Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Educación Infantil
 Asignaturas
  Didáctica da lingua castelán
   Contidos
Temas Subtemas
1. Mínima introdución á linguaxe e á lingüística 1. 1. Que é a linguaxe?
1. 1. 1. Lugar da linguaxe no conxunto dos fenómenos comunicativos.
1. 1. 2. Dous aspectos da linguaxe: «acto lingüístico» (produción e comprensión das mensaxes verbais) e «saber idiomático» (coñecemento intuitivo do código verbal).
1. 1. 3. A organización interna dos códigos verbais: caracteres fundamentais.

1. 2. Que é falar?
1. 2. 1. O acto lingüístico como manifestación do saber idiomático.
1. 2. 2. O acto lingüístico como superación do saber idiomático: o papel das competencias «sociolingüística», «discursiva» e «estratéxica» na produción e comprensión da fala.
1. 2. 3. Texto e contexto: cómo as circunstancias que rodean o acto lingüístico inflúen sobre os procesos de elaboración e interpretación das mensaxes.

1. 3. Qué é a lingüística?
1. 3. 1. Obxecto complexo, ciencia complexa.
1. 3. 2. A lingüística teórica: disciplinas «micro» (Fonoloxía, Gramática, Lexicoloxía) fronte a disciplinas «macro» (Neuro- e Psicolingüística, Socio- e Etnolingüística).
1. 3. 3. A Lingüística aplicada.
1. 3. 4. A Didáctica da lingua: o seu lugar no conxunto das ciencias da linguaxe.
2. Os primeiros pasos no camiño cara o dominio da primeira lingua (0-3 anos) 2. 1. Que? Cando? Como? As grandes preguntas no eido dos estudos sobre o desenvolvemento lingüístico do neno

2. 2. Feitos comprobados
2. 2. 1. A etapa prelingüística (0-9 meses, aprox.).
2. 2. 2. A aparición do signo (9-12 meses, aprox.).
2. 2. 3. A evolución do sistema fonemático (a partir dos 12 meses).
2. 2. 4. A evolución dos sistemas léxico e gramatical (a partir dos 12 meses).

2. 3. Cuestións aínda abertas: a controversia sobre as achegas da herdanza (nature) e da crianza (nurture)
2. 3. 1. A aproximación «condutista»: propostas de Charles E. Osgood e Burrhus F. Skinner.
2. 3. 2. A aproximación «innatista» (ou «nativista») de Noam Chomsky: o que é e o que non é.
2. 3. 3. Máis aló de Chomsky e de Osgood e Skinner: esterilidade da controversia entre condutismo e innatismo.
3. O desenvolvemento das habilidades lingüísticas na escola infantil (3-6 anos) 3. 1. A oralidade
3. 1. 1. Caracteres distintivos da comunicación oral.
3. 1. 2. Valoremos a oralidade nos seus xustos termos: presentación e crítica dos dogmas «normativista» e «espontaneísta».
3. 1. 3. A miraxe da «naturalidade»: necesidade de traballar a linguaxe oral nas aulas.
3. 1. 4. Algunhas pautas e estratexias para o «cultivo» da oralidade na escola infantil.

3. 2. A lectoescritura
3. 1. 1. Caracteres distintivos da comunicación escrita.
3. 1. 2. Orixe, desenvolvemento e natureza dos sistemas de escrita de carácter alfabético.
3. 1. 3. O ensino da escrita onte: o conflito entre «métodos analíticos» e «métodos sintéticos».
3. 1. 4. O ensino da escrita hoxe: promesas e riscos do «enfoque construtivista».
3. 1. 4. Algunhas pautas e estratexias para o «cultivo» da escrita na escola infantil.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes