Datos Identificativos | 2017/18 | |||||||||||||
Asignatura | Navegación | Código | 631411101 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
1º e 2º Ciclo | Anual |
Primeiro | Troncal | 12 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
TEMA I.- TEORÍA DAS MAREAS. | 1.- Idea sobre a teoría moderna das mareas. 2.- Forzas xeradoras das mareas. 3.- Aplicación da análise armónica ó fenómeno das mareas. 4.- Predicción das mareas por medio das constantes armónicas principais. 5.- Idea sobre o Tidal Predictor de Lord Kelvin. 6.- Anomalías das mareas. 5.- Correntes de mareas. 6.- Principais tipos de mareas. 7.- Sistemas posibles de liñas cotidales nos océanos Atlántico e Pacífico. 8.- Conceptos fundamentais da teoría moderna das mareas. Resonancia cós ritmos astronómicos. O fenómeno das mareas nos golfos e baías. 9.- Efecto da rotación da Terra. 10.- Efecto debido ás augas pouco profundas |
TEMA II.- AS MAREAS EN RELACIÓN COA NAEVAGCIÓN. | 1.- Exactitude das prediccións das mareas. 2.- Tablas para a predicción das mareas empregando as constantes armónicas. 3.- Explicación do método e das tablas. 4.- Limitacións do método. 5.- Predicción coas devanditas tablas. |
TEMA III.- AS MAREAS E A METEOROLOXÍA. | 1.- Mareas extremas. 2.- Efectos que produce a presión atmosférica. Efectos que produce o traslado dos sitemas isobáricos. Efectos que produce o vento. |
TEMA IV.- CORRENTES DE MAREA. | 1.- Xeralidades. 2.- Correntes nos golfos. 3.- Dirección das gforzas de atracción. 5.- Efecto xiroscópico: Forza de Coriolis. Combinación dos sitemas de ondas. Efectos dos contornos orográficos. Efectos hidráulicos. 6.- Variacións e discontinuidade no fluxo. Teorema de Bernuilli. |
TEMA V.- CARTOGRAFÍA XERAL E NÁUTICA. | 1.- Proxeccións: Principais clases de proxeccións. Escalas. 2.- Desarrollos. 3.- Desarrollo cilíndrico centrográfico. Proxección de Mercator. 4.- Proxección Universal Transversa de Mercator. 5.- Construcción dunha carta mercatoriana. 6.- Manexo das tablas UTM: Exercicios de cambios de coordenadas. |
TEMA VI.- PROXECCIÓNS CÓNICAS E GNOMÓNICAS. | 1.- Proxección cónica. 2.- Desarrollo cónico conforme de Lambert con un ou dous paralelos automecoicos. 3.- Proxección gnomónica: Polar, horizontal e meridiana. 4.- Solución dos exercicios de derrota ortodrómica en proxección gnomónica. 5.- Construcción dun portulano. Plano hidrográfico. |
TEMA VII.- OUTRAS PROXECCIÓNS. | 1.- Proxección ortográfica: Polar, horizontal e meridiana. Aplicacións náuticas. 2.- Proxección estereográfica: Polar, horizontal e meridiana. Aplicacións náuticas. 3.- A loxodrómica na proxección estereográfica polar: Espiral logarítmica. 4.- Teorema de Airy. 5.- Proxección azimutal equidistante: Polar, horizontal e meridiana. 6.- Construcción de un identificador de estrelas. |
TEMA VIII.- CARTOGRAFÍA NÁUTICA. | 1.- Confección das cartas náuticas. 2.- Cofección dunha carta nova 3.- Correción das cartas. 4.- Métodos de reproducción das cartas. 5.- Cartas electrónicas. |
TEMA IX.- LOXODRÓMICA. | 1.- Ecuación da loxodrómica: Deducción e discusión. 2.- Problemas directo e inverso da estima, empregando a ecuación da loxodrómica. 3.- Erro que se comete no cálculo da lonxitude ó tomar o apartamento no paralelo de latitude media coma apartamento de cálculo. 4.- A derrota loxodróica no esferoide. |
TEMA X.- DERROTA ORTODRÓMICA. | 1.- Comparación da derrota ortodrómica coa loxodrómica. 2.- Máxima diferencia de distancias entre o arco de ortodrómica e o de loxodrómica directa correspondente. 3.- Cálculo das coordenadas dun punto da derrota, situado a unha distancia dada do punto de saída ou chegada. 4.- Casos particulares da derrota ortodrómica. 5.- Derrotas mixta e falsa mixta. 6.- A derrota ortodrómica no esfereide: Método Andoyer-Lambert. 7.- Navegación Grid. |
TEMA XI.- CINEMÁTICA NAVAL. | 1.- Calcular o rumbo para situarse a unha distancia dada doutro buque no menor tempo posible, coñecendo a súa situación, rumbo e velocidade. 2.- Calcular o rumbo de máximo acercamento posible a outro buque, coñecendo a súa situación, rumbo e velocidade, cando non sexa posible o alcance. 3.- Sectores de seguridade, risco e perigo. 4.- Determinar o rumbo de máximo alexamento a outro buque, coñecendo a súa posición, rumbo e velocidade, no caso de que a súa velocidade supere á nosa. 5.- Disminuir a distancia no menor tempo posible, (acercamento en tempo mínimo). 6.- Aumentar a distancia no menor tempo posible, (alexamento). 7.- Permanecer o maior tempo posible dentro dunha distancia dada. 8.- Permanecer o maior tempo posible fóra dunha distancia dada. 9.- Determinar o rumbo doutro buque coñecendo a súa velocidade e tres demoras do mesmo. 10.- Calcular o rumbo e velocidade doutro buque coñecendo tres demoras do mesmo, observadas a un rumbo e/ou velocidade, e outras tres a outro rumbo e/ou velocidade. 11.- Determinar a velocidade relativa doutro buque, coñecendo tres distancias ó mesmo. 12.- Cruzar un área perigosa. 13.- Resolución de diferentes casos de cinemática combinados |
TEMA XII.- NAVEGACIÓN EN CONSERVA. | 1.- Xeralidades. 2.- Navegando en conserva, aproarse a un rumbo dado fixando a velocidade e regresando nun tempo determinado. 3.- Navegando en conserva, aproarse a un rumbo dado fixando a velocidade, alexándose sobre unha demora dada e regresando nun tempo establecido. 4.- Navegando en conserva determinar a velocidade e o rumbo de retorno para proceder a un punto e reunirse cós demáis nun tempo dado. 5.-Calcular a distancia máis corta e os rumbos que terá que seguir un buque para alexarse ata certa liña e volver xunto ós outros nun tempo determinado. 6.- Calcular a distancia e os rumbos que terá que seguir un buque para alonxarse ata certa liña e volever xunto ós outros no menor tempo posible, fixando a velocidade. |
TEMA XIII.- COMPASES XIROSCÓPICOS. | 1.- Teoría do xiroscopio. 2.- Movemento aparente dos puntos fixos nos espacio: Intensidade da súa variación en azimut e altura. 3.- Xiroscopio de dous gros de libertade: De efecto pendular e flotante. 4.- Velocidade de depresión do horizonte segundo a dirección do norte xiroscópico: Influencia da latitude na velocidade de depresión. 5.- Oscilación do eixo dun xiroscopio de dous gros de libertade: No ecuador, nun punto de latitude norte e noutro de latitude sur. 6.- Intensidades das variacións e azimut e altura debido a rotación da Terra: Periodo de oscilación. 7.- Amortiguamento orixinado ó inclinarse o eixo. 8.- Amortiguamento que só actúa cando a inclinación do eixo varía. 9.- Oscilación do eixo dun xiroscopio de dous graos de libetade con amortiguamento: No ecuador, nun punto de latitude norte e noutro de latitude sur. 10.- Intensidade da variación en azimut e altura nun xiroscopio amortiguado: Posición de repouso de eixo do xiroscopio. 11.- O efecto Sagnac: Medida da rotación absoluta. 12.- Agullas xiroscópicas de fibra óptica (FOG). 13.- Compases satelitarios. |
TEMA IV.- O COMPÁS XIROSCÓPICO A BORDO. | 1.- Desvíos da agulla xiroscópica: Desviós debidos ó movemento do buque. 2.- Desvíos por cambio de rumbo. 3.- Desvios por cambio de velocidade. 4.- Desvíos balísticos. Deflexión balística. 5.- Corrección dos desvíos. 6.- Avantaxes e inconvenientes dos compases xiroscópicos. 7.- Compoñentes principais dun compás xiroscópico clasico. Función de cada compoñente. 8.- Descripción breve das diferentes agullas xiroscópicas instaladas a bordo dos buques mercantes. |