Datos Identificativos | 2020/21 | |||||||||||||
Asignatura | A Recepción da Literatura | Código | 613584113 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Mestrado Oficial | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Optativa | 3 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1. Introdución. A literatura programática como xénero literario dentro da cultura do Renacemento | |
2. As orixes da cultura do manifesto literario e do manifesto como literatura | 2.1.Francesco Petrarca, orixe dun novo tipo de intelectual 2.2. Giovanni Boccaccio e a reflexión sobre a poesía pagá 2.3. Leonardo Bruni. Florencia como fetiche do humanismo renacentista: Unha nova xeografía intelectual europea |
3. A cultura do manifesto chega á súa madurez. A expansión cara aos dominios da ficción, do trivium e da filosofía «sistemática» | 3.1. Leon Battista Alberti. Ficción e humor como instrumentos filosóficos. 3.2. Lorenzo Vala. A cimentación do humanismo renacentista. A gramática e a latinidade como alicerces na construción dunha nova cultura. 3.3. O retorno de Platón a Europa. A reconfiguración filosófica do poder da poesía. A intelectualización dun novo ideal amoroso 3.4. Pico della Mirandola. A dignidade do home como motivo central dentro da cultura dos humanistas italianos. Contraposición ao modelo medieval da miseria do home, precedentes cuatrocentistas e triunfo posterior. 3.5. Juan Luís Vives, Ensinar a través da ficción. Representar a verdade de forma indirecta. |
4. A recepción en segundo grao. O humanismo na cultura española | |
5. Discusión e listaxe de temas posibles de traballo |