Datos Identificativos | 2019/20 | |||||||||||||
Asignatura | Teoría da educación | Código | 652G03001 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1. Concepto de Teoría da educación |
1.1. Concepcións actuais da educación: a educación como ámbito, como sistema e como proceso 1.2. Teoría e práctica da educación: suxeitos, axentes e organizacións educativas 1.3. Culturas educativas e culturas escolares |
2. O movemento da Pedagoxía liberal e a Escola Nova |
2.1. Antecedentes e precursores 2.2. Teorías, métodos e aportacións 2.3. Algúns representantes: Rousseau, Tolstoi,Montessori, Decroly, Freinet e Dewey |
3. A Pedagoxía libertaria e o movemento antiautoritario |
3.1. A libertade como principio e fin 3.2. Algúns representantes: Ferrer Guardia e Neill |
4. A Pedagoxía socialista-marxista e pedagoxía institucional |
4.1. Escola, traballo e reproducción socioeconómica 4.2. Algúns autores: Marx, Engels, Makarenko e Gramsci |
5. A Pedagoxía liberadora e a desescolarización |
5.1. A educación como concienciación e como instrumento de liberación 5.2. Algúns autores: Freire, Illich e Milani |
6. Da escola comprensiva ao neoliberalismo educativo |
6.1. A ensinanza comprensiva 6.2. Neoliberalismo e educación 6.3. A escola de Frankfurt e a Pedagoxía crítica 6.4. Algúns autores: Apple, McLaren e Giroux |
7. Educación, globalización e cidadanía global |
7.1. Educación no século XXI 7.2 Desenvolvemento humano sostible: retos educativos 7.3 Educación para unha cidadanía global |