Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias da Saúde |
Grao en Terapia Ocupacional |
Asignaturas |
Métodos Informáticos para persoas con Discapacidade |
Contidos |
|
|
Datos Identificativos | 2019/20 | |||||||||||||
Asignatura | Métodos Informáticos para persoas con Discapacidade | Código | 653G01209 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Segundo | Obrigatoria | 4.5 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
BLOQUE I. (Contidos Teóricos) | O ACCESO ÁS TECNOLOXÍAS DA INFORMACIÓN E AS COMUNICACIÓNS |
Tema 1. O acceso as plataformas informáticas | 1.1 Norma UNE en iso 9999. Definición de produtos de apoio. As barreiras informáticas. O computador: hardware e software. 1.2. Produtos de apoio para a comunicación e a información. Dispositivos de entrada ao computador. Ratos, teclados, dispositivos alternativos de entrada e software de entrada: Adaptacións de teclado, carcasas, mini-teclados, teclados alternativos, ratos táctiles, punteiros, teclados virtuais. impresoras braille, amplificadores de pantalla, sintetizadores de voz, magnificadores de caracteres, OCR, lectores de pantallas, etc. 1.3.O deseño para todos 1.4. Norma UNE 139801:2003. Aplicacións informáticas para persoas con discapacidade. Requisitos de accesibilidade ao ordenador. Hardware. 1.5. UNE 139802:2009. Requisitos de accesibilidad del software |
Tema 2. Accesibilidade da contorna Windows. |
2.1. Configuración da contorna Windows. As opcións de accesibilidade: activación das opcións, configuración de dispositivos alternativos. Opcións de instalación de novo hardware e software 2.2. Configuración de Teclado (StickyKeys, FilterKeys, ToggleKeys), Son (SoundSentry, ShowSounds), Pantalla (Alto contraste) e Rato (MouseKeys). O narrador de windows |
Tema 3. A Accesibilidade en Internet e no Word Wide Web |
3.1. O Word Wide Web Consortium (W3C). O grupo de traballo Web Accessibility Initiative (WAI). As WCAG 2.0. Prioridades de accesibilidade. O "ten" (A) ,"debe" (AA) e "pode" (AAA). Software de validación: TAW e HERA 3.2. Norma UNE 139803(2012). Requisitos de accesibilidade para contidos na Web 3.3. A Sección 508 da "Acta dos Americanos con Discapacidade" |
BLOQUE II. | APLICACIÓNS PARA A INTERVENCIÓN EN TERAPIA OCUPACIONAL |
Tema 1. Aplicacións para o deseño de actividades en terapia ocupacional |
1.1 ARDORA 7 para a creación de contidos escolares para a web. Contidos HTML 5 multidispositivo |
Tema 2. O proxecto In-TIC (De descarga en http://www.intic.udc.es) |
2.1. Usuarios de exemplo. 2.2. Creación de plantillas. A contorna de edición. A biblioteca multimedia 2.3. Aplicación para usuarios con trastorno do espectro do autismo (TEA) 2.4. In-TIC móbil. Personalización e comunicación con dispositivos Android |
Tema 3.- As aplicacións The Grid 2 (Sensory) e Boardmaker dinámico(Mayer-Johnson). |
3.1. Usuarios de exemplo de Grid2: acceso ao computador e comunicadores dinámicos 3.2 Comunicador dinámico con Boardmaker. Accións e cambios dinámicos de plantillas |
Tema 4.- SCRATCH. Entorno de programación didáctico como ferramenta de contidos para intervención | 4.1 Scracth. Qué é e como se usa. Un exemplo básico 4.2 Casos de éxito. Contador de historias ou intervención baseada na "gamificación". Realidade aumentada e interacción co mundo físico 4.3. Aplicación practica. Creación dun proxecto |
BLOQUE III. | CONTIDOS MULTIMEDIA EN TERAPIA OCUPACIONAL |
Tema 1. A imaxe dixital. |
1.1. Imaxen dixital. Os formatos gráficos 1.2. Uso básico de GIMP. Tamaños de almacenamento. 1.3. Coleccións de pictogramas e cliparts. O portal de ARASAAC e otras alternativas: WIDGIT, SPC, Bliss. |
Tema 2. Son. |
2.1. Formatos de arquivo: MP3, WAV, OGG. Conversión entre formatos. 2.2. Uso básico de Audacity. Instalación da libraría LAME. Editar, recortar, copiar e modificar un ficheiro de son. Gravación de conversacións en Windows 2.3. Síntese de voz por computador. Os motores de voz. Software de conversión de texto en audio. TTS. |
Tema 3. Vídeo dixital. |
3.1. Descarga de vídeos de Youtube 3.2. Edición básica de vídeo con Windows Movie Maker |
|