Datos Identificativos | 2020/21 | |||||||||||||
Asignatura | Balonmán e a súa didáctica | Código | 620G01017 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Segundo | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Bloque temático 1: Identificación, características e evolución do Balonmán. |
Tema 1. Introdución ao ensino dos fundamentos do Balonmán como deporte colectivo: - Características xerais do xogo de balonmán como actividade deportiva con valores educativos, recreativos e competitivos de aplicación na Educación Física e na iniciación deportiva. - Marco de contidos de ensino: As fases de dogo. As intención e habilidades técnico-tácticas individuais básicas de ataque e defensa dos xogadores de campo e gardaredes. Os comportamientos tácticos-colectivos e os sistemas de xogo de ataque e defensa. - Terminoloxía e simboloxía específica do Balonmán. Tema 2. Orixe e desenvolvemento do Balonmano: - - Evolución da estrutura e regras do xogo: do BM11 ao BM7. - Organización do Balonmán e as súas competicións. |
Bloque temático 2: As regras de xogo do Balonmán. | Tema 3. Regras de xogo do BM a 7. Tema 4. Regras Mini-Balonmano. Tema 5. Regras Balonmano playa. |
Bloque temático 3: Fundamentos didácticos do Balonmán | Tema 6. As etapas de ensino-aprendizaxe no proceso de formación de deportistas de Balonmán: Características, principios e obxectivos didácticos das etapas de iniciación global á específica (de alevíns, infantís a cadetes), no adestramento e na competición. Tema 7. Cuestións básicas sobre a metodoloxía de ensino na formación de deportistas: Os xogos como medio básico de ensino. A metodoloxía de aplicación dos xogos no ensino dos fundamentos técnico-tácticos (aprender xogando). Deseño, estrutura e desenvolvemento dos exercicios: Elementos básicos da comunicación das instrucións ou mensaxe docente. Deseño, estrutura e desenvolvemento das sesións prácticas de ensino Avaliación da eficacia pedagóxica dos exercicios e do adestramento (EEE). Avaliación para o seguimento e a selección de talentos na formación de deportistas |
Bloque temático 4: Fundamentos técnico-tácticos de ataque. | Tema 8. Os fundamentos técnico-tácticos individuáis de ataque. As intencions e habilidades específicas dos atacantes con/sin balón, relacionados coas capacidades asociadas a construcción e finalización de xogo de ataque: - O desmarque a espacios libres (movimentos de apoyo o pase, anchura-profundidade) - Crear espacios (“arrastrar” o oponente, en desprazamento con cambio dirección e ritmo) - Adaptación e manexo do balón - Bote (técnica, uso táctico, encadenamento con elementos técnicos,…) - Pasar-recibir (técnica-táctica, relacións con adaptación e manexo do balón) - Fixar e pasar (variedade técnico-táctica en postos específicos e situacións reáis) - Fintar e desequilibrar o oponente (variedade técnico-táctica, buncando penetración e lanzamento) - Lanzamentos (variedade técnico-táctica en postos específicos, forza lanzamiento) Tema 9. Fundamentos do xogo colectivo de ataque. Iniciación a organización colectiva e execución das fases de xogo de ataque: - Organización do modelo de xogo de ataque - As fases de xogo de ataque e as intencións tácticas asociadas a cada fase - Iniciación o contra-ataque (o espacio de transición e a progresión de meta a meta) - Iniciación o modelo de ataque en espacio amplio, contra defensas individuáis ata medio campo e en duas líneas. - Organización, execución do sistema de ataque posicional 3-3 - Organización e execución do sistema 3-3 a 2-4 - Os postos específicos (p.e) de ataque e as características dos xogadores asociadas a cada p.e. - Iniciación os medios tácticos grupáis, para o desenvolvimiento do xogo colectivo de ataque: Situaciónss asimetría, circulación táctica de balón, circulación xogadores, … |
Bloque temático 5: Fundamentos técnico-tácticos de defensa. | Tema 10. As intención e habilidades específicas de defensa dos bogadores defensores dos atacantes con/sin balón, relacionados coas capacidades asociadas á marcaxe e á recuperación do balón, para evitar a construción de xogo atacante e o lanzamento a portaría. Fundamentalmente: - A marcase e o control a distancia do balón - O control a distancia do oponente - A disuasión (de recepción, de pase, de lanzamento) - A interceptación (o inicio, e ao final do pase, no bote, e quitar o balón) - A obstrucción de trayectorias de desprazamento (oponerse a circulacións) - Ofrecemento de espazos (fintas defensivas) - Invasión anticipada de espazos do oponente con balón Tema 11. As habilidades e comportamentos específicos dos gardaredes, relacionadas coas capacidades asociadas ás paradas de lanzamentos. Fundamentalmente: - Características e habilidades motrices específicas dos gardaredes -A posición, situación e desprazamentos de base - As intervencións ante lanzamentos desde p.e. en dogo posicional - Intervencións ante lanzamientos de 7m - Intervencións ante lanzamientos de contraataque - As fintas (ofrecemento, engano…) - Colaboración táctica cos defensores - Os lanzamentos directos a gol Tema 12. Fundamentos do xogo colectivo defensivo. Iniciación a organización colectiva e execución das fases de xogo de defensa: - Organización do modelo de xogo defensivo - As fases de xogo defensivo e as intencións tácticas asociadas a cada fase - O balance defensivo - Organización e execución dos modelos de defensa individual ata medio campo - Organización e execución dos sistemas de defensa posicional en duas líñas (5-1, 5+1, 3-2-1, 3-3 …) - Organización e execución do sistema defensivo posicional en unha líña (6-0) -Os postos específicos (p.e) defensivos e as características dos xogadores asociadas a cada p.e. - Iniciación os medios tácticos grupáis, para o desenvolvemento do xogo colectivo defensivo: Basculación, cobertura, doblaxe, cambio oponente, deslizamento,… |