Datos Identificativos | 2020/21 | |||||||||||||
Asignatura | Balonmán e a súa didáctica | Código | 620G01017 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Segundo | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Aprendizaxe colaborativa | A19 A25 A26 B3 B4 | Traballos de aprendizaxe colaborativo, de orientación Didáctica do BM. Son obrigatorios e realizaranse en grupo de 5 a 7 alumnos. A aprendizaxe colaborativo é un procedemento de ensino-aprendizaxe guiada de forma presencial e apoiado en tecnoloxías da información e comunicación, que se basea na organización da clase en pequenos grupos no que o alumno traballa conxuntamente na resolución de tarefas asignadas polo profesorado, para optimizar a súa propia aprendizaxe e o dos membros do grupo. Esta proba de avaliación, consiste en elaborar un traballo monográfico, de carácter didáctico, sobre contidos da guía docente (exemplo: o desenvolvemento dun tema, coa súa análise didáctica contido, formulación obxectivos, deseño de exercicios,). Desenvolverase con ferramentas multimedia, e será entregado nun DvD (en formato mpg, mov, avi, flv), e cunha duración de vídeo que non excederá de 12 minutos. O profesorado presentará ao comezo do curso a lista de asignación de temas de traballo aos grupos, e as datas de presentación; e no caso de que non o presente na data establecida, quedará para a seguinte convocatoria oficial. O profesorado poderá solicitar a presentación oral ou multimedia. Supón un 15% da cualificación final. Valórase de 0 a 10 puntos, e será necesario obter un mínimo de 5 puntos para aprobalo. Na avaliación terase en conta a calidade do contido, vos aspectos formades de edición, ou dominio de ferramentas TIC. (No caso de non presentar este traballo, o alumnado non sumaría esta porcentaxe na cualificación final). (*) Observación a este traballo colaborativo: O profesorado, a petición individual do alumnado, poderá considerar as propostas do alumnado, para substituír este traballo por actividades contempladas na metodoloxía docente como Salidas de campo, desenvolvidas (baixo a responsabilidade do alumnado) nun contexto externo ao académico (clubs, escolas deportivas) e relacionadas co ámbito de estudo da materia. Centrándose no desenvolvemento de capacidades relacionadas coa observación directa de adestramentos e competicións, e a recollida de información (vídeo, enquisas, ...), ou outros temas establecidos co profesor. O alumno deberá realizar 10 saídas de campo (8-9 adestramentos e 1-2 partidos). |
15 |
Proba mixta | A8 A18 A19 A26 A33 B1 B2 C1 | Exame teórico: Proba escrita, para avaliar os coñecementos adquiridos polo alumnado (saber e comprender), e comprobar o logro dos resultados de aprendizaxe sobre os contidos da materia. Proba que pode integrar preguntas tipo probas de ensaio e preguntas tipo probas obxectivas. En canto ás preguntas de ensaio, pode ter preguntas abertas de desenvolvemento; e en canto a preguntas obxectivas, pode combinar preguntas de resposta múltiple, de ordenación, de resposta breve, de discriminación, de completar e/ou de asociación. Esta proba é obrigatoria. Realízase en data oficial do exame final. Supón o 30% da cualificación final. A valoración do exame será de 0 a 10 puntos, e será necesario obter un mínimo de 5 puntos para aprobar a proba; e segundo as condicións de valoración establecidas explicitamente no propio exame. Ademais, para obter unha valoración positiva nas preguntas do exame, será necesario: Acertar a resposta, describir correctamente e coa terminoloxía específica, realizar gráficos claros e proporcionados e coa simboloxía específica. |
30 |
Práctica de actividade física | A11 A19 A25 A26 A27 A33 B2 B6 | Metodoloxía que permite ao alumnado aprender de forma efectiva, a través de actividades físicas e/ou deportivas de carácter práctico, tales como demostracións, exercicios de execución dos fundamentos psicomotrices e/ou sociomotrices das distintas habilidades deportivas. Avaliarase mediante as seguintes probas: 2.1) Exame práctico: Proba práctica, para valorar a competencia motriz na execución das habilidades técnico-tácticas específicas do Balonmán adquiridas polo alumnado como resultado de aprendizaxe (saber facer, saber aplicar, destrezas,%ou2026 con éxito), demostrando e cumprindo un nivel ou criterios específicos de eficiencia-calidade de execución- e eficacia. Esta proba é obrigatoria. Supón un 20% da cualificación final. Realízase en data oficial do exame final. A valoración do exame práctico será de 0 a 10 puntos, e será necesario obter un mínimo de 5 puntos para aprobar a proba; e segundo as condicións de valoración establecidas explicitamente no propio exame. Observacións: -O profesorado durante o curso informará os exercicios do exame e as súas condicións de valoración (os cales se recomenda practicar voluntariamente ao longo do curso). 2.2) Prácticas didácticas das clases: As prácticas das clases son obrigatorias, considerando a modalidade presencial da materia. Supón un 20% da cualificación final. Valoraranse por avaliación continua, considerando: a asistencia ás prácticas; a participación-implicación activa nas prácticas; o nivel de realización das prácticas; e a realización dun diario de prácticas voluntario con metodoloxía de resumo e/ou esquemas (**) A valoración será de 0 a 10 puntos, e será necesario obter un mínimo de 5 puntos para superar as prácticas. Por cada falta de asistencia descontarase 1 punto do seu valor, e por cada falta de participación práctica descontarase 1 punto do seu valor. É obrigatorio realizar, como mínimo, o 80% das sesións do total de clases (asistencia), e o 70% das sesións prácticas da materia (participación activa), para valorar a aprendizaxe vivencial que require esta materia. O alumno cunha participación inferior ao 70% non superará esta proba; quedándolle pendente as prácticas, e en consecuencia a materia. Observacións: (*) O diario de prácticas é voluntario: debe resumir os principais contidos vivenciados, con esquemas gráficos simplificados da práctica. Será manuscrito para favorecer a habilidade de debuxar exercicios de adestramento. O diario facilita o estudo para a preparación do exame teórico-práctico final. (**) Nos casos de que o alumnado asista a clase, pero non poidan realizar a práctica, entón deberán entregar obrigatoriamente un resumo explicativo ao profesor sobre dita práctica. (***) Es condición para realizar o examen práctico final, haber asistido e aprobado as prácticas didácticas de clase. |
40 |
Análise de fontes documentais | A5 A25 A26 A36 B10 C6 | Este traballo realizaríase en base ás metodoloxías docentes denominadas análisis fontes documentais, con ferramentas de vídeo análise. É un traballo de utilización de documentos audiovisuais (fundamentalmente) ou bibliográficos relevantes para a temática da materia, e con actividades deseñadas para a súa análise e para a elaboración doutros documentos. Concretamente, realizarase un traballo de observación e análise de vídeo do xogo de Balonmán, sobre as habilidades técnico-tácticas de xogo; e mesmo realizar análise estatística descritivo do xogo. Etc. Este traballo é obrigatorio, e individual. Supón un 15% da cualificación final. Valórase de 0 a 10 puntos, e será necesario obter un mínimo de 5 puntos para aprobar o traballo. O alumnado presentarao na data que estableza o profesorado durante o curso, inicialmente ao finalizar o segundo mes de clase. No caso de que non o presente na data establecida, quedará para a seguinte convocatoria oficial. O profesor poderá solicitar a presentación ora e/ou multimedia. |
15 |
Observacións avaliación | |||
O profesorado poderá establecer a avaliación da materia, seleccionando entre as seguintes metodoloxías e probas, por avaliación continua e/ou final, de acordo cos seus criterios pedagóxicos e a evolución do curso. O profesor explicitará e explicará cada unha das probas que utilice para a avaliación ao comezo do curso. Observacións:
|