Vista para imprimir Exportar a pdf
Datos Identificativos 2020/21
Asignatura (*) Literatura e Cultura Código 613G01049
Titulación
Grao en Español: Estudos Lingüísticos e Literarios
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Letras
Coordinación
Ledo Martínez, Jorge
Correo electrónico
j.ledo@udc.es
Profesorado
Ledo Martínez, Jorge
Correo electrónico
j.ledo@udc.es
Web http://https://coruna.academia.edu/JorgeLedo
Descrición xeral Os vínculos entre dúas institucións como a literatura e a cultura abarcan un amplo abanico de relacións que van desde a canción de berce que escoita un neno no ventre da súa nai ata cuestións institucionais, mercantís e de identidade nacional e supranacional. Con todo, quizá sexa a lectura (auditiva ou visual), na súa aparente simplicidade, un dos lugares de encontro máis estimulantes para a análise das relacións entre literatura e cultura. A análise das prácticas lectoras non só alude ao predominio de certas formas de consumo cultural sobre outras, senón que incide en como os lectores reciben, interpretan, aceptan e rexeitan ideas, o efecto que pode exercer sobre os lectores un texto e as expectativas coas que estes se aproximan a aquel, como unha comunidade de sentido instituye lecturas rectas ou desviadas dos textos, etc. A multiplicidade de problemas que xurden dun feito tan aparentemente simple como alguén lendo ou escoitando un texto, levou a moitas disciplinas —retórica, crítica textual, historia da literatura, teoría literaria, literatura comparada, historia do libro, historia social, antropoloxía, ciencias computacionales, psicoloxía, neuroloxía, etc.— a prestarlle unha cada vez maior atención á lectura como fenómeno merecedor de estudio. Como uso en declive —e sobre isto discutirase ao longo das sesións—, incluso o «mundo da cultura» lanzouse a escribir manifestos acesos en defensa da lectura ou, mellor, de certo tipo da lectura que parece abocada a desaparecer. En suma, quen queira ocuparse da literatura e a cultura a través do prisma da práctica lectora, verase forzado non só a estudar o asunto desde unha perspectiva teórica, senón tamén histórica. Este curso é, xa que logo, a un tempo unha introdución aos cambios e as continuidades das prácticas, os códigos e os usos da lectura na cultura occidental e unha presentación dos distintos métodos de análises destes problemas e unha discusión sobre a validez destas propostas teóricas fronte aos novos retos expostos polo mundo dixital.
Plan de continxencia No caso de que se dea unha situación que requira a cancelación das aulas presenciais e que sexa preciso mudar a un modelo online ou mixto, contémplanse as seguintes modificacións. 1. Modificacións dos contidos Os contidos do curso manteranse de acordo coa programación da guía docente, que se verá ampliada e complementada co programa do curso que se entregará aos estudantes na primeira sesión, xa sexa en formato papel ou en dixital. Os materiais necesarios para realizar o curso deixaranse no servizo de reprografía e, en caso de pasar ao formato non presencial, compartiranse a través de Microsoft Teams. Non hai, por tanto, ningunha modificación nos contidos. 2. Metodoloxías 2.1. Metodoloxías previas que se manteñen - Sesión maxistral - Presentación oral - Traballos tutelados (computa na avaliación) - Atención personalizada 2.2. Metodoloxías docentes que se modifican Mantéñense as metodoloxías, aínda que se pasa da docencia presencial a unha baseada na plataforma Teams e nas ferramentas que ofrece. 3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado - Correo electrónico. Diariamente. - Teams. Diariamente. Prefírense as consultas polo chat desta plataforma. - Teams. Unha (1) sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade. Unha (1) sesión semanal en con o grupo para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados” (dependendo do número de estudantes, poderán dividirse os grupos). - Teléfono. En circunstancias especiais nas que o estudante non teña acceso a ferramentas informáticas e só ata que a situación soluciónese. 4. Modificacións na avaliación - 20% asistencia e participación nas sesións maxistrais online. - 30% participación nas discusións sobre os traballos tutelados + a presentación online do traballo #ante o resto de membros da clase. - 50% Traballo final tutelado. 5. Modificacións dá bibliografía ou webgrafía Non hai cambios. Todos os materiais facilitaranse a través da Wiki de Teams en combinación con Sharepoint.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías