Type A
|
Code |
Study programme competences / results - Specific |
|
A1 |
Capacitación científico-técnica e metodolóxica para a asesoría, a análise, o deseño, o cálculo, o proxecto, a planificación, a dirección, a xestión, a construción, o mantemento, a conservación e a explotación nos campos relacionados coa enxeñaría civil: materiais de construción, xeotecnia, estruturas, edificación, hidráulica, enerxía, enxeñaría sanitaria, medio ambiente, enxeñaría marítima e costeira, transportes, enxeñaría cartográfica, urbanismo e ordenación do territorio. |
|
A2 |
Capacidade para comprender os múltiples condicionamentos de carácter técnico, legal e da propiedade que se formulan no proxecto dunha obra pública e capacidade para establecer diferentes alternativas válidas, elixir a óptima e plasmala axeitadamente, tras prever os problemas da súa construción e empregar os métodos e tecnoloxías máis axeitados, tanto tradicionais como innovadores, coa finalidade de conseguir a maior eficacia dentro do respecto polo medio ambiente e a protección da seguridade e saúde dos traballadores e usuarios da obra pública. |
|
A3 |
Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar a lexislación necesaria durante o desenvolvemento da profesión de enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos. |
|
A4 |
Coñecemento da historia da enxeñaría civil e capacitación para analizar e valorar as obras públicas en particular e a construción en xeral. |
|
A5 |
Coñecemento da profesión de enxeñeiro de Camiños, Canais e Portos e das actividades que se poden realizar no ámbito da enxeñaría civil. |
|
A6 |
Aplicación das capacidades técnicas e xestoras en actividades de I+D+i dentro do ámbito da enxeñaría civil. |
|
A7 |
Capacidade para a resolución dos problemas matemáticos que poidan formularse no exercicio da profesión. En particular, coñecer, entender e utilizar a notación matemática, así como os conceptos básicos da álxebra, as propiedades das cónicas e cuádricas, o cálculo infinitesimal, os métodos analíticos que permiten a resolución de ecuacións diferenciais ordinarias e en derivadas parciais, a xeometría diferencial clásica e a teoría de campos para a súa aplicación na resolución de problemas de enxeñaría civil. |
|
A8 |
Coñecementos básicos sobre o uso dos ordenadores e a súa programación. |
|
A9 |
Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar os métodos construtivos que permiten resolver numericamente os problemas matemáticos máis frecuentes na enxeñaría (ensamblaxe e solución de sistemas de ecuacións, integración numérica, interpolación e aproximación, etc.) desde a formulación do problema até a implementación da formulación nun programa de ordenador. En particular, capacidade para formular, programar e aplicar modelos numéricos avanzados de cálculo, así como capacidade para a interpretación dos resultados obtidos no contexto da enxeñaría civil, a mecánica computacional e/ou a enxeñaría matemática, entre outros. |
|
A10 |
Comprensión da aleatoriedade da maioría dos fenómenos físicos, sociais e económicos, que permite actuar da forma correcta na toma de decisións ante a presenza de incerteza e efectuar análise e crítica racional de actuacións. |
|
A11 |
Coñecemento sobre os aspectos básicos, os métodos e as técnicas da intelixencia artificial e os procesos de construción dos sistemas intelixentes no contexto das súas aplicacións na resolución de problemas do ámbito estrito da Enxeñaría Civil. |
|
A12 |
Capacidade para resolver os problemas físicos básicos de enxeñaría civil e coñecemento teórico e práctico das propiedades físicas, químicas, mecánicas e tecnolóxicas dos materiais de construción máis utilizados en construción. |
|
A13 |
Capacidade para documentarse, obter información e aplicar os coñecementos de materiais de construción en sistemas estruturais. Coñecementos da relación entre a estrutura dos materiais e as propiedades mecánicas que dela se derivan, incluída a caracterización microestrutural. Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar os métodos, procedementos e equipos que permiten a caracterización mecánica dos materiais, tanto experimentais como analíticos. |
|
A14 |
Comprensión e dominio dos conceptos básicos sobre as leis xerais do movemento mecánico e do equilibrio dos corpos materiais e capacidade para a súa aplicación na resolución de problemas de mecánica racional en ámbitos propios da enxeñaría como son a mecánica dos medios continuos, a mecánica de fluídos, a teoría de estruturas, etc. |
|
A15 |
Capacidade de visión espacial e coñecemento das técnicas para plasmala no plano.Coñecemento das técnicas de trazado de obras lineais e de plataformas e capacidade para aplicar os coñecementos de debuxo técnico á croquización e cubicación de pezas propias das obras públicas. |
|
A16 |
Coñecemento das técnicas topográficas, fotogramétricas, cartográficas e xeodésicas para a representación de elementos, feitos e fenómenos observables sobre o territorio e capacidade para obter medicións, formar planos, elaborar mapas e facer análise xeoespaciais, así como levar ao terreo xeometrías definidas, establecer trazados e controlar movementos de estruturas ou obras de terra. |
|
A17 |
Capacidade para coñecer, comprender e aplicar os métodos que as xeometrías métrica e descritiva proporcionan para a resolución de problemas xeométricos e de intersección de superficies por métodos gráficos. |
|
A18 |
Coñecemento e comprensión dos fundamentos teóricos empregados nas técnicas de deseño asistido, visualización avanzada e animación por computador, así como a súa aplicación práctica en problemas de enxeñaría civil por medio do uso de programas de CAD. |
|
A19 |
Coñecementos de xeoloxía e xeotecnia e a súa aplicación na análise de problemas relacionados co proxecto, a construción, o mantemento e a explotación de todo tipo de estruturas e obras relacionadas coa enxeñaría civil. |
|
A20 |
Aplicación dos coñecementos fundamentais da mecánica de solos e das rochas para o desenvolvemento do estudo, o proxecto, a construción e a explotación de cimentacións, desmontes, terrapléns, túneles e demais construcións realizadas sobre ou a través de o terreo, calquera que sexa a natureza e o estado deste e calquera que sexa a finalidade da obra de que se trate. |
|
A21 |
Capacidade para analizar e comprender como as características das estruturas inflúen no seu comportamento, así como para coñecer as tipoloxías máis usuais na Enxeñaría Civil. Capacidade para utilizar métodos tradicionais e numéricos de cálculo e deseño de todo tipo de estruturas (de barras, placas, láminas esféricas e de revolución, etc.) de diferentes materiais (formigón, metálicas, mixtas, de madeira, cerámicas, compostas, etc.) sometidas a esforzos diversos e en situacións de comportamentos mecánicos variados (elásticos, elastoplásticos, viscoelásticos, etc.). |
|
A22 |
Coñecemento teórico e práctico para a análise non lineal e dinámica estrutural, con especial atención á análise sísmica, por medio da aplicación dos métodos e programas de deseño e cálculo dinámico de estruturas por ordenador, a partir do coñecemento e comprensión das cargas dinámicas máis habituais e a súa aplicación ás tipoloxías estruturais da Enxeñaría Civil. |
|
A23 |
Coñecemento das diferentes tipoloxías de pontes metálicas, de formigón e mixtas, o seu comportamento estrutural, os métodos de cálculo e os procedementos construtivos empregados. |
|
A24 |
Capacidade para definir a formulación do problema de deseño óptimo de estruturas, por medio da aplicación dos métodos de optimización lineal e non lineal máis habituais en diversas tipoloxías estruturais, incluíndo conceptos de análise de sensibilidade. |
|
A25 |
Coñecemento dos esquemas estruturais máis utilizados en Enxeñaría Civil e capacidade para analizar os antecedentes históricos e a súa evolución ao longo do tempo. Comprensión das interaccións entre as tipoloxías estruturais, os materiais de construción existentes en cada etapa histórica e os medios de cálculo utilizados. |
|
A26 |
Coñecemento dos fundamentos do comportamento das estruturas de formigón armado e pretensado que permiten ter a capacidade para concibir, proxectar, construír e manter este tipo de estruturas. |
|
A27 |
Coñecemento da tipoloxía de elementos prefabricados, das características principais do seu cálculo e da súa aplicación nos procesos de fabricación. |
|
A28 |
Capacidade para preparar o proxecto, o cálculo, a construción e o mantemento de edificios por medio do coñecemento da estrutura, dos acabados, das instalacións e dos equipos propios da edificación. |
|
A29 |
Coñecementos de enxeñaría da construción para a aplicación de novos materiais de construción, técnicas de cálculo e execución de distintos elementos. Coñecementos sobre a patoloxía e a reparación de elementos estruturais. |
|
A30 |
Coñecemento e valoración dos procedementos de cálculo das fábricas de obras históricas e aplicación de criterios axeitados para a intervención no Patrimonio Histórico da Obra Pública. |
|
A31 |
Capacidade para aplicar a mecánica dos fluídos e as ecuacións fundamentais do fluxo en cálculo de conducións a presión e en lámina libre. |
|
A32 |
Capacidade para aplicar os coñecementos hidrolóxicos e os fundamentos de mecánica de fluídos nos métodos de cálculo sobre hidroloxía, tanto de superficie como subterránea. Capacidade para realizar a avaliación dos recursos hidráulicos e aplicar as principais ferramentas para a planificación hidrolóxica e para a regulación e laminación das achegas hídricas. Capacidade para analizar a hidráulica fluvial e aplicar os coñecementos adquiridos na restauración de canais e demais actuacións sobre ríos e os seus ámbitos. |
|
A33 |
Capacidade para planificar, proxectar, dimensionar, dirixir a construción e a explotación de conducións hidráulicas, presas, aproveitamentos hidroeléctricos, sistemas de regulación de ríos, regadíos, obras fluviais e outras obras hidráulicas e hidrolóxicas. |
|
A34 |
Coñecemento das leis xerais do electromagnetismo como base fundamental para a comprensión de calquera tipo de máquina eléctrica, así como das instalacións eléctricas. Coñecemento dos conceptos básicos da teoría de circuítos eléctricos e comprensión dos distintos tipos de circuítos en corrente continua, corrente alterna monofásica e trifásica, que permiten analizar calquera tipo de rede eléctrica. |
|
A35 |
Coñecemento do funcionamento do circuíto magnético para comprender a unión entre a teoría de circuítos eléctricos e as máquinas eléctricas, así como dos principios xerais das máquinas eléctricas estáticas (transformador) e dinámicas (máquinas síncronas, asíncronas e de corrente continua). |
|
A36 |
Coñecementos fundamentais sobre o sistema eléctrico de potencia: xeración de enerxía, rede de transporte, repartición e distribución, así como sobre tipos de liñas e condutores. Coñecemento da normativa sobre baixa e alta tensión. Coñecemento fundamental da xeración de enerxía eléctrica en España e do mercado eléctrico español. |
|
A37 |
Coñecemento xeral e equilibrado sobre a enerxía nuclear con especial énfase nas facetas nas que se require a participación de enxeñeiros de camiños. Coñecementos básicos sobre o funcionamento de reactores e centrais nucleares, así como sobre os aspectos relacionados co proxecto, a construción, o funcionamento, o desmantelamento e a clausura de instalacións nucleares e radioactivas, ademais do ciclo do combustible e seguridade nuclear e a xestión dos residuos radioactivos. |
|
A38 |
Capacidade para proxectar e dirixir a construción e a explotación dos edificios e demais obras de enxeñaría civil incluídas nos centros de produción de enerxía de orixe térmica, tanto convencional como nuclear. |
|
A39 |
Capacidade para proxectar e dirixir a construción e a explotación de centrais de produción de enerxía eléctrica eólicas, mareomotoras (tanto de mareas coma de ondada), xeotérmicas, etc. |
|
A40 |
Coñecemento, comprensión e capacidade para aplicar tecnoloxías para resolver problemas relacionados cos residuos sólidos urbanos, a contaminación atmosférica, sonora e da auga. |
|
A41 |
Capacidade para deseñar e xestionar o abastecemento e saneamento dunha poboación, incluído o deseño e o proxecto de solucións de saneamento, drenaxe e xestión avanzada de augas residuais na cidade. Coñecemento sobre procesos avanzados de depuración para a eliminación de nutrientes e de estratexias de xestión de augas na tempada de chuvia. |
|
A42 |
Coñecemento e comprensión do funcionamento dos ecosistemas e os factores ambientais co fin de inventariar o medio, aplicando metodoloxías de valoración de impactos para o seu emprego en estudos e avaliacións de impacto ambiental. |
|
A43 |
Coñecementos e capacidades que permiten comprender os fenómenos dinámicos do medio océano-atmosfera-costa e ser capaz de dar respostas aos problemas que formulan o litoral, os portos e as costas, incluído o impacto das actuacións sobre o litoral, así como o seu impacto no medio, especialmente na ribeira do mar. |
|
A44 |
Coñecemento especializado nas áreas de planificación, estudo, proxecto, construción, explotación e dirección de portos e obras marítimas. Capacidade para analizar o porto e relacionalo co seu ámbito, as cidades e as vías de comunicación. |
|
A45 |
Coñecemento especializado nas áreas do transporte, planificación, dirección e explotación de portos incluíndo os seus usuarios, mercadorías, operacións e a súa estrutura administrativa e económica. |
|
A46 |
Coñecemento da problemática de deseño, cálculo, proxecto e construción dos distintos elementos dunha estrada: trazado, sección transversal, explanacións, firmes, interseccións, enlaces e análise da súa capacidade. |
|
A47 |
Coñecemento e capacidade para aplicar os métodos de control e regulación de tráfico. |
|
A48 |
Coñecemento da problemática de deseño e construción dos distintos elementos dun aeroporto. |
|
A49 |
Coñecementos dos métodos de conservación e explotación de estradas e aeroportos. |
|
A50 |
Coñecemento dos trazos esenciais da Enxeñaría do Transporte como son as funcións e os modos de transporte, o transporte urbano, a xestión dos servizos públicos de transporte, a demanda, os custos, a loxística e o financiamento das infraestruturas e servizos de transporte. |
|
A51 |
Capacidade para planificar, estudar, calcular, proxectar, construír, manter, renovar e explotar liñas de ferrocarril, con coñecementos suficientes para aplicar e valorar criticamente a normativa técnica, incluídos os aspectos específicos relativos ás terminais ferroviarias de viaxeiros e mercadorías, caracterizando os elementos constitutivos principais das instalacións de electrificación, sinalización, seguridade, comunicacións e identificando e diferenciando as características do material móbil. |
|
A52 |
Coñecemento da loxística empresarial e industrial, así como o dominio das ferramentas de xestión da almacenaxe e a relación entre loxística, transporte e os operadores loxísticos. Capacidade para deseñar e xestionar terminais de transporte. |
|
A53 |
Capacidade para deseñar e aplicar ferramentas para a planificación e modelización do transporte. Coñecemento dos trazos esenciais da planificación do transporte, a política de transportes española e europea, os modelos de transporte e a avaliación e selección de proxectos. |
|
A54 |
Capacidade para entender e analizar a influencia das infraestruturas de transporte nos procesos territoriais. |
|
A55 |
Capacidade para analizar e diagnosticar os condicionantes sociais, culturais, ambientais e económicos dun territorio, así como para realizar proxectos de ordenación territorial desde a perspectiva dun desenvolvemento sostible. |
|
A56 |
Capacidade para elaborar, dirixir e participar na redacción dos instrumentos de ordenación territorial, de plano urbanístico e de planificación estratéxica territorial. |
|
A57 |
Capacidade para o deseño e a urbanización do espazo público urbano, tanto na elección e proposta das dimensións e os seus elementos, coma no proxecto dos servizos urbanos relacionados co proceso urbanizador, tales como distribución de auga, saneamento, enerxía, iluminación, comunicacións, xestión de residuos, etc. |
|
A58 |
Capacidade para deseñar e proxectar unha obra de enxeñaría desde a comprensión do lugar e a análise da paisaxe que o caracteriza. |
|
A59 |
Capacidade para analizar os mecanismos de funcionamento dunha economía, desde un punto de vista global, así como os problemas económicos da empresa e as diferentes formulacións existentes para a súa resolución, especialmente no ámbito da economía da construción como unha actividade económica dentro da economía xeral. Coñecementos básicos de contabilidade, organización a dotar á empresa, soporte legal, sistemas a ter en conta sobre os empregados, produción e comercialización, seguimento do estado económico da empresa, estados e análises económicas e particularización dos principios básicos da xeneralidade empresarial ao sector da construción. |
|
A60 |
Capacidade para concretar ante un problema construtivo alternativas válidas e elixir a óptima, tras prever os problemas da súa construción. |
|
A61 |
Coñecemento do marco técnico, económico e lexislativo, así como os procedementos construtivos, a maquinaria de construción e as técnicas de planificación das obras. |
|
A62 |
Coñecemento e comprensión dos diferentes estilos artísticos, en relación co contexto histórico, económico e social da súa época para desenvolver a capacidade de apreciar e incluír condicionantes estéticos na obra civil. |
|
A63 |
Coñecemento instrumental oral e escrito da lingua inglesa na súa utilización técnica no ámbito da enxeñaría civil. |
|
A64 |
Coñecemento instrumental oral e escrito da lingua francesa na súa utilización técnica no ámbito da enxeñaría civil. |
Type B
|
Code |
Study programme competences / results - Basic / General |
|
B1 |
Aprender a aprender. |
|
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
|
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
|
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
|
B5 |
Traballar de forma colaborativa. |
|
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
|
B7 |
Comunicarse de xeito efectivo nun ámbito de traballo. |
|
B8 |
Reciclaxe continua de coñecementos nunha perspectiva xeneralista no ámbito global de actuación da enxeñaría civil. |
|
B9 |
Comprender a importancia da innovación na profesión. |
|
B10 |
Aproveitamento e incorporación das novas tecnoloxías. |
|
B11 |
Entender e aplicar o marco legal da disciplina. |
|
B12 |
Comprensión da necesidade de actuar de forma enriquecedora sobre o medio contribuíndo ao desenvolvemento sostible. |
|
B13 |
Compresión da necesidade de analizar a historia para entender o presente. |
|
B14 |
Apreciación da diversidade. |
|
B15 |
Facilidade para a integración en equipos multidisciplinares. |
|
B16 |
Capacidade para organizar e planificar. |
|
B17 |
Capacidade para dirixir e xestionar equipos de persoas e grupos de empresas. |
|
B18 |
Habilidade para a xestión da información. |
|
B19 |
Capacidade de análise, síntese e estruturación da información e das ideas. |
|
B20 |
Claridade na formulación de hipóteses. |
|
B21 |
Capacidade de abstracción. |
|
B22 |
Capacidade de traballo persoal, organizado e planificado. |
|
B23 |
Capacidade de autoaprendizaxe mediante a inquietude por buscar e adquirir novos coñecementos, potenciando o uso das novas tecnoloxías da información. |
|
B24 |
Capacidade de enfrontarse a situacións novas. |
|
B25 |
Habilidades comunicativas e claridade de exposición oral e escrita. |
|
B26 |
Capacidade para aumentar a calidade no deseño gráfico das presentacións de traballos. |
|
B27 |
Capacidade para aplicar coñecementos básicos na aprendizaxe de coñecementos tecnolóxicos e na súa posta en práctica. |
|
B28 |
Capacidade de realizar probas, ensaios e experimentos e analizar, sintetizar e interpretar os resultados. |
Type C
|
Code |
Study programme competences / results - Transversal / Nuclear |
|
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
|
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
|
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
|
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
|
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
|
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
|
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
|
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |