Datos Identificativos | 2021/22 | |||||||||||||
Asignatura | Didáctica da lingua castelán | Código | 652G01018 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Segundo | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1. A LINGUAXE, O FALAR E A LINGUA: BREVES REFLEXIÓNS ARREDOR DE TRES NOCIÓNS FUNDAMENTAIS | 1.1. Comunicación e linguaxe: algunhas distincións básicas 1.2. Dous aspectos da linguaxe: o falar (actuación, isto é, o que o/a falante fai) e a lingua (competencia, isto é, o que o/a falante sabe). 1.3. Morfemas e fonemas: os «ladrillos» da lingua 1.4. Máis aló da competencia lingüística 1.4.1. O papel das competencias sociolingüística, discursiva e estratéxica na produción e comprensión da fala. 1.4.2. O texto e o contexto: como as circunstancias do discurso inflúen nos procesos de produción e comprensión. |
2. OS PRIMEIROS PASOS NO CAMIÑO CARA AO DOMINIO DA LINGUA NATIVA (0-3 ANOS) | 2.1. Que?, cando?, como? As grandes preguntas no eido dos estudos sobre o desenvolvemento lingüístico infantil 2.2. Feitos comprobados 2.2.1. A etapa prelingüística (0-9 meses, aprox.) 2.2.2. A aparición do signo (9-12 meses, aprox.) 2.2.3. A evolución do sistema fonemático (a partir dos 12 meses) 2.2.4. A evolución dos sistemas léxico e gramatical (a partir dos 12 meses) 2.2.5. O desenvolvemento das habilidades discursivas: a conversación e a narración 2.3. Cuestións abertas: a controversia sobre as achegas da herdanza e da crianza 2.3.1. A aproximación condutista: propostas de Charles E. Osgood e Burrhus F. Skinner. 2.3.2. A aproximación innatista de Noam Chomsky: o que é e o que non é 2.3.3. Alén de Chomsky (e de Osgood e Skinner): a superación da controversia entre condutismo e innatismo. |
3. O DESENVOLVEMENTO DAS HABILIDADES LINGÜÍSTICAS NO SEGUNDO CICLO DA EDUCACIÓN INFANTIL (3-6 ANOS) | 3.1. A oralidade 3.1.1. Caracteres distintivos da comunicación oral 3.1.2. Valoremos a oralidade nos seus xustos termos: presentación e crítica dos dogmas normativista e «espontaneísta» 3.1.3. A miraxe da «naturalidade»: necesidade de traballar a linguaxe oral nas aulas. 3.1.4. Algunhas pautas e estratexias para o cultivo da oralidade na escola infantil. 3.2. A lectoescritura 3.1.1. Caracteres distintivos da comunicación escrita 3.1.2. Orixe, desenvolvemento e natureza dos sistemas de escrita de carácter alfabético 3.1.3. O ensino da escrita onte: o conflito entre métodos analíticos e métodos sintéticos 3.1.4. O ensino da escrita hoxe: promesas e riscos do enfoque construtivista 3.1.4. Algunhas pautas e estratexias para o «cultivo» da escrita na escola infantil |