Datos Identificativos | 2016/17 | |||||||||||||
Asignatura | Xénero, igualdade e educación | Código | 652G03007 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1. O concepto de xénero nas ciencias sociais |
1.1. Precisións terminolóxicas previas: diversidade, diferencia, igualdade, desigualdade; sexo, xénero. 1.2 Patriarcado Androcentrismo Misoxinia. 1.3 Feminismo como marco teórico, como movemento social e político. |
2. Institucións socializadoras/educadoras e mandatos de xénero | 2.1. Mandatos de xénero como contidos culturais 2.2. O papel dos estereotipos na configuracion das identidades 3.2 Principais sexismos inseridos en institucións/servizos e/ou programas de acción socioeducativa. Elementos de ánalise: linguaxe, estructura, cargos, normativa, organización dos espazos, relacións, contidos, expectativas ... 2.3. Ámbitos a problematizar:Linguaxe, ocio e tempo de lecer: medios, deporte, videoxogos, revistas; Familias Socialización profesional Política |
3. A violencia de xénero | 4.1 Agresividade, poder, violencia: precisións terminolóxicas 4.2 Mitos da violencia de xénero. 4.3. Masculinidade, feminidade e violencia 4.4. A educación na Lei integral de medidas de protección contra a violencia de xénero. 2.4. Sobre da construcción do Amor, o Poder e os Cuidados. |
3. A coeducación: o compromiso colectivo de educar para a igualdade. | 3.1. A coeducación como proxecto feminista. 3.2 Principais sexismos inseridos en institucións/servizos e/ou programas de acción socioeducativa. Elementos de ánalise: linguaxe, estructura, cargos, normativa, organización dos espazos, relacións, contidos, expectativas ... 3.2. Da escola mixta a coeducativa. O papel do xénero na construcción do éxito e do fracaso escolar. |