EN LA DOCENCIA DE LA MATERIA PARTICIPAN TAMBIÉN LA SIGUIENTE PROFESORA DEL INIBIC (INSTITUTO DE INVESTIGACIÓN BIOMÉDICA DE A CORUÑA):
Mª Nieves Doménech García
Esther Rendal Vázquez
La ingeniería celular y tisular constituye un área emergente en la citología e histología humana de nuestros días. Surge como resultado de la progresiva aplicación biotecnológica de las células vegetales y animales, así como de los nuevos tejidos construidos a partir de conocimiento derivado del desarrollo embrionario, de los novedosos modelos desarrollados in vitro, y de la unión de ambos tipos de aproximaciones. Se trata de un área en expansión que asentada en los conocimientos básicos de la citología e histología tiene por objetivo cultivar, conservar, caracterizar y modificar células vegetales y/o animales y construir tejidos nuevos, funcionalmente activos, a partir de células procedentes de cultivos desarrollados previamente y de biomateriales de distinta naturaleza que sirven como soporte o andamiaje.
Plan de continxencia
=== MEDIDAS EXCEPCIONAIS PLANIFICADAS ===
Ante a incerta e imprevisible evolución da alerta sanitaria provocada pola COVID- 19, a Universidade establece una
planificación extraordinaria que se activará no momento en que as administracións e a propia institución o determinen
atendendo a criterios de seguridade, saúde e responsabilidade, e garantindo a docencia nun escenario non presencial ou
non totalmente presencial. Estas medidas xa planificadas garanten, no momento que sexa preceptivo, o desenvolvemento
da docencia dun xeito mais áxil e eficaz ao ser coñecido de antemán (ou cunha ampla antelación) polo alumnado e o
profesorado a través da ferramenta normalizada e institucionalizada das guías docentes DOCNET.
=== ADAPTACIÓN DAS METODOLOXÍAS ===
* Metodoloxías docentes que se manteñen
* Metodoloxías docentes que se manteñen:
Non hai cambios nas metodoloxías docentes mencionadas na guía para o módulo de Enxeñería Celular e Tisular. En cada
grupo de prácticas que levará a cabo de forma presencial no laboratorio o profesor presentará os fundamentos conceptuais
de cada unha das sesións prácticas, así como as directrices dos protocolos para desenvolver nas prácticas.
* Metodoloxías docentes que se modifican:
Aínda que non hai cambios na metodoloxía docente a aplicar axustarase a duración e o contido da práctica para asegurar a
limpeza e desinfección de cada posto de traballo e do material utilizado durante a práctica, así como para garantir a
adecuada hixiene de mans antes de entrar e saír do laboratorio.
* Mecanismo non presencial de atención ao alumnado (titorías):
As sesións de tutorización desenvolveranse mediante diversos métodos de comunicación cos estudantes baixo a modalidade
de concertación de cita previa por:
- Correo electrónico.
- A través de campus remoto.
* Modificacións (se procede) dos contidos para impartir:
Os contidos desenvolveranse de forma íntegra de acordo á planificación docente.
* Bibliografía adicional para facilitar o auto-aprendizaxe:
=== ADAPTACIÓN DA AVALIACIÓN ===
* Probas xa realizadas
Exame de preguntas obxectivas. [Peso anterior 50%] [Peso Proposto 50%]
Informe de prácticas. [Peso anterior 50%] [Peso Proposto 50%]
* Probas pendentes que se manteñen. Non hai cambios.
Exame de preguntas obxectivas. [Peso anterior 50%] [Peso Proposto 50%]
Informe de prácticas. [Peso anterior 50%] [Peso Proposto 50%]
* Probas que se modifican
Non está prevista a modificación de ningunha proba.
* Novas probas
Ningunha
* Información adicional
As actividades avaliables de prácticas serán entregadas mediante a plataforma de teledocencia habilitada pola UVIGO/UDC.
=== ADAPTACIÓN DAS METODOLOXÍAS ===
DOCENCIA NON PRESENCIAL:
* Metodoloxías docentes que se manteñen:
Para cada grupo de prácticas o profesor presentará os fundamentos conceptuais de cada unha das sesións prácticas, así
como as directrices dos protocolos para desenvolver nas prácticas baixo a modalidade non presencial e mediante a
utilización do Campus remoto.
* Metodoloxías docentes que se modifican:
As sesións de prácticas levarán a cabo de forma non presencial a través de Campus remoto, ou ben mediante unha
simulación das mesmas axudado de vídeos previamente realizados polo profesor con soporte de audio e diferente material
fotográfico; ou ben se proporcionará unha presentación en Power Point documentada polo profesor para o adecuado
seguimento da práctica. Durante cada sesión facilitaranse datos reais da práctica para que o estudante poida levar a cabo a
análise dos mesmos e a interpretación dos resultados necesarios para a elaboración do informe final de prácticas.
Facilitaranse con detalle as instrucións para a elaboración deste informe e dispoñerase na plataforma de teledocencia
habilitada pola UVIGO/UDC toda a documentación necesaria para a súa realización.
* Mecanismo non presencial de atención ao alumnado (titorías):
As sesións de tutorización desenvolveranse mediante diversos métodos de comunicación cos alumnos baixo a modalidade
de concertación de cita previa:
- Correo electrónico cos profesores implicados.
- Titoría grupal, por grupos de traballo ou individual, se é o caso, a través de campus remoto.
* Modificacións (se procede) dos contidos para impartir:
Os contidos desenvólvense de forma íntegra de acordo á planificación docente.
* Bibliografía adicional para facilitar o auto-aprendizaxe:
=== ADAPTACIÓN DA AVALIACIÓN ===
* Probas xa realizadas.
Exame de preguntas obxectivas. [Peso anterior 500%] [Peso Proposto 50%]
Informe de prácticas. [Peso anterior 50%] [Peso Proposto 50%]
* Probas pendentes que se manteñen. Sen cambios.
Exame de preguntas obxectivas. [Peso anterior 50%] [Peso Proposto 50%]
Informe de prácticas. [Peso anterior 50%] [Peso Proposto 50%]
* Probas que se modifican
Non está prevista a modificación de ningunha proba.
* Novas probas
Ningunha
* Información adicional
As actividades avaliables de prácticas serán entregadas mediante a plataforma de teledocencia habilitada pola UVIGO/UDC.
Achegarase información con suficiente tempo de antelación sobre a plataforma para utilizar para a realización da proba de
preguntas obxectivas ( Faitic, Moodle, campus Remoto, etc.) e sobre as normas ás que se terá que atender para a súa
realización.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías