Descrición xeral |
Os vínculos entre dúas institucións como a literatura e a cultura abarcan un amplo abanico de relacións que van desde a canción de berce que escoita un neno no ventre da súa nai ata cuestións institucionais, mercantís e de identidade nacional e supranacional. Con todo, quizá sexa a lectura (auditiva ou visual), na súa aparente simplicidade, un dos lugares de encontro máis estimulantes para a análise das relacións entre literatura e cultura. A análise das prácticas lectoras non só alude ao predominio de certas formas de consumo cultural sobre outras, senón que incide en como os lectores reciben, interpretan, aceptan e rexeitan ideas, o efecto que pode exercer sobre os lectores un texto e as expectativas coas que estes se aproximan a aquel, como unha comunidade de sentido instituye lecturas rectas ou desviadas dos textos, etc.
A multiplicidade de problemas que xurden dun feito tan aparentemente simple como alguén lendo ou escoitando un texto, levou a moitas disciplinas —retórica, crítica textual, historia da literatura, teoría literaria, literatura comparada, historia do libro, historia social, antropoloxía, ciencias computacionales, psicoloxía, neuroloxía, etc.— a prestarlle unha cada vez maior atención á lectura como fenómeno merecedor de estudio. Como uso en declive —e sobre isto discutirase ao longo das sesións—, incluso o «mundo da cultura» lanzouse a escribir manifestos acesos en defensa da lectura ou, mellor, de certo tipo da lectura que parece abocada a desaparecer.
En suma, quen queira ocuparse da literatura e a cultura a través do prisma da práctica lectora, verase forzado non só a estudar o asunto desde unha perspectiva teórica, senón tamén histórica. Este curso é, xa que logo, a un tempo unha introdución aos cambios e as continuidades das prácticas, os códigos e os usos da lectura na cultura occidental e unha presentación dos distintos métodos de análises destes problemas e unha discusión sobre a validez destas propostas teóricas fronte aos novos retos expostos polo mundo dixital. |
Plan de continxencia |
No caso de que se dea unha situación que requira a cancelación das aulas presenciais e que sexa preciso mudar a un modelo online ou mixto, contémplanse as seguintes modificacións.
1. Modificacións dos contidos
Os contidos do curso manteranse de acordo coa programación da guía docente, que se verá ampliada e complementada co programa do curso que se entregará aos estudantes na primeira sesión, xa sexa en formato papel ou en dixital. Os materiais necesarios para realizar o curso deixaranse no servizo de reprografía e, en caso de pasar ao formato non presencial, compartiranse a través de Microsoft Teams. Non hai, por tanto, ningunha modificación nos contidos.
2. Metodoloxías
2.1. Metodoloxías previas que se manteñen
- Sesión maxistral
- Presentación oral
- Traballos tutelados (computa na avaliación)
- Atención personalizada
2.2. Metodoloxías docentes que se modifican
Mantéñense as metodoloxías, aínda que se pasa da docencia presencial a unha baseada na plataforma Teams e nas ferramentas que ofrece.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
- Correo electrónico. Diariamente.
- Teams. Diariamente. Prefírense as consultas polo chat desta plataforma.
- Teams. Unha (1) sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade. Unha (1) sesión semanal en con o grupo para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados” (dependendo do número de estudantes, poderán dividirse os grupos).
- Teléfono. En circunstancias especiais nas que o estudante non teña acceso a ferramentas informáticas e só ata que a situación soluciónese.
4. Modificacións na avaliación
- 20% asistencia e participación nas sesións maxistrais online.
- 30% participación nas discusións sobre os traballos tutelados + a presentación online do traballo #ante o resto de membros da clase.
- 50% Traballo final tutelado.
5. Modificacións dá bibliografía ou webgrafía
Non hai cambios. Todos os materiais facilitaranse a través da Wiki de Teams en combinación con Sharepoint. |