Vista para imprimir Exportar a pdf
Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Historia Económica de España Código 611G01015
Titulación
Grao en Economía
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 1º cuadrimestre
Segundo Obrigatoria 6
Idioma
Castelán
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Economía
Coordinación
Vilar Rodriguez, Margarita
Correo electrónico
margarita.vilar.rodriguez@udc.es
Profesorado
Vilar Rodriguez, Margarita
Correo electrónico
margarita.vilar.rodriguez@udc.es
Web
Descrición xeral O principal obxectivo desta materia consiste en que o alumnado sexa capaz de comprender e analizar a evolución da economía española desde unha perspectiva de longo prazo, o que lle permitirá situar as etapas máis representativas do seu desenvolvemento no proceso de converxencia con Europa. Non podemos esquecer que a Historia Económica ofrece ao alumnado os coñecementos sobre a evolución económica en épocas pasadas que lle faciliten a comprensión do mundo actual. O contexto actual no que vivimos (e no que o alumnado vai actuar como economista) é resultado dunha longa evolución, sen cuxa comprensión nos faltarían elementos para unha interpretación correcta dos acontecementos actuais. Nun mundo cada vez máis globalizado, o coñecemento da Historia Económica e das súas raíces máis profundas ten que formar parte da maleta intelectual dun futuro economista. Doutro lado, o coñecemento e reflexión sobre a evolución económica das sociedades desde unha perspectiva de longo prazo permite introducir ao estudante nunha temática e razoamentos propios dun economista (o funcionamento dos mercados, o comportamento dos consumidores e das empresas, os mecanismos de distribución e acumulación, a dinámica do crecemento económico, entre outros) aplicada sobre acontecementos económicos que xa sucederon e que son coñecidos. Deste xeito, a Historia Económica complementa desde o estudo dunha realidade coñecida os modelos teóricos propios da análise económica.
Plan de continxencia 1. Modificacións nos contidos Non se realizarán cambios 2. Metodoloxías Metodoloxías docentes que se manteñen - Sesión maxistral – Discusión dirixida – As prácticas de curso (computan na avaliación) – Atención personalizada Metodoloxías docentes que se modifican - Non se terá en conta a asistencia obrigatoria a clase en ningún dos escenarios posibles (virtual, semipresencial ou presencial). 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado - Correo electrónico: Diariamente. De uso para facer consultas, solicitar encontros virtuais para resolver dúbidas ou facer correccións e/ou revisións de prácticas. – Moodle: Diariamente. Utilizaranse as ferramentas dispoñibles (foros temáticos...) segundo as necesidades do alumnado para resolver dúbidas sobre calquera aspecto da materia. Utilizaranse tamén os foros específicos para as discusións e debates dirixidos. – Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para a exposición dos contidos teóricos na primeira franxa horaria asignada á materia no horario oficial da facultade (primeiro día de clase asignado da semana no calendario): 1 sesión semanal en gran grupo para realizar prácticas tutorizadas sobre o contido teórico na primeira franxa horaria asignada á materia no horario oficial da facultade (segundo día de clase asignado da semana no calendario oficial) De 1 a 2 sesións semanais (segundo demande o alumnado) en grupo pequeno (ata 10 persoas) para o seguimento dos contidos da materia e apoio na realización de prácticas. Esta dinámica permite facer un seguimento máis personalizado e axustado ás necesidades de aprendizaxe do alumnado para desenvolver o traballo da materia. Con estas sesións reforzarase tamén a atención aos estudantes “non presenciais” ou “virtuais” que puidese haber mesmo nun escenario de presencialidad, ben porque sexan repetidores e prefiran non asistir de novo ás clases da materia, ben porque teñan dificultades para asistir á docencia presencial debido á situación sanitaria xeral ou particular. A estas titorías engadiríase o tempo das titorías individuais, onde poderían adoptar un papel máis activo. 