Teaching GuideTerm Faculty of Nursing and Podiatry |
Grao en Enfermaría |
Subjects |
Foundations of Nursing |
Contents |
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Identifying Data | 2020/21 | |||||||||||||
Subject | Foundations of Nursing | Code | 750G01107 | |||||||||||
Study programme |
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Descriptors | Cycle | Period | Year | Type | Credits | |||||||||
Graduate | Yearly |
First | Obligatory | 12 | ||||||||||
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Topic | Sub-topic |
HISTORIA DA ENFERMARÍA |
Tema 1. ETAPA DOMÉSTICA DOS COIDADOS DE ENFERMERÍA 1.1. Prehistoria 1.2. Civilizacions Antiguas. 1.3. Mundo Clásico: Grecia antigua, Roma Tema 2. ETAPA VOCACIONAL DOS COIDADOS DE ENFERMERÍA 2.1. Inicio do Cristianismo 2.2. Alta e Baixa Edade Media 2.4. Mundo Moderno 2.5. Etapa Vocacionai en España Tema 3. ETAPA TÉCNICA DOS COIDADOS DE ENFERMERÍA 3.1. Mundo Contemporáneo 3.2. Nova concepción da Enfermería 3.3. Inicio da Profesionalización do Coidado 3.4. Etapa Técnica en España Tema 4. ETAPA PROFESIONAL DOS COIDADOS DE ENFERMERÍA 4.1. Profesionalización do Coidado: Ámbito de actuación 4.2. Formación enfermeira: Reforma universitaria nos 90, Espacio Europeo de Educación Superior 4.3. Campo de actuación da enfermeira profesional 4.4. Disciplina enfermeira no momento actual 4.5. Etapa Profesional en España |
ENFERMARÍA PROFESIONAL. MODELOS E TEORÍAS DE ENFERMARÍA | TEMA 1. A ENFERMARÍA PROFESIONAL. 1.1 Concepto de Enfermaría. 1.2 Campo de actuación. 1.3 Características dunha profesión. 1.4 Supostos básicos da profesión de Enfermaría. TEMA 2. FUNCIÓN DIFERENCIADA DA PROFESIÓN DE ENFERMARÍA. 2.1 Funcións e función de Enfermaría. 2.2 O equipo de saúde. A enfermeira como membro do equipo de saúde TEMA 3. MARCO CONCEPTUAL DA PROFESIÓN DE ENFERMARÍA. 3.1 Concepto de Marco Conceptual dunha profesión. 3.2 Necesidade de establecer un marco conceptual. 3.3 Elementos que o compoñen. TEMA 4. MODELOS DE COIDADOS EN ENFERMARÍA. 4.1 Concepto de Modelo. Elementos dun modelo. 4.2 Necesidade da adopción dun modelo na práctica. 4.3 Criterios de clasificación dos modelos. Tendencias. 4.4 Modelos máis representativos. 4.5 O modelo de coidados de Florence Nightingale. 4.6 O modelo de coidados de Virginia Henderson. 4.7 O modelo de coidados de Dorothea Orem. |
COIDADOS BÁSICOS DE ENFERMARÍA | TEMA 1.SEGURIDAD E ÁMBITO SEGURO 1.1. Introdución. 1.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados cun ámbito seguro. TEMA 2. COMUNICACION 2.1. Introdución 2.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados coa comunicación. TEMA 3. ESPIRITUALIDADE E CRENZAS 3.1. Introdución 3.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados coa espiritualidade. TEMA 4. PERDIDA E DUELO 4.1. Introdución 4.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados coa perda e o duelo.. TEMA 5. HIXIENE E PROTECCION DA PEL 5.1. Introdución. 5.2. Coidados de enfermaría relacionados coa hixiene e a protección da pel. TEMA 6. DESCANSO E SONO 6.1. Introdución. 6.2. Coidados de enfermaría relacionados co descanso e o sono. TEMA 7. NUTRICION E HIDRATACION 7.1. Introdución. 7.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados coa nutrición e a hidratación. TEMA 8. ELIMINACION URINARIA 8.1. Introdución. 8.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados coa eliminación urinaria. TEMA 9. ELIMINACION FECAL 9.1. Introdución. 9.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados coa eliminación fecal. TEMA 10. RESPIRACION E CIRCULACION 10.1. Introdución. 10.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados coa respiración e circulación. TEMA 11. MOVERSE E ADOPTAR UNHA BOA POSTURA 5.1. Introdución. 5.2. Coidados básicos de enfermaría relacionados con moverse e adoptar unha boa postura. |
METODOLOXÍA CIENTÍFICA E A SÚA APLICACIÓN EN ENFERMARÍA. O PROCESO DE ATENCIÓN DE ENFERMERIA | TEMA 1. A APLICACIÓN DO MÉTODO CIENTÍFICO EN ENFERMARÍA: O PROCESO DE ATENCIÓN DE ENFERMARÍA. 1.1 O Proceso de Atención de Enfermaría: orixe e historia. 1.2 O Proceso como método de solución de problemas. 1.3 Etapas do proceso de Enfermaría. TEMA 2. PRIMEIRA ETAPA DO PROCESO DE ATENCIÓN DE ENFERMARÍA: A VALORACIÓN 2.1 A recollida e selección de datos. Métodos para a recollida. Fontes que achegan datos. 2.2 A recollida de datos a través da entrevista. A entrevista como forma de comunicación e como medio de obtención de datos. 2.3 A recollida de datos a través da observación. Concepto e fins da observación. TEMA 3. SEGUNDA ETAPA DO PROCESO DE ATENCIÓN DE ENFERMARÍA: IDENTIFICACIÓN DE PROBLEMAS: O DIAGNÓSTICO DE ENFERMARÍA. 3.1 Análise dos datos recollidos. 3.2 Diagnóstico de Enfermaría. Concepto. Evolución histórica. 3.3 Sistemas de clasificación dos Diagnósticos de Enfermaría 3.3.1 Taxonomía diagnóstica. 3.4 Compoñentes do Diagnóstico de Enfermaría. 3.5 Clasificación dos Diagnósticos de Enfermaría. 3.6 Formulación correcta do Diagnóstico de Enfermaría. 3.7 Problemas Interdependentes. Concepto. Diferenzas entre Diagnóstico de Enfermaría e Problema Interdependente. TEMA 4. TERCEIRA ETAPA DO PROCESO DE ENFERMARÍA: A PLANIFICACIÓN DOS COIDADOS. 4.1 Concepto e finalidade. 4.2 Selección de prioridades. 4.3 Establecemento de obxectivos. 4.4 Determinación de actividades. 4.5 Introdución á clasificación das intervencións enfermeiras (NIC) e a clasificación de resultados de enfermaría (NOC). TEMA 5. CUARTA ETAPA DO PROCESO DE ENFERMARÍA: A EXECUCIÓN DO PLAN DE COIDADOS. 5.1 A execución do planificado. Persoas que interveñen na execución do Plan de Coidados. 5.2 Formas de intervención da enfermeira no Plan de Coidados. TEMA 6. QUINTA ETAPA DO PROCESO DE ENFERMARÍA: A AVALIACIÓN 6.1 Concepto de avaliación no Proceso de Enfermaría. 6.2 Elementos e aspectos da avaliación. 6.3 Instrumentos de avaliación. Formas de avaliación. TEMA 7. APLICACIÓN DAS TIC Á PLANIFICACIÓN DE COIDADOS 7.1 A informática nos coidados de Enfermaría |
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