Datos Identificativos | 2017/18 | |||||||||||||
Asignatura | Psicoloxía do desenvolvemento de 6 a 12 anos | Código | 652G02002 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Grupoa A | Contidos |
2. Factores e explicacións actuais do desenvolvemento desde as recentes teorías evolutivas: Principais aportacións da psicoloxía do desenvolvemento para a práctica educativa escolar | Teorías explicativas do desenvolvemento humán, carácter científico e aplicado do mesmo e factores implicados no desenvolvemento da persoa. Relacións entre Psicoloxía do desenvolvemento e a aprendizaxe escolar. Implicacións para a práctica educativa escolar |
MODULO 2. O desenvolvemento cognitivo desde os 6 aos 12 anos. 3. O desenvolvemento intelectual ou cognitivo: A explicación evolutiva moderna, a explicacións dos estadios piageteanos e os períodos de crisis vygotskianos: o desenvolvemento do período operacional concreto |
Teorías contemporáneas do desenvolvemento humán representativas para a educación escolar de hoxe en día. Os períodos de crisis evolutivas e a sua explicación. Os etadios piageteanos do desenvolvemento: o estadio operacional concreto: características, implicacións educativas e coñecementos relevantes para a educación |
4. O desenvolvemento persoal e social dos 6 aos 12 meses: a vontade, a moralidade, o autoconcepto e a identidade pesoal. | Autoconcepto, autoestima, construcción da personalidade e educación. O desenvolvemento do autoconcepto, estadios e características. O desenvolvemento da identidade humana e a sua explicación. O desenvolvemento moral, a construcción da conciencia moral e a vontade. Implicacións para a educación |
5. O caracter de modificabilidade do desenvolvemento humán, a plasticidade cerebral e a sua estimulación e cambeo | Plasticidade cerebral, modificabilidade cognitiva e a importancia da estimulación para o desenvolvemento. Aportacións actuais das teorías cognitivas e do desenvolvemento para a práctica educativa. A importancia da guía e mediación. O carácter modificable da intelixencia humana. A inexistencia de teitos no desenvolvemento. Capacidades e discapacidades e o seu desenvolvemento. A atención para o desenvolvemento, a sua importancia e os apoios. Desenvolvemento neurotípico e atípico |
MODULO 3: O social e o individual do desenvolvemento: variables persoais e interpersoais. 6. A construcción de esquemas e estructuras de coñecemento |
A importancia do factor social no desenvolvemento cultural. Os outros e a sua aportación ao desenvolvemento individual. A colectividade como factor do desenvolvemento. Os esquemas e estructuras de coñecemento: como se construien e se utilizan. A importancia da linguaxe no desenvolvemento cultural e social. |
7. O desenvolvemento e a actividade humán: Acción, interacción e construcción do coñecemento. |
A actividades exploratoria para o desenvolvemento. O valor instrumental da actividade humán para a construcción do coñecemento. Construcción e activación de esquemas. Interacción social e procesos cognitivos. Os iguais e a internalización do coñecemento. Actividade autoestructurante e relacións interpersoais. Aprender, construir e compartir |
8. Educar para desenvolver ou desenvolver para educar: as controversias das relacións actuais para o desenvolvemento humán. |
As concepcións para o desenvolvemento e a educación. O conflicto sociocognitivo, a zona de desenvolvemento próximo e o crecemento cognitivo e persoal. Desenvolvemento, cultura, educación e escolarización. Función e motivo, acción e actividade, necesidade e atención. Desenvolvemento natural, social e cognitivo. |
9. Crear e desenvolver persoas: o carácter indisoluble do desenvolvemento humán e a construcción de procesos psicolóxicos superiores. A igualdade e a diversidade no desenvolvemento | O valor social das persoas. Cambeo e desenvolvemento. Contextos e situacións de capacidade e aprendizaxe. A vivencia coas dificultades e necesidades humáns. As experiencias de aprendizaxe na vida diaria. A importancia da coordinación de apoios e atención para o desenvolvemento. O cambeo cognitivo como consecuencia da escolarización. |
Prácticas | Versarán sobre os contidos teóricos e os problemas actuais en torno ao desenvolvemento e a educación, o crecemento e a sua estimulación, a formación das persoas e a construcción do coñecemento así como a o mundo social que queremos e que buscamos coas persoas que formamos |
Grupo B | Contidos |
Tema 1. Introdución | 1.1.¿Que é a Psicoloxía do Desenvolvemento? 1.2. Determinantes do desenvolvemento psicolóxico 1.3. O papel da herdanza e o medio na determinación do desenvolvemento 1.4. Deseño básicos para a investigación evolutiva |
Tema 2. Orientacións teóricas da Psicoloxía do Desenvolvemento | 2.1. Modelos e paradigmas da Psicoloxía do Desenvolvemento 2.2. Teorías centradas no proceso individual do coñecemento 2.3. Perspectiva etolóxica 2.4. Enfoque ecolóxico 2.5. Teorías centradas nos factores históricos-culturais e no ciclo vital |
Tema 3. Desenvolvemento Cognitivo | 3.1. Actividades intelectuais 3.2. Intelixencia concreta: caracterización 3.3. Operacións concretas ou lóxico-matemáticas 3.4. Principais logros cognitivos na nenez |
Tema 4. Desenvolvemento social e afectivo | 4.1. A comunicación oral e escrita 4.2. Autoconcepto e autoestima 4.3. Identidade sexual e xénero 4.4. Desenvolvemento social e moral 4.5. Desenvolvemento social dos 6 aos 8 anos 4.5.1. O xogo 4.5.2. Desenvolvemento do apego e as emocións 4.5.3. Interacción coa familia 4.5.4. Interacción cos iguais 4.6. Desenvolvemento social dos 8 aos 12 anos 4.6.1. O proceso de socialización 4.6.2. A representación do mundo social 4.6.3. A escola |