4. Modificacións na avaliación Non haberá cambios na avaliación en calquera dos escenarios previstos (presencial, semi-presencial, virtual). En calquera caso, tanto as probas de prácticas da avaliación continua como o exame final da convocatoria oficial realizaranse a través da plataforma moodle (salvo que chegado o momento, a UDC indique que obrigatoriamente se realizarán as convocatorias oficiais de exame de forma presencial). En calquera das dúas modalidades, exame en convocatoria oficial presencial ou virtual ( moodle), o contido, metodoloxía e avaliación serán idénticos. Observacións de avaliación: Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente. No caso do alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA Ou RÉXIME DE DEDICACIÓN AO ESTUDO DÚAS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3. b e 4.5) (29/5/212)” estableceranse titorías virtuais individualizadas e en horarios flexibles para resolver dúbidas dos contidos teóricos da materia e/ou elaborar exercicios prácticos. Estas titorías servirán para avaliar o seu grao de seguimento da materia e o seu traballo en avaliación continua. En calquera caso, as probas de avaliación para este alumnado serán idénticas que para o resto. Para todo o alumnado e en calquera dos escenarios previstos (presencial, semipresencial ou virtual) os criterios de avaliación serán os seguintes: Primeira oportunidade: Avaliación continua (60%) + Exame final na convocatoria oficial (40%). A avaliación continua consistirá na elaboración de dous exercicios prácticos (cada un valorado nun 30% da nota final) que se realizarán a través de “a entrega de tarefas” de Moodle nas datas indicadas pola profesora o primeiro día de clase e publicadas no calendario de Moodle da materia. A tarefa realizarase de forma manuscrita nunha cara, que se escaneará e enviarase en formato .PDF nun arquivo identificado con apelidos do/ da estudante. A matriz de avaliación destas prácticas baseadas na análise de series históricas basearase nos seguintes *Ítems (cada un puntúase cun 20% máx.): 1. Sitúa a análise no marco económico e histórico; 2. Entende os datos ofrecidos desde un punto de vista económico; 3. Identifica o problema ou cuestión a analizar; 4. Constrúe argumentos económicos para explicar o comportamento dos datos; 5. Emprega a linguaxe económica de maneira correcta. O exame final consistirá nunha reflexión crítica nunha cara manuscrita, escaneada e subida nun arquivo formato .PDF (identificado con apelidos do autor/a) a través de moodle sobre un aspecto proposto do contido teórico da materia. Na realización deste exercicio valoraranse principalmente os seguintes ítems: a utilización da linguaxe económica adecuada, a elaboración de argumentos económicos razoados e expostos de maneira clara e a análise crítica. Para superar a materia o alumnado terá que conseguir 5 puntos dos 10 posibles. Pódese dar o caso de que un/unha estudante aprobe a materia só coas probas de avaliación continua. Neste caso non estaría obrigado/á asistir ao exame final. Primeira oportunidade: As porcentaxes de avaliación serán os mesmos que na primeira oportunidade, pero nesta segunda oportunidade garantirase que o alumnado poida superar a materia do modo seguinte: Avaliación continua realizada durante o curso (60%) -coa particularidade de poder repetir actividades de avaliación continua polo 30% da nota final- + Exame final na convocatoria oficial (40%). Deste xeito, o alumnado que non superou a materia en primeira oportunidade pode de maneira voluntaria realizar un exercicio práctico (de formato similar ás probas realizadas na avaliación continua do curso) o día da convocatoria oficial do exame e tras a realización do exame final (todo realizado a través de moodle). A nota alcanzada nesta práctica voluntaria substituirá (en caso de ser superior) á nota máis baixa dunha das dúas probas de avaliación continua realizadas ao longo do curso. Se a nota é inferior, o alumnado quedará coa nota obtida previamente (elíxese, por tanto, o escenario máis favorable para o/a estudante). Baixo este escenario o estudante pode alcanzar o 70% da nota final (30% da repetición da práctica + 40% do exame final) sen participar no seguimento do curso. 5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía Non se realizarán cambios. Xa dispoñen de todos os materiais de traballo dá maneira dixitalizada en Moodle.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías