Teaching GuideTerm
Faculty of Educational Studies
  Home | galego | castellano | english | A A |  
Mestrado Universitario en Psicopedagoxía
 Asignaturas
  Orientación profesional
   Contidos
Temas Subtemas
Tema 1. Delimitación conceptual e bases teóricas da orientación profesional. 1.1. Procesos, persoas destinatarias e contextos de intervención.
1.2. Principios de intervención.
1.3. Os programas como estratexia de intervención: contidos dos programas de orientación profesional.
Tema 2. A orientación para a transición do mundo educativo ao mundo laboral. 2.1. A titoría e a orientación académica e profesional: necesidade, enfoques, niveis.
2.2. A orientación académica e profesional nas diferentes etapas educativas.
2.3. O consello orientador.
2.4. Exemplos de secuencias de sesións en programas de orientación académica e profesional.
Tema 3. A orientación profesional con persoas desempregadas. 3.1. Concepto de traballo e emprego: valor social e persoal.
3.2. Colectivos vulnerables: factores que dificultan o acceso ao emprego.
3.3. A empregabilidade.
3.4. Asesoramento e ferramentas para o emprego: canais, contactos, técnicas de presentación, o proceso de selección (probas, entrevista), organización do tempo.
3.5. Ferramentas de seguimento e avaliación.
3.6. Boas prácticas desenvolvidas no proceso de orientación con colectivos vulnerables.
Tema 4. Os itinerarios personalizados de inserción como metodoloxía de intervención. 4.1. A orientación como eixe condutor dos itinerarios de inserción.
4.2. O proceso de inserción: a entrevista, o diagnóstico, o obxectivo profesional e o proxecto profesional (competencias e cualificación profesional).
4.3. Como elaborar o proxecto persoal (ferramentas para mellorar o autocoñecemento, establecer o obxectivo profesional, elaborar o proxecto persoal).
Tema 5. As TIC e a orientación profesional: ámbitos de utilización. 5.1. Repercusión das TIC nos procesos orientadores.
5.2. Utilización das TIC nas accións de orientación educativa e profesional.
5.3. Aplicabilidade das TIC no ámbito orientador.
5.4. Novos roles dixitais dos profesionais da orientación profesional.
Tema 6. A orientación profesional con enfoque de xénero: finalidades e pautas para a súa integración. 6.1. O xénero na construcción da identidade profesional.
6.2. A influenza do xénero na toma de decisións académicas e profesionais.
6.3. Como contribuir a combater os estereotipos e prexuízos.
6.4. Análise de experiencias de orientación profesional que incorporan a perspectiva de xénero.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes