrollos.
3.- Desarrollo cilíndrico centrográfico. Proxección de Mercator.
4.- Proxección Universal Transversa de Mercator.
5.- Construcción dunha carta mercatoriana.
6.- Manexo das tablas UTM: Exercicios de cambios de coordenadas.
TEMA VI.- PROXECCIÓNS CÓNICAS E GNOMÓNICAS. 1.- Proxección cónica.
2.- Desarrollo cónico conforme de Lambert con un ou dous paralelos automecoicos.
3.- Proxección gnomónica: Polar, horizontal e meridiana.
4.- Solución dos exercicios de derrota ortodrómica en proxección gnomónica.
5.- Construcción dun portulano. Plano hidrográfico.
TEMA VII.- OUTRAS PROXECCIÓNS. 1.- Proxección ortográfica: Polar, horizontal e meridiana. Aplicacións náuticas.
2.- Proxección estereográfica: Polar, horizontal e meridiana. Aplicacións náuticas.
3.- A loxodrómica na proxección estereográfica polar: Espiral logarítmica.
4.- Teorema de Airy.
5.- Proxección azimutal equidistante: Polar, horizontal e meridiana.
6.- Construcción de un identificador de estrelas.
TEMA VIII.- CARTOGRAFÍA NÁUTICA. 1.- Confección das cartas náuticas.
2.- Cofección dunha carta nova
3.- Correción das cartas.
4.- Métodos de reproducción das cartas.
5.- Cartas electrónicas.
TEMA IX.- LOXODRÓMICA. 1.- Ecuación da loxodrómica: Deducción e discusión.
2.- Problemas directo e inverso da estima, empregando a ecuación da loxodrómica.
3.- Erro que se comete no cálculo da lonxitude ó tomar o apartamento no paralelo de latitude media coma apartamento de cálculo.
4.- A derrota loxodróica no esferoide.
TEMA X.- DERROTA ORTODRÓMICA. 1.- Comparación da derrota ortodrómica coa loxodrómica.
2.- Máxima diferencia de distancias entre o arco de ortodrómica e o de loxodrómica directa correspondente.
3.- Cálculo das coordenadas dun punto da derrota, situado a unha distancia dada do punto de saída ou chegada.
4.- Casos particulares da derrota ortodrómica.
5.- Derrotas mixta e falsa mixta.
6.- A derrota ortodrómica no esfereide: Método Andoyer-Lambert.
7.- Navegación Grid.
TEMA XI.- CINEMÁTICA NAVAL. 1.- Calcular o rumbo para situarse a unha distancia dada doutro buque no menor tempo posible, coñecendo a súa situación, rumbo e velocidade.
2.- Calcular o rumbo de máximo acercamento posible a outro buque, coñecendo a súa situación, rumbo e velocidade, cando non sexa posible o alcance.
3.- Sectores de seguridade, risco e perigo.
4.- Determinar o rumbo de máximo alexamento a outro buque, coñecendo a súa posición, rumbo e velocidade, no caso de que a súa velocidade supere á nosa.
5.- Disminuir a distancia no menor tempo posible, (acercamento en tempo mínimo).
6.- Aumentar a distancia no menor tempo posible, (alexamento).
7.- Permanecer o maior tempo posible dentro dunha distancia dada.
8.- Permanecer o maior tempo posible fóra dunha distancia dada.
9.- Determinar o rumbo doutro buque coñecendo a súa velocidade e tres demoras do mesmo.
10.- Calcular o rumbo e velocidade doutro buque coñecendo tres demoras do mesmo, observadas a un rumbo e/ou velocidade, e outras tres a outro rumbo e/ou velocidade.
11.- Determinar a velocidade relativa doutro buque, coñecendo tres distancias ó mesmo.
12.- Cruzar un área perigosa.
13.- Resolución de diferentes casos de cinemática combinados
TEMA XII.- NAVEGACIÓN EN CONSERVA. 1.- Xeralidades.
2.- Navegando en conserva, aproarse a un rumbo dado fixando a velocidade e regresando nun tempo determinado.
3.- Navegando en conserva, aproarse a un rumbo dado fixando a velocidade, alexándose sobre unha demora dada e regresando nun tempo establecido.
4.- Navegando en conserva determinar a velocidade e o rumbo de retorno para proceder a un punto e reunirse cós demáis nun tempo dado.
5.-Calcular a distancia máis corta e os rumbos que terá que seguir un buque para alexarse ata certa liña e volver xunto ós outros nun tempo determinado.
6.- Calcular a distancia e os rumbos que terá que seguir un buque para alonxarse ata certa liña e volever xunto ós outros no menor tempo posible, fixando a velocidade.
TEMA XIII.- COMPASES XIROSCÓPICOS. 1.- Teoría do xiroscopio.
2.- Movemento aparente dos puntos fixos nos espacio: Intensidade da súa variación en azimut e altura.
3.- Xiroscopio de dous gros de libertade: De efecto pendular e flotante.
4.- Velocidade de depresión do horizonte segundo a dirección do norte xiroscópico: Influencia da latitude na velocidade de depresión.
5.- Oscilación do eixo dun xiroscopio de dous gros de libertade: No ecuador, nun punto de latitude norte e noutro de latitude sur.
6.- Intensidades das variacións e azimut e altura debido a rotación da Terra: Periodo de oscilación.
7.- Amortiguamento orixinado ó inclinarse o eixo.
8.- Amortiguamento que só actúa cando a inclinación do eixo varía.
9.- Oscilación do eixo dun xiroscopio de dous graos de libetade con amortiguamento: No ecuador, nun punto de latitude norte e noutro de latitude sur.
10.- Intensidade da variación en azimut e altura nun xiroscopio amortiguado: Posición de repouso de eixo do xiroscopio.
11.- O efecto Sagnac: Medida da rotación absoluta.
12.- Agullas xiroscópicas de fibra óptica (FOG).
13.- Compases satelitarios.
TEMA IV.- O COMPÁS XIROSCÓPICO A BORDO. 1.- Desvíos da agulla xiroscópica: Desviós debidos ó movemento do buque.
2.- Desvíos por cambio de rumbo.
3.- Desvios por cambio de velocidade.
4.- Desvíos balísticos. Deflexión balística.
5.- Corrección dos desvíos.
6.- Avantaxes e inconvenientes dos compases xiroscópicos.
7.- Compoñentes principais dun compás xiroscópico clasico. Función de cada compoñente.
8.- Descripción breve das diferentes agullas xiroscópicas instaladas a bordo dos buques mercantes.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes