Datos Identificativos | 2018/19 | |||||||||||||
Asignatura | Deseño e desenvolvemento da acción socioeducativa | Código | 652G03002 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
NÚCLEO 1. O motor dos proxectos de acción educativa sociocomunitaria no escenario do procomún | 1.1. O proxecto en educación social como construción educativa, sociocomunitaria e política. 1.2. As bases do proxecto: democracia participativa, autoxestión da vida cotiá, dereitos humanos, dereito a cidade e obxectivos de desenvolvemento sostible. 1.2. Prácticas de innovación cidadá, creatividade social e micro utopías 1.3. O proxecto desde diferentes perspectivas epistemolóxicas. A perspectiva adaptativo-conservadora, a perspectiva educativo-reformadora, a perspectiva crítico-transformadora. O interese técnico, o interese práctico e o interese emancipador. Os paradigmas positivista, interpretativo, crítico, postcrítico e desconstrutivista |
NÚCLEO 2. : Metodoloxías de desenvolvemento comunitario na sociedade da colaboración | 2.1. Metodoloxías participativas 2.2. O ilusionismo social 2.3. O desempoderamiento 2.4. A cartografía social 2.5. Metodoloxía Oásis |
NÚCLEO 3. Fases e elementos dos proxectos socioeducativos | 3.1. O estudo do contexto e a negociación inicial 3.2. O traballo de campo, a devolución da información e construción de acordos 3.3. A planificación das accións 3.3. O desenvolvemento das accións 3.4. Avaliación do proceso e dos resultados 3.5. Participación cidadá, grupos de traballo e estruturas organizativas e institucionais 3.6. Ferramentas e técnicas relacionadas coa información, coa participación e coa construción de acordos |
Núcleo 4. Procesos participativos en marcha: orzamentos participativos e rede muncial de cidades, pobos, barrios, illas en transición | 4.1. Porta Aberta (A Coruña) 4.2. Decide Madrid 4.3. Orzamentos participativos en Portugal 4.5. Escenarios en transición |