Guía DocenteCurso
Escola Universitaria de Arquitectura Técnica
  Inicio | galego | castellano | english | A A |  
Grao en Arquitectura Técnica
 Asignaturas
  Estruturas de Edificación III
   Metodoloxías
Metodoloxías Descrición
Sesión maxistral Constitúen unha parte importante da actividade presencial do alumno e desenvólvense a través dun método fundamentalmente de tipo expositivo tentando, no entanto, involucrar ao alumno, na medida que isto sexa posible, na etapa de desenvolvemento do tema exposto, proporcionándolle a oportunidade para formular preguntas e expresar ideas, conducíndolle desta maneira, por influencia indirecta, ao proceso de aprendizaxe. A exposición realízase con apoio de medios audiovisuais e informáticos e estrutúrase nas seguintes etapas: introdución, desenvolvemento, resumo e orientación bibliográfica. Impártense para a totalidade do grupo.
Seguindo as directrices da Xefatura de Estudos do centro, as clases expositivas teñen unha duración real de 1h50m, cun descanso intermedio ao redor da metade da clase e 10 minutos de cortesía entre clase e clase. Rógase puntualidade. O profesor pode establecer límites temporais a esta puntualidade (nesta guía hai algunha referencia a esta situación) en función do desenvolvemento do curso para poder ter acceso á aula. O control de asistencia pode ser realizado polo profesor no momento que considere oportuno durante a clase. Pode haber varios controis de asistencia durante a clase. Lémbrase que dita asistencia é activa e non só presencial. A asistencia debe ser completa e non parcial (asinar e irse).
Quérese facer constar que non todo o temario da materia tense que desenvolver mediante exposición directa do mesmo por parte do profesorado. A exposición centrarase naqueles aspectos que se consideran máis importantes ou complexos de adquirir de forma autónoma polo alumno. Así, diversos apartados do temario deberán ser preparados polo propio alumno. Establécense controis que permiten tanto a autoevaluación do alumno como a supervisión por parte do profesor dos coñecementos adquiridos.
Para este desenvolvemento achégase ao alumno material docente de referencia, así como bibliografía recomendada e específica, baseada normalmente nos medios que a EUAT ofrece na súa biblioteca.
Durante o desenvolvemento do curso poden existir diversos controis e cuestionarios baixo plataformas TIC, co fin de incluír criterios de autoevaluación do alumno, que lle permita coñecer o seu grao de asimilación de contidos co fin de tomar as medidas docentes oportunas. No caso de activarse estas actividades comunícanse oportunamente durante o curso. Existen tamén documentos tipo rúbrica que permiten ao alumnado poder facer un seguimento da súa adquisición de coñecementos.
Solución de problemas Estas clases impártense para os subgrupos da materia e o seu desenvolvemento é acorde de acordo coa programación concreta cada momento. Desta maneira os seus contidos poden ser:
-Resolución práctica de problemas relacionados coa materia. Esta resolución pode ser efectuada polo profesor, polos alumnos ou de forma mixta.
-Traballos teórico-prácticos. Sobre a base de referencias bibliográficas, profúndase no desenvolvemento de partes da materia.
-Seguimento de prácticas da materia.
Estas actividades están pensadas para os alumnos que asistan ao curso de maneira continua desde o principio de curso, e son base fundamental da adquisición de coñecementos do mesmo. Nos primeiros días establécense posibles subgrupos e temas prácticos a desenvolver, sendo parte da base destes temas común para todo o curso, polo que é básico o cumprimento da asistencia neste período concreto.
A duración destas clases é de 1.50 horas sen descanso intermedio. O profesor pode impedir o acceso á aula ou non recoller unha determinada actividade práctica a un alumno que pretenda acceder á aula cun excesivo atraso, prexudicando o traballo colaborativo da aula. En todo caso a chegada a unha clase interactiva cun atraso superior a media hora, ten consideración de NON REALIZACIÓN. Isto é extensible á entrega da devandita actividade, salvo autorización do profesor.
Establécense inicialmente tres tipos de actividades prácticas.
-Prácticas de clase: Desenvolvidas durante as clases para subgrupos, entregándose, no seu caso, durante a mesma clase ou na seguinte, segundo estímese oportuno en cada momento. Poden ser de contido meramente práctico ou conter desenvolvemento teórico. Aínda que son individuais, a súa resolución realízase de maneira colaborativa e asistida polo profesor. Téntase que estean ligadas á práctica de curso.
-Posibilidade de prácticas de clase especiais: En función das necesidades docentes do curso poden establecerse prácticas concretas a modo de resumo de partes da materia, realizadas individualmente polo alumno e entregadas durante a devandita clase. A adopción deste modelo sería sinalado especificamente durante as primeiras semanas de curso en función do diagnóstico previo sobre coñecementos que se teña nun momento dado.
-Práctica de curso: Desenvólvese ao longo do curso como traballo autónomo do alumno, aínda que se farán controis de seguimento con entregas parciais ao longo do cuadrimestre. Trata en enfrontar ao alumno cunha estrutura real, máis aló dunha mera análise parcial, concretando así os coñecementos adquiridos á problemática da edificación usual. As diversas entregas adáptanse ao progreso real do curso. O desenvolvemento desta práctica de curso é individual ou en grupo reducido, segundo establézase ao comezo de curso. Parte das prácticas de clase versarán sobre problemas concretos desta práctica de curso.
Na plataforma Moddle da materia se explicitarán as condicións concretas para este tipo de prácticas e as súas características.

Proba mixta Exame final obrigatorio para todos os alumnos, co fin de demostrar a capacidade adquiridas nas diversas materias.

Universidade da Coruña - Rúa Maestranza 9, 15001 A Coruña - Tel. +34 981 16 70 00  Soporte Guías Docentes