Datos Identificativos | 2015/16 | |||||||||||||
Asignatura | Teoría e historia da poboación | Código | 615G01107 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1.- O mundo que gañamos ou o que é igual, unha historia mínima da poboación mundial. De onde vimos? | 1) O primeiro tema versa sobre a historia do poboamento mundial e subministra información ao alumno acerca de cal foi a evolución demográfica. É obrigatoria a lectura dun dos seguintes tres libros durante o mes de outubro e será obxecto de exame para o control 1: - Livi-Bacci, M. (1990), Historia Mínima da Poboación Mundial, Barcelona, Ed. Ariel. - Francesco C. Billari e Gianpiero Dalla Zuanna (2010), Declive ou revolución demográfica?, Madrid, Editorial CIS - Gosta Esping-Andersen (2010), Los tres grandes retos do Estado do Benestar, Barcelona, Editorial Ariel. |
2.- En que momento estamos?, é dicir, a demografía do cambio de valores e as novas relacións familiares á que se suma a transición migratoria e o cambio étnico nos países de baixa fecundidade. | O segundo ofrece dous enfoques interpretativos para analizar a evolución da poboación e a súa dinámica máis actual. É obrigatoria a lectura dos seguintes artigos durante o mes de novembro e son obxecto de exame no control 2: - VV.AA. (1993), Europa no movemento demográfico. Os sistemas de pensións e a evolución demográfica, Madrid, Ministerio de Traballo e Seguridade Social. Capítulos 1 e 2. - Sen, A. (1995), "A explosión demográfica. Mitos e realidades", Revista Letra Internacional, Abril. |
3.- O noso caso. A situación demográfica na España autonómica e que futuro nos agarda? | O terceiro tema céntrase en catro debates actuais e no estudo das súas consecuencias. A lectura obrigatoria neste caso é a seguinte e sera materia de exame no control 3 que tendra lugar en xaneiro: George, S. (2010), Sus crise, as nosas solucións, Barcelona, Ed. Icaria. |
4.- Que pensamos e que estamos a debater? Un breve repaso dos debates actuais con base demográfica. | ) Este último tema está dedicado a un debate intelectual baseado nun fenómeno social actual. Para o curso 2012/2013 ocuparémonos do Mercado Laboral e a Educación. O obxectivo é analizar como a demografía pode contribuír á planificación das políticas laborais e educativas. |