La estancia clínica en la Facultad de Fisioterapia de A Coruña debe estar estructurada en una doble vertiente:
- La conceptualización de la asignatura como una materia global, conservando un proceso de fisioterapia común y
estructurado
- La adecuación de la programación a los distintos campos de actuación en Fisioterapia.
Plan de continxencia
Este plan de continxencia entrará en vigor cando por motivos de alerta sanitaria non sexa posible a realización das prácticas clínicas por parte dos/das estudantes, a condición de que se poida asegurar o cumprimento do mínimo presencial establecido polas autoridades académicas. En caso contrario, o calendario académico poderá ser modificado ao obxecto de que as prácticas clínicas poidan ser recuperadas cando a situación sanitaria o permita.
1. Modificacións nos contidos
Non se contemplan cambios nos contidos.
2. Metodoloxías
*Metodoloxías docentes que se manteñen
Seminario: poderá realizarse de forma presencial ou virtual dependendo da evolución da pandemia.
Prácticas clínicas: haberá que cursar un mínimo (establecido polas autoridades académicas) de forma presencial.
Proba clínica: poderá adaptarse a non presencialidade dependendo da evolución da pandemia.
*Metodoloxías docentes que se modifican
Estudo de casos (resolución de casos clínicos): substitúe a metodoloxía de prácticas clínicas na modalidade non presencial.
Proporcionarase un caso clínico en cada unha das unidades docente-asistenciais que o/a estudante non puidese cursar de forma presencial, a través da plataforma Moodle ou por correo electrónico. Cada estudante deberá desenvolvelos de forma individual, podendo solicitar ao mesmo a resolución xeral do caso partindo de datos preliminares, ou ben seu desenvolvemento dende o momento actual a partir dos datos da avaliación máis recente.
Con todo, débese salientar a necesidade de ordenar e sistematizar o proceso de intervención en fisioterapia, que nesta fase da formación debe orientarse para maximizar a capacidade de emitir un diagnóstico funcional coherente, de modo que unha exploración ordenada posibilite a realización dun razoamento clínico básico.
Proba clínica: poderá adaptarse a non presencialidade dependendo da evolución da pandemia.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
A atención personalizada ao alumnado realizarase a través das seguintes ferramentas:
Microsoft Teams: Mínimo de 2 reunións virtuais obrigatorias.
Moodle: Se proporciona todo o material necesario para o desenrolo da docencia nos prazos preestablecidos.
Correo electrónico: Para envío de convocatorias, avisos ou resolución de dúbidas a demanda do/da estudante.
4. Modificacións na avaliación
Avaliación continua 60%
• Prácticas clínicas
• Estudo de casos
Valorarase o coñecemento dos métodos, procedementos e actuacións fisioterápicas, así mesmo os coñecementos aplicados á práctica clínica: habilidades intelectuais, aptitudes, destrezas e habilidades técnicas e manuais.
Portafolio/Caderno de prácticas clínicas: engloba o diverso material que o alumno elabora froito das tutorías, sesións clínicas, seminarios formativos, lecturas, procuras bibliográficas e historias clínicas dos pacientes.
Valorarase tamén a asistencia, puntualidade, actitude, participación razoada, traballo en equipo, resolución de casos e axuda aos compañeiros durante as prácticas.
A resolución dos casos clínicos traballados na modalidade non presencial, así como a asistencia, actitude e participación nos seminarios virtuais programados serán obxecto de avaliación.
Proba clínica obxectiva 40%
Constitúense 10 tribunais de mínimo 2 e máximo 3 profesores clínicos, avaliando cada tribunal a un número equitativo de estudantes.
Deséñase unha proba clínica obxectiva na que cada estudante deberá resolver un caso clínico a partir dunha situación clínica concreta durante 90 minutos.
Valorarase a integración dos coñecementos e o proceso de organización dos mesmos, a relación teoría-práctica, o razoamento clínico e a resolución de novos problemas.
*Observacións de avaliación:
A asistencia ás prácticas clínicas presenciais así como o desenvolvemento de titorías virtuais e casos clínicos de forma non presencial é de obrigado cumprimento para asegurar a completa adquisición das competencias da materia. As ausencias puntuais e xustificadas terán que recuperarse nos termos indicados polo responsable da unidade e/ou coordinación da materia. As ausencias non xustificadas non son recuperables.
AVALIACIÓN CONTINUADA (60%): A cualificación da avaliación continuada será a media obtida da suma das cualificacións de avaliación continuada de cada unha das unidades docente-asistenciais. A cualificación da avaliación continuada gardarase exclusivamente ata a convocatoria de 2ª oportunidade (xullo).
Para superar a parte de avaliación continuada cada estudante non poderá presentar máis de 2 unidades docente-asistenciais con cualificacións inferiores ao 50% da puntuación posible.
PROBA OBXECTIVA/CLÍNICA (40%): Cualificación establecida polo tribunal de avaliación, obtida da resolución dun caso clínico por parte do estudante.
A CUALIFICACIÓN FINAL será a media ponderada obtida da cualificación da avaliación continuada e a proba clínica, sendo obrigatoria a realización da "proba clínica", pois a non realización da mesma suporá unha cualificación final na materia de NON PRESENTADO (NP). Para optar a esta media ponderada e poder superar a materia, é imprescindible obter unha nota superior ao 50% da puntuación posible tanto na avaliación continuada coma na proba obxectiva.
Excepcionalmente, se un/unha estudante non superase a materia por non cumprir os requisitos preestablecidos no referente á avaliación continuada, poderá optar a superala en convocatoria de 2ª oportunidade realizando as tarefas de reforzo que se lle pauten desde a coordinación, relacionadas coas unidades docente-asistenciais cursadas en modalidade non presencial que suspendese.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizan modificacións
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías