Guia docenteCurso
Facultad de Ciencias de la Educación
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Logopedia
 Asignaturas
  Psicoloxía do desenvolvemento da linguaxe
   Contidos
Temas Subtemas
1. O concepto de desenvolvemento, a súa natureza e determinantes.
1.1. Concepto de desenvolvemento
1.2. Natureza e determinantes do desenvolvemento humano
2. O concepto de linguaxe e outros conceptos básicos 2.1. A comunicación
2.2. A linguaxe e a lingua
2.3. A fala
3. As relacións entre o pensamento e a linguaxe
3.1. Watson e a fala subvocal
3.2. Chomsky: a especificidade da linguaxe
3.3. O relativismo lingüístico: a hipótese de Sapir/Whorf
3.4. A perspectiva evolutiva
4. A avaliación da linguaxe: dimensións, estratexias e probas 4.1. Avaliación de alteracións de base fisiolóxica
4.2. Avaliación de alteracións de base funcional
5. Desenvolvemento da comunicación e da linguaxe durante os 2 primeiros anos de vida
5.1. Bases sociais e cognitivas da linguaxe
5.2. O establecemento do proceso comunicativo
5.3. As emisións vocálicas dos bebés
5.4. As primeiras palabras
5.5. As diferencias individuais na adquisición da linguaxe
5.6. A atención temperá durante os primeiros anos de vida
6. A adquisición da linguaxe entre os 2 e os 6 anos
6.1. Linguaxe e fala durante o terceiro ano
6.2. Linguaxe e medio social
6.3. O desenvolvemento do sistema lingüístico
6.3.1. Desenvolvemento fonolóxico
6.3.2. Evolución morfosintáctica
6.3.3. Desenvolvemento dos sintagmas nominal e verbal
6.3.4. O fenómeno da hiperregularización
6.3.5. A organización sintáctica
6.3.6. A dimensión creativa da linguaxe
7. O desenvolvemento da linguaxe oral entre os 6 e 11 anos.
7.1. As estructuras sintácticas complexas
7.2. A organización do discurso
7.3. A actividade metalingüística
7.4. A organización do campo semántico
7.5. O desenvolvemento das estratexias comunicativas
8. O desenvolvemento da linguaxe en nenos cegos 8.1. Adquisición e desenvolvemento da linguaxe en nenos cegos. Características e dificultades
9. As relacións entre a linguaxe oral e escrita 9.1. Aprendizaxe da lectura e da escritura
10. Procesos básicos que interveñen na lectura 10.1. Procesos perceptivos
10.2. Procesos léxicos
10.3. Procesos sintácticos
10.4. Procesos semánticos
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes