Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Educación Infantil
 Asignaturas
  Educación psicomotriz e habilidades motrices
Abrir nova vista Vista para imprimir Exportar a pdf
Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Educación psicomotriz e habilidades motrices Código 652G01039
Titulación
Grao en Educación Infantil
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinación
Arufe Giraldez, Victor
Correo electrónico
v.arufe@udc.es
Profesorado
Arufe Giraldez, Victor
Correo electrónico
v.arufe@udc.es
Web http://campusvirtual.es/moodle/
Descrición xeral A etapa de Educación Infantil constitúe un dos máis importantes períodos do desenvolvemento humano no cal se asentan diferentes conductas e hábitos que configurarán un estilo de vida diferente para cada neno. A través desta materia o alumnado entenderá o desenvolvemento do neno desde unha perspectiva global, focalizando a atención no traballo corporal, no fomento de valores, o desenvolvemento de variables psicolóxicas e psicosociais e a estimulación dos factores vinculados á psicomotricidade, as habilidades motrices e as capacidades físicas. Utilizaranse propostas prácticas pedagóxicas motrices e corporais experimentando diferentes xogos que contribúan a mellorar e potenciar o desenvolvemento integral do neno. Estudarase e se indagará as posibilidades de acción do corpo no espazo, a súa relación con outros corpos, a súa construción, percepción e coidado. Todo iso para mellorar o benestar dos nenos potenciando o ser e o sentir. A presenza da competencia motriz no currículo oficial de Educación Infantil é moi relevante. Pero o seu interese pódese comprobar mellor observando como nenos e nenas empregan xogo e movemento de forma espontánea para coñecer o mundo que lles rodea e adaptarse a el. O xogo e a motricidad van ser os principais vehículos a través dos cales os nenos e nenas en idade infantil adaptaranse ao mundo que os rodea. Con eles van experimentar, coñecer, observar, reter, aprender, a educarse. Por iso é polo que estes contidos -xogo e movemento-, van ser os eixos principais da materia. Aínda que os nenos van experimentar a motricidad de forma global, os estudantes da materia analizarán a través de diversos temas e tendo como referencia o currículo desta etapa, os compoñentes principais da motricidad nestas idades: as capacidades perceptivo-motoras, as habilidades motrices, as capacidades expresivas e o xogo como contido articulador de todos os demais. A parte de coñecer estes aspectos teóricos e o seu desenvolvemento, os estudantes aplicaranos en propostas de carácter práctico. Outro aspecto de interese que se verá na materia é a importancia do asentamento de hábitos saudables nestas idades. Nos últimos tempos o índice de obesidade infantil viuse incrementado de forma considerable e faise necesaria unha formación de base para que nas Escolas Infantís contribúase a frear o seu acelerado crecemento. Os coñecementos achegados pola materia de Didáctica da Expresión Corporal pretenden estudar, explorar, descubrir e vivenciar todas aquelas manifestacións motrices dentro dunha formulación global, para dotar ao futuro Graduado Educación Infantil non só de coñecementos e vivencias, senón tamén de estratexias e formas de ensinar teórico-prácticas. A materia constitúe un complemento importante ás materias cursadas previamente sobre Didáctica da Expresión Corporal e Xogos Motores.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos Non haberá 2. Metodoloxías *Metodoloxías docentes que se manteñen Mantéranse todas as metodoloxías vinculadas ao traballo autónomo do alumno e docencia non presencial. *Metodoloxías docentes que se modifican As metodoloxías que fan referencia á presencialidades serán sustiuídas por metodoloxías de ensinanza non presencial 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado Para a realización de tutorías utilizarase o correo electrónico ou a plataforma TEAMS no caso de facer videotutorías. 4. Modificacións na avaliación Non haberá *Observacións de avaliación: Non hai 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Non hai
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes