Guía DocenteCurso
Escola Universitaria de Arquitectura Técnica
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Arquitectura Técnica
 Asignaturas
  Materiais III
   Contidos
Temas Subtemas
COMPORTAMENTO AO LUME DOS MATERIAIS

OBXECTIVOS:

0. Comprender o contexto actual: a deterioración do medioambiente
1. Coñecer os procedementos da protección pasiva dos edificios fronte ao lume.
2. Coñecer e saber definir a través de que propiedades se avalía o comportamento dos produtos e elementos construtivos fronte ao lume.
3. Sinalar que elementos son necesarios para que se produza lume sobre un material.
4. Coñecer, recoñecer e aplicar os criterios de clasificación dos produtos de construción segundo a súa reacción ao lume.
5. Coñecer, recoñecer e aplicar os criterios de clasificación dos produtos e elementos de construción segundo a súa resistencia ao lume.
6. Coñecer que sistemas se utilizan para ignifugar un produto de construción.
7. Diferenza entre material ignifugar e material intumescente.
8. Intumescencia: concepto e características.
9. Avaliar as características do comportamento ao lume da madeira maciza, plásticos, morteiros, pinturas e demá smateriales de construción.
10. Indicar o significado das letras s e d que poden acompañar ás clases de reacción.
11. Indicar o significado dos subíndices l ou fl que poden acompañar ás clases de reacción
12. Definir e coñecer o significado da terminoloxía específica:
Lume. Reacción de combustión. Requisitos combustión. Material combustible. Material inflamable. Material ignífugo. Material intumescente. Ignifugación. Ignición. Intumescencia. Comburente. Temperatura de inflamación. Temperatura de combustión. Combustión xeneralizada. FLASH-OVER. Reacción ao lume. Resistencia ao lume. Aplicación de uso final. Capacidade Portante. Integridade. Illamento térmico. Curva normalizada tempo/temperatura. Partículas e gotas inflamables.
Conceptos básicos e vocabulario.
Normativa. Clasificación dos materiais: a reacción ao lume e a resistencia ao lume

INTERACTIVA 1: Análise da normativa relativa ao comportamento ao lume dos materiais de construción e do vocabulario básico: RD 842; CORRENTE DB SE; Normas UNE
A SOSTIBILIDADE DOS MATERIAIS DE CONSTRUCIÓN

OBXECTIVOS:

1. Coñecer os principios da arquitectura sostible. O concepto de passivhaus
2. Coñecer e capacidade de aplicar os parámetros que se utilizan na avaliación da sostibilidade dos materiais de construción
3. Saber o que é o ciclo de vida e saber diferenciar o comportamento dos diferentes materiais
4. Coñecer e saber aplicar a normativa dos residuos de construción e demolición. Coñecer e definir os obxectivos. Obrigas do Produtor de RCDs, Posuidor de RCs e do Xestor
5. Definir en que consisten as políticas de redución, reutilización, reciclado, valorización, eliminación
6. Coñecer e comprender o significado do vocabulario
- Os problemas ambientais, causas e consecuencias: o cambio climático, o esgotamento de recursos, o problema dos residuos e a contaminación
-Introdución. Principios para unha construción sostible
- A sostibilidade dos materiais de construción: consumo de recursos naturais, de enerxía, emisións, impacto ambiental, comportamento como residuo. O ciclo de vida
- Os RCDs: definición, clasificación, normativa e xestión. Reducir, reutilizar e reciclar. A valorización.

INTERACTIVA 1 Análise dos parámetros que definen a sustentabilidade. A bioconstrucción. recoñecemento de mostras de illamento térmico. Tutorías traballos.
INTERACTIVA 2: Titorías traballos. Análise de normativa de RCD: lei 22/2011 e RD 105/2008.
Análise de documentación lida na casa.
INTERACTIVA 3: Presentación de traballos sostibilidade
MORTEIROS DE ALBANELARÍA

OBXECTIVOS:

1. Coñecer as características básicas e propiedades de cada un dos seguintes tipos de morteiros: morteiros de cemento, de cal e mixtos de cal e cemento, e barro, destacando as propiedades mecánicas, comportamento fronte á auga ou permeabilidade e composición química (contido de sales solubles) de forma de poder comprender:
. os problemas de resistencia dos morteiros de cemento na súa aplicación en albanelaría.
. a aptitude da aplicación de cada un dos tipos de morteiro segundo a súa aplicación: Fábricas tradicionais e fábricas contemporáneas
2. Comprender as características dos diferentes sistemas construtivos de fábrica e as esixencias que demandan nos morteiros de albanelaría.
. Comprender a importancia da capacidade de retención de auga na estanquidade das fábricas vistas.
. Comprender a importancia da capacidade de deformación, a permeabilidade e a ausencia de sales solubles nos morteiros a utilizar nas fábricas tradicionais.
3. Coñecer a normativa actual e ser capaz de avaliala.
4. Coñecer a clasificación dos materiais de agarre de materiais cerámicos e a variación das súas prestacións en función dela.
5. Coñecer as prestacións básicas dos materiais de agarre: a importancia da capacidade de deformación así como coñecer con que compoñentes se alcanza.
Introdución. A compatibilidade co sistema construtivo. Os morteiros de xunta e de revestimento.
- As propiedades dos morteiros de albanelaría: as propiedades do morteiro fresco e endurecido. Análise da normativa: UNE, CTE.
- Os morteiros de cal, os morteiros de cemento e os mixtos: propiedades e características.
- As Fábricas Tradicionais: Avaliación das propiedades dos morteiros de cal, cemento e mixtos.
- As Fábricas contemporáneas de Ladrillo Visto: Avaliación das propiedades dos morteiros de cal, cemento e mixtos. Normativa.
- Os morteiros de agarre de materiais cerámicos. Normativa, clasificación e especificacións.


INTERACTIVA 1: Estudo de casos compatibilidade composición do morteiro- sistema construtivo.
Análise de normativa: morteiros de albanelaría. UNE EN 413-1, 998-1 e 998-2
INTERACTIVA 2. Análise de normativa: morteiros de agarre. UNE EN 12004
MADEIRAS

OBXECTIVOS:

1. Diferenciar os procesos de deterioración abiótica e abiótica así como coñecer os diferentes procedementos de prevención.
2. Coñecer as características dos diferentes procesos de degradación biótica: fungos, insectos de ciclo larvario e térmites.
3. Coñecer e utilizar os conceptos de durabilidade natural e clases de uso: madeira serrada e taboleiros
4. Coñecer os sistemas de protección preventiva: produtos e métodos. Impregnabilidade e niveis de penetración.
5. Taboleiros derivados da madeira. Características, designación e aplicacións.
6. Características básicas da madeira laminada: estrutura e composición.Outros produtos derivados da madeira
7. A madeira modificada: a madeira termotratada, acetilada e furfurilada. características e propiedades
8. -A recepción de obra da madeira
Introdución. Características da súa natureza: higroscopicidad e anisotropía
- A degradación da madeira: biótica e abiótica. Clases de uso e durabilidade natural
- Sistemas de protección preventiva fronte a axente bióticos: produtos e métodos. Impregnabilidade e niveis de penetración.
- Taboleiros derivados da madeira. Características, propiedades e aplicaciones:tableros aglomerados, de labras, de fibras, contrachapados, de madeira microlaminada. Madeira laminada: características e propiedades. Elementos de madeira prefabricados

INTERACTIVA 1, 2: Clases de uso da madeira serrada. Durabilidade natural.
Tratamentos preventivos: procedemento de actuación.
A avaliación da necesidade dun tratamento utilizando ÚNEA EN 335-2
Titorías traballos taboleiros. Designación e normativa, códigos de cor e clasificación.
INTERACTIVA 3: Presentaciónde traballos de taboleiros de madeira y elementos de madeira prefabricados
-PINTURAS

OBXECTIVOS.

1. 1. Coñecer os diferentes compoñentes e función de cada un: aglutinantes, disolventes, pigmentos e cargas, e aditivos. Os pigmentos antioxidantes.
2. Coñecer o Impacto Medio Ambiental de cada compoñente: aglutinantes, disolventes, pigmentos e cargas, e aditivos. As emulsións.
3. Clasificación xeral das pinturas segundo a súa composición. As emulsións. As pinturas intumescentes
4. A compatibilidade co soporte e co sistema construtivo. Estudo de casos
5. Estudo de casos 1: madeira ao exterior. Avaliación do uso de vernices, pinturas e lasures.
6. Estudo de casos 2: soporte de ferro ou aceiro. Elementos que definen o sistema do recubrimento.
7. Estudo de casos 3: cerramentos exteriores de ladrillo. Avaliación do comportamento higrotérmico. Unidades de medida: índice de permeabilidade de vapor de auga (v) e capa de aire equivalente (Sd). Avaliación das emulsións acrílicas, das pinturas de silicato e de polisiloxanos.
-Definición e compoñentes. Impacto Ambiental: aglutinantes, disolventes, pigmentos e cargas, e aditivos. As emulsións.
- Clasificación xeral das pinturas segundo a súa composición e aplicación. As emulsións. As pinturas intumescentes
- Propiedades e patoloxías: A compatibilidade co soporte e co sistema construtivo. Estudo de casos: madeira ao exterior, soporte de ferro ou aceiro, e cerramentos exteriores de ladrillo.

