Datos Identificativos | 2016/17 | |||||||||||||
Asignatura | Socioloxía da educación | Código | 652G02004 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
TEMA 1. INTRODUCIÓN: A SOCIOLOXÍA COMO CIENCIA | 1.1. A socioloxía como ciencia social 1.2. Comprensión e definicións de Socioloxía: a perspectiva sociolóxica 1.3. As orixes da socioloxía: contexto histórico 1.4. Primeiros pensadores e principais paradigmas teóricos 1.5. Metodoloxía da investigación sociolóxica: principios básicos 1.5.1. Métodos de investigación en ciencias sociais 1.5.2. Técnicas cuantitativas e cualitativas de investigación social 1.5.3. Como se elabora un proxecto de investigación social |
TEMA 2. A CIENCIA SOCIOLÓXICA E A súa APLICACIÓN Á EDUCACIÓN | 2.1. O estudo sociolóxico da educación: relacións entre sociedade, socioloxía e socioloxía da educación 2.2. Escolas e perspectivas da socioloxía da educación 2.2.1. As achegas dos clásicos 2.2.2. Teorías sociolóxicas contemporáneas |
TEMA 3. CULTURA, SOCIALIZACIÓN E ESCOLA | 3.1. Individuo, cultura e sociedade 3.1.1. Noción sociolóxica de cultura 3.2. Cultura e educación 3.3. Diversidade cultural e educación: a escola fronte á multiculturalidad 3.2. O proceso de socialización 3.2.1. Definición e concepto 3.2.2. Os axentes ou contextos de socialización 3.3. A socialización escolar 3.4. Funcións sociais da escola |
TEMA 4. ESTRATIFICACION SOCIAL, MOBILIDADE SOCIAL E EDUCACIÓN | 4.1. Principais sistemas de estratificación social 4.2. Principais teorías sociolóxicas sobre a estratificación 4.3. Mobilidade social e educación 4.5. Desigualdades de clase, xénero e etnia en educación |
TEMA 5. INSTITUCIÓN EDUCATIVA, ECONOMÍA E EMPREGO |
5.1. Sistemas económicos e educación 5.1.1. A intervención estatal no sistema educativo 5.1.2. Globalización dos sistemas económicos e educativos: A teoría do capital social 5.2. Do sistema educativo ao mercado de traballo 5.2.1. Modelos explicativos da relación entre emprego e educación 5.2.1. A sobrecualificación 5.3. Conceptualización do abandono escolar |
TEMA 6. SOCIOLOXÍA DO PROFESORADO E DO ALUMNADO | 6.1. O profesorado 6.1.1. O profesorado como categoría social 6.1.2. O profesorado como grupo de status 6.1.3. O profesorado como axente educativo 6.2. O alumnado 6.2.1. A condición de estudante 6.2.2. Educación e clase social 6.2.3. As relacións sociais na aula |
TEMA 7. FUNDAMENTOS SOCIAIS DO CURRICULUM | 7.1. Curriculum oculto e curriculum manifesto 7.2. Os enfoques sociolóxicos do currículo escolar 7.2.1. O currículo e a reprodución social 7.2.2. O currículo e a reprodución cultural 7.2.3. Teorías da resistencia e a produción cultural 7.3. Socioloxía, currículo e organización escolar |