Guía DocenteCurso Facultade de Ciencias do Traballo |
Grao en Relacións Laborais e Recursos Humanos (Ferrol) |
Asignaturas |
Socioloxía do Consumo |
Fontes de información |
|
|
|
Datos Identificativos | 2019/20 | |||||||||||||
Asignatura | Socioloxía do Consumo | Código | 760G01045 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Terceiro | Optativa | 6 | ||||||||||
|
Bibliografía básica | |
- Aldás, Joaquín y Solaz, Marta (2019): Patrones de consumo de los hogares españoles: evolución histórica (1973-2017) e impacto de la crisis de 2007, IVIE-Fundación Ramón Areces, Madrid. - Alfonso, Javier (2014): Mercadona, historia de un éxito, Conecta, Barcelona. - Alonso, Luis Enrique y Conde, Fernando (1994): Historia del consumo en España: una aproximación a sus orígenes y primer desarrollo, Debate, Madrid. - Alonso, Luis Enrique (2006): La era del consumo, Siglo XXI, Madrid. - Alonso, Luis Enrique (2017): “Consumo colaborativo: las razones de un debate, Revista Española de Sociología, 26 (1), pp. 87-95 - Alonso Rivas, J. y Grande Esteban, I. (2010): Comportamiento del consumidor. Decisiones y estrategia de marketing, ESIC, Madrid, 6ª ed. - Babiano, José (1993): “Las peculiaridades del fordismo español”, Cuadernos de Relaciones Laborales, nº 3, Edit. Complutense, Madrid, pp. 77- 94. - Baudrillard, Jean (2009): La sociedad de consumo. Sus mitos, sus estructuras, Siglo XXI, Madrid, 2009 (ed. original 1970). - Bauman, Zygmunt (2000): Trabajo, consumismo y nuevos pobres, Gedisa, Barcelona. - Bourdieu, Pierre (2012): La distinción. Criterio y bases sociales del gusto, Taurus, Madrid (1ª ed. 1979). - Bourdieu, Pierre (1997): Sobre la televisión, Anagrama, Barcelona. - Campos Climent, V. y Sanchis-Palacio, J.R. (2014): El modelo Consum, una cooperativa responsable y sostenible, Vincle, Valencia. - Cañigueral, Albert (2014): Vivir mejor con menos. Descubre las ventajas de la nueva economía colaborativa, Conecta, Barcelona. - Cantos, Eduard (1998): El porqué del comercio justo. Hacia unas relaciones Norte-Sur más equitativas, Icaria, Barcelona. - Carr, Nicholas (2014): Atrapados. Cómo las máquinas se apoderan de nuestras vidas, Taurus, Madrid. - Castells, Manuel (2009): Comunicación y poder, Alianza Editorial, Madrid. - Castillo Castillo, J. (1987): Sociedad de consumo a la española, EUDEMA, Madrid. - Centro Nuovo Modello di Sviluppo-CRIC (1997): Rebelión en la tienda. Opciones de consumo, opciones de justicia, Icaria, Barcelona. - CEPES (2018): Guía de compra pública responsable y del fomento de la contratación pública de entidades y empresas de la Economía Social, Confederación Empresarial Española de la Economía Social, Madrid. - CES (2008): Los nuevos modelos de consumo en España, Colección Informes CES, Consejo Económico y Social, Madrid. - Chomsky, N. y Herman, E. S. (2000): Los guardianes de la libertad. Propaganda, desinformación y consenso en los medios de comunicación de masas, Crítica, Barcelona, (ed. original 1988). - Cidad, Emilio (1991): Perspectivas sobre educación del consumidor, Instituto Nacional de Consumo, Madrid. - Clark, Eric (1989): La publicidad y su poder. Las técnicas de provocación al consumo, Planeta, Barcelona. - Cortina, Adela (2002): Por una ética del consumo (La ciudadanía del consumidor en un mundo global), Taurus, Madrid. - Diamond, Jared (2017): Colapso: por qué unas sociedades perduran y otras desaparecen, Debate, Barcelona - Faure, Ignasi (ed.) (2002): Consumidores activos. Experiencias cooperativas para el siglo XXI, Icaria, Barcelona. - FOESSA (2019): VIII Informe sobre exclusión y desarrollo social en España, Fundación FOESSA, Madrid. - Gaggi, M. y Narduzzi, E. (2006): El fin de la clase media y el nacimiento de la sociedad de bajo coste, Lengua de Trapo, Madrid. - Galbraith, J. K. (1987): La sociedad opulenta, Ariel, Barcelona. - Galbraith, J. K. (2010): La cultura de la satisfacción, Ariel, Barcelona, última reed. - Galbraith, J. K. (2004): La economía del fraude inocente, Crítica, Barcelona. - Gitlin, Todd (2005): Enfermos de información, Paidós, Barcelona. - Heath, Joseph y Potter, Andrew (2005): Rebelarse vende: el negocio de la contracultura, Taurus, Madrid. - Klein, Naomi (2002): No logo. El poder de las marcas, Paidós, Barcelona. - Jiménez Herrero, Luis M. (2016): Hacia ciudades y territorios inteligentes, resilientes y sostenibles. Gestión y gobernanza para la gran transición urbana, ASIPS, Madrid. - Lipovetsky, Gilles (2007): La felicidad paradójica. Ensayo sobre la sociedad de hiperconsumo, Anagrama, Barcelona. - Ortí, Alfonso (1994): La estrategia de la oferta en la sociedad neocapitalista de consumo: Génesis y praxis de la investigación motivacional de la demanda, Política y Sociedad, n.º 16, Madrid, pp. 37-92. - Otte, Max (2010): El crash de la información. Los mecanismos de la desinformación cotidiana, Ariel, Barcelona. - Patel, Raj (2008): Obesos y famélicos. El impacto de la globalización en el sistema alimentario mundial, Los libros del lince, Barcelona. - Ramonet, Ignacio (1998): La tiranía de la comunicación, Debate, Madrid. - Reig, Ramón (1998): Medios de comunicación y poder en España. Prensa, radio, televisión y mundo editorial, Paidós, Barcelona. - Rifkin, Jeremy (2010): El fin del trabajo, Paidós, Barcelona, reed. - Rifkin, Jeremy (2000): La era del acceso. La revolución de la nueva economía, Paidós, Barcelona. - Ritzer, George (1996): La McDonalización de la sociedad. Un análisis de la racionalización en la vida cotidiana, Ariel, Barcelona. - Ritzer, George (2000): El encanto de un mundo desencantado. Revolución en los medios de consumo, Ariel, Barcelona. - Sartori, Giovanni (2000): Homo videns. La sociedad teledirigida, Taurus, Madrid. - Sassatelli, Roberta (2012): Consumo, cultura y sociedad, Amorrortu, Buenos Aires. - SETEM (2009): El Comercio justo en España 2008. Canales de importación y distribución, Icaria Editorial , Barcelona. - Solé Moro, Mª Luisa (1999): Los consumidores del siglo XXI, ESIC, Madrid. - VV.AA. “Ciudadanía del consumo: hacia un consumo responsable”, Documentación Social, nº 156, enero-marzo 2010. - Veblen, Thorstein (2002): Teoría de la clase ociosa, FCE, Madrid. |
|
Bibliografía complementaria | |
|
|