INTERACTIVA 1:Análisis da adecuación de pinturas, vernices e lasures ao exterior.
Pinturas sobre fábricas ao exterior, soportes metálicos e madeira ao exterior. Análise de fichas técnicas e análise das unidades de medida da permeabilidade.
INTERACTIVA 2: Recubrimientos decorativos exteriores para a madeira. Taller: características e diferenzas de aplicación entre lasures sintéticos e lasures de aceite. A durabilidad
INTERACTIVA 3: Exposición de traballos. Avaliación de propiedades entre distintos tipos de pinturas
-PLÁSTICOS

OBXECTIVOS:

1. Saber definir e diferenzas entre plástico, macromolécula, polímero e granza
2. Coñecer os criterios de clasificación dos plásticos
3. Coñecer as propiedades diferenciadoras dos termoplásticos, termofixos e elastómeros.
4. Coñecer as propiedades básicas. Propiedades mecánicas: comportamento tensión deformación. Propiedades físicas: temperatura de transición vítrea e temperatura de fusión. comportamento ao lume.
5. Coñecer exemplos e aplicacións. Códigos de identificación. Procesos de conformado.
6. A durabilidade do plástico e os procesos de degradación.
7. Avaliar a adecuación de uso dos diferentes polímeros en elementos construtivos: canalizacións, illamento térmico, e láminas impermeables.
8. O reciclado de plástico. Características do reciclado mecánico, químico e da valorización enerxética. Avaliación da súa aplicación aos diferentes plásticos e do seu impacto ambiental
- Introdución. Avaliación do uso dos plásticos na construción.
- Definicións e c aracterísticas da súa composición.
- Tipos e clasificación: termoplásticos, termofixos e elastómeros.
- Propiedades mecánicas e propiedades físicas. Comportamento ao lume.
- Procedementos de fabricación e conformado. Procesos de extrusión, moldeo (compresión, soprado, inxección e transferencia), prensados e conformado ao baleiro.
- Impacto MARTES: reciclabilidad e envellecemento.
- Termoplásticos: propiedades e aplicacións: exemplos
- Termoestables ou temofijos: propiedades e aplicacións: Exemplos
- Elastómeros: propiedades e aplicacións: Exemplos. Caucho e elastómeros termoplásticos
- Estudo de casos: canalizacións, illamento térmico, láminas impermeabilizantes e carpintarías.
-Procedemento de reciclado do plástico: reciclado mecánico, químico e a valorización enerxética.

INTERACTIVA 1: Análise de particularidades dos polímeros e materiais compostos. Composición, designación, estrutura e propiedades. Recoñecemento de materiais.
Tutoría de traballos. A partir dunha aplicación, avaliación do uso de diferentes materiais: illamentos térmicos, tubaxes, láminas impermeables.
INTERACTIVA 2: Taller: características dos plásticos. O poliestireno expandio. Fabricación dun poliuretano. Fabricaación dun polímero natural
MATERIAIS COMPOSTOS E COMPOSITES

OBXECTIVOS:

1. Saber definir un Material Composto e un Composite, diferenzas e clasificación xeral (composición e propiedades). Coñecer a clasificación dos Materiais Compostos segundo a súa estrutura.
2. Saber diferenciar un Material Composto dun polímero, dun plástico e dun plástico reforzado tendo en conta as súas características.
3. Composites: Coñecer os seus compoñentes, a función de cada un e a súa influencia nas propiedades do composite.
4. Composites: Tipos de matrices e características principais. Tipos de fibras e características principais
5. Definir interface, coñecer os diferentes tipos e a súa influencia nas propiedades dos Composites.
6. Aplicacións dos materiais compostos. Identificar mostras de:
- Fibras de carbono, fibras de vidro; fibras de poliéster
- MC de matriz polimérica: perfís, tubos, láminas impermeables, formigóns poliméricos,
- MC non sintéticos reforzados por fibras, cargas minerais e celulósicas: xeso armado, linóleo, madeira mineralizada, paneis prefabricados de GRC
- MC laminados compactos, materiais laminados de alta presión (HPL)
- Paneis sándwich,
- MC illantes activos multicapa, tubos multicapa,
- Geotextiles non tecidos e tecidos.
- Láminas impermeables bituminosas
- Láminas impermeables sintéticas.
7. Coñecer o comportamento dos Materiais Compostos como residuos de construción.
8. Coñecer os procesos de fabricación por extrusión, inxección, moldeo, rotomoldeo, calandrado e pultrusión
9. Materiais bituminosos: definición, composición, características e propiedades esenciais e aplicacións.
10. Materiais geotextiles: definición, composición, características e propiedades esenciais e aplicacións.
11. Vocabulario básico.
- Definicións, compoñentes e tipos.
- A clasificación dos materiais compostos (MC) segundo a súa estrutura. Os composites
- Composición e características dos composites. as matrices e as fibras. Aplicacións.
-Procedementos de fabricación e conformado
-Aplicacións dos MC e recoñecemento de mostras
- Aplicacións da nanotecnoloxía.
- A reciclaxe dos materiais compostos

INTERACTIVA 1: Presentación de traballos. Materiais plásticos e compostos. estudio de casos
O MARCADO CE NOS MATERIAIS DE CONSTRUCIÓN.
O Regulamento (UE) nº 305/2011.
Que é a marcado CE. Fases do proceso do marcado.

Especificacións e contido da documentación

Estudos de casos: morteiros, pinturas, madeiras, taboleiros de madeira, tubaxes, geotextiles, láminas impermeabilizantes.
Anularanse todas as prácticas no laboratorio se non se certifica que os datos de radón cumpre a normativa vixente
Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes