Guía DocenteCurso
Facultade de Ciencias da Saúde
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Mestrado Universitario en Asistencia e Investigación Sanitaria (plan 2012)
 Asignaturas
  Intervención na Dependencia
   Contidos
Temas Subtemas
Horario: Segundo cuadrimestre, VER CRONOGRAMA..

MÓDULO TEÓRICO-PRÁCTICO 1.-
A DEPENDENCIA EN EUROPA. PROMOCIÓN DE SAÚDE COMO ESTRATEXIA. ATENCIÓN Á DIVERSIDADE PARA A FORMACIÓN E INCLUSIÓN SOCIO-LABORAL.

Prof. Sergio Santos del Riego
Presentación da materia, profesorado e normativa.

Tema 1.a.- Intervención na dependencia: Introducción, Atención á Dependencia na Unión Europea: Modelos, tendencias e retos. Xeneralidades.

Tema 1.b.- A Promoción de Saúde como estratexia para evitar situación de dependencia.

Tema 1.c.-: Atención á diversidade:

-1.c.1.- Necesidades, adaptacións e inclusión de estudantes con discapacidade.
-1.c.2.- Inclusión na práctica cos estudantes do Programa Espazo Compartido da UDC, de ser factible (si é factible).

MÓDULO TEÓRICO-PRÁCTICO 2.-
DEPEDENCIA E AUTONOMÍA PERSOAL.
Prof. Xoán Míguens Vázquez.

Tema 2.a.- Introdución sobre Dependencia e Autonomía Persoal: bases conceptuais. A Dependencia en España e en Galicia. Perspectiva investigadora.

Tema 2.b.- Clasificación Internacional do Funcionamento, da Discapacidade e da Saude. Marco Legal de la Dependencia en España y en Galicia. Diversidade Funcional en situación de dependencia. Estabilización e Pronóstico. Investigación en dependencia: papel dos profesionais implicados.

Tema 2.c.- Valoración funcional en dependencia: evolución e aplicabilidade dos Baremos normativos. Baremos para valoración de la dependencia (BVD). Escala de Valoración Específica para infancia (EVE). PIE.

2.c.1.- Aproximación teórica.
2.c.2- Aproximación práctica.

MÓDULO TEÓRICO PRÁCTICO 3.-
VALORACIÓN DEL NENO, ADULTO E ANCIÁN.
Prof. Antonio Montoto Marqués:

Tema 3.a.- Valoración funcional específica do neno. Correlación entre os Baremos e o Desenrolo psicomotor. Aplicabilidade práctica dos Baremos por francas de idade.

Tema 3.b.- Valoración funcional do adulto novo. Análise etimológico da situación de dependencia. Cronicidade, evolutividade vs estabilización. Discapacidades. Enfermidade Mental.

Tema 3.c.- Valoración funcional no ancián. Ancianidade biolóxica e ancianidade patolóxica. Correlación entre idade e situación de dependencia. Valoración da dependencia no ancian. Perspectiva investigadora.

MÓDULO TEÓRICO PRÁCTICO 4.- PRESTACIONES E RECURSOS
Prof. Antonio Rodríguez Sotillo:

Tema 4.a.- Prestaciones y Recursos. Sistemas de Grupos de Utilización de Recursos (RUG): ferramenta de clasificación dos pacientes en función de características clínico- funcionáis. Implicación do Sistema RUG na planificación e gestión de recursos.

Tema 4.b.- Análise da carga asistencial e necesidade de coidados da persoa en situación de dependencia. Carga asistencial do paciente crónico no medio hospitalario. Carga asistencial do paciente crónico no medio extrahospitalario. Coidador informal. Papel da rehabilitación extrahospitalaria.

Tema 4.c.- Consecuencias individuais e colectivas da implantación e aplicación do Sistema de Dependencia: Diferencias intere intraterritoriales. Participación da inicitativa privada. Coidando do coidador.
Outras actividades presenciais: Titorías.
Faranse titorías para supervisar o traballo tutelado.
Titorías optativas: A demanda e previa solicitude vía email.
Titorías obrigatorias: O profesorado establecerá unha titoría obrigatoria como mínimo, individual ou en grupos.
Titorías virtuais.
Outras actividades presencias: ciclo de conferencias breves con profesorado directamente relacionado porfesionalmente co mundo da valoración da dependencia en Galicia e outras comunidades autonómicas.
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes