Datos Identificativos | 2015/16 | |||||||||||||
Asignatura | Expresión corporal e danza | Código | 620G01028 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Terceiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
PRESENTACIÓN DA MATERIA |
0.1. Datos descritivos 0.2. Programa xeral da asignatura 0.3. Recúrsos 0.4. Evaluación 0.5. Creación de grupos de traballo |
BLOQUE TEMÁTICO I: CONSIDERACIÓNS BÁSICAS DO CORPO E DA COMUNICACIÓN | Tema 1: O CORPO 1.1. Primeras reflexións. Significado do corpo 1.2. Conceitos. O corpo visto dende diferentes enfoques 1.3. O corpo na Educación Físiica 1.4. Campos con mais influenza nas concepcións do corppo. Tema 2: A LINGUAXE CORPORAL 1.1 Consideracións xerais sobre a comunicación. Comunicación verbal e non verbal ¿excluintes ou complementarias? 2.2. Funcións da Comunicación Non Verbal 2.3. Canais de comunicación non verbal: Espazo, Posturas e Mirada 2.4. Posibilidades de interpretación das mensaxes corporais |
BLOQUE TEMÁTICO II: EXPRESIÓN CORPORAL DANZA: APROXIMACIÓN TEORICA E PLANTEXAMENTO DIDÁCTICO | Tema 1: BASES TEORICAS DA EXPRESIÓN CORPORAL DANZA 1.1. Orientacións na práctica da expresión corporal e da danza. Os contextos 1.2. Aproximación a unha definición de expresión corporal e de danza 1.3. As compoñentes do movemento expresivo 1.4. A técnica e a creatividade na expresión corporal e na danza Tema 2: EXPRESIÓN CORPORAL DANZA E EDUCACIÓN FÍSICA 2.1 Marco legal. Ubicación da expresión corporal danza no Deseño Curricular Base (DCB) para Educación Primaria e Secundaria, Área de Educación Física 2.2. Finalidade da expresión corporal danza no ámbito da Educación Física 2.3. Obxectivos das actividades corporais de expresión neste ámbito 2.4. Características da expresión corporal danza na Educación Física 2.5. Competencias propias da expresión corporal danza na educación física formal |
BLOQUE TEMÁTICO III: AS DIMENSIÓNS E AS COMPOÑENTES DO MOVEMENTO EXPRESIVO |
Tema 1: OS PRELIMINARES 1.1. Conceito e finalidades 1.2. Obxectivos 1.3. Proposta de actividades Tema 2: A DIMENSIÓN COPRPORAL. A TOMA DE CONCIENCIA DO CORPO EXPRESIVO: HABILIDADES MOTRICES EXPRESIVAS 2.1. Recoñecemento corporal interno e externo 2.2. A relaxación 2.3. A respiración 2.4. A concentración 2.5. A sensopercepción Tema 3: A DIMENSIÓN ESPACIAL. EXPLORACIÓN EXPRESIVA DO ESPAZO. 3.1. Percepción e organización do espazo 3.2. Uso expresivo do espazo. Composicións nas que amósase o dominio das compoñentes e as posibles combinacións para dotar de expresividade ao movemento. Tema 4: A DIMENSIÓN TEMPORAL. EXPLORACIÓN EXPRESIVA DO TEMPO 4.1. Estructuración métrica e non métrica 4.2. Uso expresivo do tempo. Composicións nas que amósase o dominio das compoñentes e as posibles combinacións para dotar de expresividade ao movemento. Tema 5: A DIMENSION DINÁMICA. CALIDADE DO MOVEMENTO 5.1. Sub-compoñentes da enerxía. As acciones básicas do esforzo 5.2. Utilización expresiva da enerxía. Composicións nas que amósase o dominio das compoñentes e as posibles combinacións para dotar de expresividade ao movemento. Tema 6: A DIMENSIÓN EXTENSIVA. FUNCIÓN EXPRESIVA DOS OBXECTOS E DA MÚSICA EN EXPRESIÓN CORPORAL. 6.1. Os obxectos en expresión corporal. Pluralidade funcional. Recursos sensoriais, lúdicos e simbólicos 6.2. Sonido, Música e Movemento. Percepción de estímulos sonoros e resposta corporal. Música e emocións |
BLOQUE TEMÁTICO IV: A PRÁCTICA, A ANÁLISE E A INVESTIGACIÓN NA DANZA EDUCATIVA | Tema 1:A DANZA EDUCATIVA E AS HABILIDADES TÉCNICAS 1.1. Control corporal-postural básico 1.2. Accións Motrices na Danza 1.3. Frases de Movemento Tema 2: A DANZA EDUCATIVA E AS HABILIDADES CREATIVAS 2.1. A exploración e a manipulación do movemento 2.2. Fundamentos da composición coreográfica 2.3. Do contido a improvisación. Transformación da composición estructurada 2.4. Da improvisación ao contido. Estructuración da composición hacia un estilo |