|
Tipo A
|
Código |
Competencias / Resultados do título - Específicas |
| |
A1 |
Coñecer e identificar a estrutura e función do corpo humano. |
| |
A2 |
Comprender as bases moleculares e fisiolóxicas das células e os tecidos. |
| |
A3 |
Comprender a morfoloxía e a fisioloxía dos microorganismos e os parasitos. |
| |
A4 |
Coñecer o uso e a indicación de produtos sanitarios vinculados aos coidados de enfermaría. |
| |
A5 |
Coñecer os diferentes grupos de fármacos, os principios da súa autorización, uso e indicación, e os mecanismos de acción dos mesmos. |
| |
A6 |
Utilización dos medicamentos, avaliando os beneficios esperados e os riscos asociados e/ou efectos derivados da súa administración e consumo. |
| |
A7 |
Coñecer e valorar as necesidades nutricionais das persoas sás e con problemas de saúde ao largo do ciclo vital, para promover e reforzar pautas de conduta alimentaria saudable. |
| |
A8 |
Identificar os nutrientes e os alimentos en que se encontran. |
| |
A9 |
Identificar os problemas nutricionais de maior prevalenza e seleccionar as recomendacións dietéticas adecuadas. |
| |
A10 |
Aplicar as tecnoloxías e sistemas de información e comunicación dos coidados de saúde. |
| |
A11 |
Coñecer os procesos fisiopatolóxicos e as súas manifestacións e os factores de risco que determinan os estados de saúde e enfermidade nas diferentes etapas do ciclo vital. |
| |
A12 |
Identificar as respostas psicosociais das persoas ante as diferentes situacións de saúde, seleccionando as accións adecuadas para proporcionar axuda nas mesmas. |
| |
A13 |
Establecer unha relación empática e respectuosa coa paciente e familia, acorde coa situación da persoa, problema e saúde e etapa de desenvolvemento. |
| |
A14 |
Utilizar estratexias e habilidades que permitan unha comunicación, efectiva con pacientes, familias e grupos sociais, así como a expresión das súas preocupacións e intereses. |
| |
A15 |
Recoñecer as situacións de risco vital e saber executar manobras de soporte vital básico e avanzado. |
| |
A16 |
Coñecer os principios de radioloxia, radioprotección e prevención e control das infeccións. |
| |
A17 |
Coñecer e identificar os problemas psicolóxicos e físicos derivados da violencia de xénero para capacitar ao estudante na prevención, a detección precoz, a asistencia, e a rehabilitación das vítimas desta forma de violencia. |
| |
A18 |
Comprender a metodoloxía de investigación cualitativa en saúde. |
| |
A19 |
Comprender a metodoloxía de investigación cuantitativa en saúde. |
| |
A20 |
Comprender os métodos estatísticos frecuentes en estudios do área de ciencias da saúde. |
| |
A21 |
Identificar, integrar e relacionar o concepto de saúde e os coidados, desde unha perspectiva histórica, para comprender a evolución do coidado de enfermaría. |
| |
A22 |
Comprender desde unha perspectiva ontolóxica e epistemolóxica, a evolución dos conceptos centrais que configuran a disciplina de enfermaría, así como os modelos teóricos máis relevantes, aplicando a metodoloxía científica no proceso de coidar e desenvolvendo os planes de coidados correspondentes. |
| |
A23 |
Aplicar o proceso de enfermaría para proporcionar e garantir o benestar, a calidade e seguridade ás persoas atendidas. |
| |
A24 |
Coñecer e aplicar os principios que sustentan os coidados integrais de enfermaría. |
| |
A25 |
Dirixir, avaliar e prestar os coidados integrais de enfermaría, ao individuo, a familia e a comunidade. |
| |
A26 |
Capacidade para describir os fundamentos do nivel primario de saúde e as actividades a desenvolver para proporcionar un coidado integral de enfermaría ao individuo, a familia e comunidade. |
| |
A27 |
Comprender a función e actividades e actitude cooperativa que o profesional desenvolverá nun equipo de Atención Primaria de Saúde. |
| |
A28 |
Promover a participación das persoas, familia e grupos no seu proceso de saúde-enfermidade. |
| |
A29 |
Identificar os factores relacionados coa saúde e os problemas do entorno, para atender as persoas en situacións de saúde e enfermidade como integrantes dunha comunidade. |
| |
A30 |
Identificar e analizar a influencia de factores internos e externos no nivel de saúde de individuos e grupos. |
| |
A31 |
Aplicar os métodos e procedementos necesarios no seu ámbito para identificar os problemas de saúde mais relevantes nunha comunidade. |
| |
A32 |
Analizar os datos estatísticos referidos a estudios poblacionais, identificando as posibles causas de problemas de saúde. |
| |
A33 |
Educar, facilitar e apoiar a saúde e o benestar dos membros da comunidade, cuxas vidas están afectadas por problemas de saúde, risco, sufrimento, enfermidade, incapacidade ou morte. |
| |
A34 |
Coñecer as alteracións de saúde do adulto, identificando as manifestacións que aparecen nas distintas fases. |
| |
A35 |
Identificar as necesidades de coidado derivadas dos problemas de saúde. |
| |
A36 |
Analizar os datos recollidos na valoración, priorizar os problemas do paciente adulto, establecer e executar o plan de coidados e realizar a súa avaliación. |
| |
A37 |
Realizar as técnicas e procedementos de coidados de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos enfermos e familiares. |
| |
A38 |
Seleccionar as intervencións encamiñadas a tratar ou previr os problemas derivados das desviacións de saúde. |
| |
A39 |
Ter unha actitude cooperativa cos diferentes membros do equipo. |
| |
A40 |
Identificar as características das mulleres nas diferentes etapas do ciclo reprodutivo e no climaterio e nas alteracións que se poden presentar, proporcionando os coidados necesarios en cada etapa. |
| |
A41 |
Aplicar coidados xerais durante o proceso de maternidade para facilitar a adaptación das mulleres e os neonatos ás novas demandas e previr complicacións. |
| |
A42 |
Coñecer os aspectos específicos dos coidados do neonato. |
| |
A43 |
Identificar as características das diferentes etapas da infancia e adolescencia e os factores que condicionan o patrón normal de crecemento e desenvolvemento. |
| |
A44 |
Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes na infancia e identificar as súas manifestacións. |
| |
A45 |
Analizar os datos de valoración do neno, identificando os problemas de enfermaría e as complicacións que poden presentarse. |
| |
A46 |
Aplicar as técnicas que integran o coidado de enfermaría, establecendo unha relación terapéutica cos nenos e os seus coidadores. |
| |
A47 |
Seleccionar as intervencións dirixidas ao neno san e ao enfermo, así como as derivadas dos métodos de diagnóstico e tratamento. |
| |
A48 |
Ser capaz de proporcionar educación para a saúde aos padres ou coidadores primarios. |
| |
A49 |
Comprender os cambios asociados ao proceso de envellecer e a súa repercusión na saúde. |
| |
A50 |
Identificar as modificacións estruturais, funcionais, psicolóxicas e de formas de vida asociadas ao proceso de envellecer. |
| |
A51 |
Coñecer os problemas de saúde máis frecuentes nas persoas maiores. |
| |
A52 |
Seleccionar as intervencións coidadoras dirixidas a tratar ou a previr os problemas de saúde e a súa adaptación á vida diaria mediante recursos de proximidade e apoio á persoa anciá. |
| |
A53 |
Coñecer o Sistema Sanitario Español. |
| |
A54 |
Identificar as características da función directiva dos servizos de enfermaría e a xestión de coidados. |
| |
A55 |
Coñecer e ser capaz de aplicar as técnicas de dirección de grupos. |
| |
A56 |
Coñecer a lexislación aplicable e o código ético e deontolóxico da enfermaría española, inspirado no código europeo de ética e deontoloxía de enfermaría. |
| |
A57 |
Prestar coidados, garantindo o dereito á dignidade, privacidade, intimidade, confidencialidade e capacidade de decisión do paciente e familia. |
| |
A58 |
Individualizar o coidado considerando a idade, o xénero, as diferenzas culturais, o grupo étnico, as crenzas e valores. |
| |
A59 |
Coñecer os problemas de saúde mental máis relevantes nas diferentes etapas do ciclo vital, proporcionando coidados integrais e eficaces, no ámbito da enfermaría. |
| |
A60 |
Coñecer os coidados paliativos e control da dor para prestar coidados que alivien a situación dos enfermos avanzados e terminais. |
| |
A61 |
Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais e as materias que conforman o titulo e con avaliación final de competencias. |
| |
A62 |
Integrar os coñecementos, as habilidades e actitudes da enfermaría para dar a atención ás persoas nas diferentes situacións de saúde, baseados nos principios e valores profesionais, competencias de comunicación asistencial, razoamento clínico, xestión clínica e xuízo crítico asociados ás competencias descritas nos obxectivos xerais e as materias que conforman o titulo, en forma de rotatorio clínico independente e con avaliación final de competencias; nos Centros de Saúde, Hospitais e outros centros asistenciais. |
|
Tipo B
|
Código |
Competencias / Resultados do título - Básicas / Xerais |
| |
B1 |
Aprender a aprender. |
| |
B2 |
Resolver problemas de forma efectiva. |
| |
B3 |
Aplicar un pensamento crítico, lóxico e creativo. |
| |
B4 |
Traballar de forma autónoma con iniciativa. |
| |
B5 |
Traballar de forma colaborativa nun equipo interdisciplinar. |
| |
B6 |
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional. |
| |
B7 |
Comunicarse de maneira efectiva en un entorno de traballo. |
| |
B8 |
Capacidade de análise e sínteses. |
| |
B9 |
Capacidade de aplicar os coñecementos na práctica. |
| |
B10 |
Capacidade para adaptarse ás situacións novas. |
| |
B11 |
Capacidade e habilidade de xestión da información. |
| |
B12 |
Capacidade para organizar e planificar. |
| |
B13 |
Toma de decisións. |
| |
B14 |
Habilidades interpersonais. |
| |
B15 |
Capacidade para comunicarse con persoas non expertas na materia. |
| |
B16 |
Coñecer e apreciar a diversidade e a multiculturalidade. |
| |
B17 |
Fomento de unha 2º lingua de interese para a profesión. |
| |
B18 |
Desenvolver a capacidade de liderado. |
| |
B19 |
Coñecementos de informática relativos ao ambiente de estudio. |
| |
B20 |
Sensibilidade cara a temas medioambientais. |
| |
B21 |
Implicación na calidade e busca/procura da excelencia. |
| |
B22 |
Capacidade para motivarse e motivar a outros. |
| |
B23 |
Habilidade para traballar nun contexto internacional. |
| |
B24 |
Fomentar e aplicar os dereitos fundamentais e a igualdade entre homes e mulleres. |
|
Tipo C
|
Código |
Competencias / Resultados do título - Transversais / Nucleares |
| |
C1 |
Expresarse correctamente, tanto de forma oral coma escrita, nas linguas oficiais da comunidade autónoma. |
| |
C2 |
Dominar a expresión e a comprensión de forma oral e escrita dun idioma estranxeiro. |
| |
C3 |
Utilizar as ferramentas básicas das tecnoloxías da información e as comunicacións (TIC) necesarias para o exercicio da súa profesión e para a aprendizaxe ao longo da súa vida. |
| |
C4 |
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común. |
| |
C5 |
Entender a importancia da cultura emprendedora e coñecer os medios ao alcance das persoas emprendedoras. |
| |
C6 |
Valorar criticamente o coñecemento, a tecnoloxía e a información dispoñible para resolver os problemas cos que deben enfrontarse. |
| |
C7 |
Asumir como profesional e cidadán a importancia da aprendizaxe ao longo da vida. |
| |
C8 |
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. |
| |
C9 |
CB1.- Que os estudantes demostraran posuír e comprender coñecementos nunha área de estudo que parta da base da educación secundaria xeral, e sólese atopar a un nivel que, si ben se apoia en libros de texto avanzados, inclúe tamén algúns aspectos que implican coñecementos procedentes da vangarda dun campo de estudo. |
| |
C10 |
CB2.- Que os estudantes saiban aplicar os seus coñecementos a seu traballo ou vocación de unha forma profesional y posúan as competencias que solen demostrarse por medio da elaboración e defensa de argumentos e a resolución de problemas dentro da súa área de estudo. |
| |
C11 |
CB3.- Que os estudantes teñan a capacidade de reunir e interpretar datos relevantes (normalmente dentro da súa área de estudo) para emitir xuízos que inclúan una reflexión sobre temas relevantes de índole social, científica ou ética. |
| |
C12 |
CB4.- Que os estudantes poidan transmitir información, ideas, problemas e solucións a un público tanto especializado como non especializado |
| |
C13 |
CB5.- Que os estudantes desenvolveran aquelas habilidades de aprendizaxe necesarias para emprender estudos posteriores con un alto grao de autonomía |