Aspectos xurídico-laborais en materia de igualdade
Código
760492007
Titulación
Mestrado Universitario en Xestión e Dirección Laboral (Plan 2011)
Descriptores
Ciclo
Período
Curso
Tipo
Créditos
Mestrado Oficial
1º cuadrimestre
Primeiro
Obrigatoria
3
Idioma
Castelán
Modalidade docente
Presencial
Prerrequisitos
Departamento
Dereito Público
Coordinación
Lopez Arránz, Maria Asuncion
Correo electrónico
a.larranz@udc.es
Profesorado
Lopez Arránz, Maria Asuncion
Correo electrónico
a.larranz@udc.es
Web
Descrición xeral
La asignatura de Aspectos Jurídico-Laborales en Igualdad, tiene como objetivo estudiar los aspectos laborales-jurídicos de la igualdad, como los diferentes tipos de discriminación y tratamiento jurídico laboral que a nivel internacional, comunitario, estatal y regional tiene esta materia. Y para ello, tras evaluar el pasado, se estudia la situación actual, así como los distintos campos de trabajo en los que se involucra, para la igualdad de género.
El contenido de esta asignatura permite al alumno manejar conceptos jurídicos sobre igualdad en el ámbito de las relaciones laborales y sus fuentes. Lograr conocimientos legislativos, doctrinales y jurisprudenciales en materia de igualdad de género.
Esta enseñanza de Aspectos Jurídico-Laborales en el ámbito de la Igualdad, se realiza desde una perspectiva de género, no es sinónimo de sexo ni de mujer, es una enseñanza que considera el sexo y el género como variables analíticas y explicativas. Implica prestar atención a las similitudes y diferencias en las experiencias, intereses, expectativas, actitudes y comportamientos de mujeres y hombres, así como identificar las causas y consecuencias de la desigualdad de género, con el fin de combatirla. La educación con perspectiva de género tiene en cuenta tanto las características biológicas de las personas (sexo) como las características sociales y culturales de mujeres y hombres (género). Es decir, el género es una categoría social y un elemento constitutivo de las relaciones y estructuras sociales que se fundamenta en las jerarquías impuestas por las normas y estereotipos sociales que deben ser erradicados.
Plan de continxencia
1. Modificacións nos contidos
– Non se realizarán cambios
2. Metodoloxías
Metodoloxías docentes que se manteñen
– Sesión maxistral(computa na avaliación)
– Estudo de casos(computa na avaliación)
– Discusión dirixida (computa na avaliación)
– Traballos tutelados (con Atención personalizada) (computa na avaliación)
– Presentación oral (computa na avaliación)
– Atención personalizada
Metodoloxías docentes que se modifican
No decaen ninguna.
3. Mecanismos de atención personalizada ao alumnado
As ferramentas empregadas (Moodle, Teams, etc.).
– Correo electrónico: Diariamente. De uso pra facer consultas, solicitar encontros virtuais para
resolver dúbidas e facer o seguimento dos traballos tutelados.
– Moodle: Diariamente. Segundo a necesidade do alumando. Dispoñen de “foros temáticos
asociados aos módulos” da materia, para formular as consultas necesarias. Tamén hai “foros
de actividade específica” para desenvolver as “Discusións dirixidas”, a través das que se se
pon en práctica o desenvolvemento de contidos teóricos da materia.
– Teams: 1 sesión semanal en gran grupo para o avance dos contidos teóricos e dos traballos
tutelados na franxa horaria que ten asignada a materia no calendario de aulas da facultade.
De 1 a 2 sesións semanais (ou mais segundo o demande o alumnado) en pequeno grupo (ate
6 persoas), para o seguimento e apoio na realización dos “traballos tutelados”. Esta dinámica
permite facer un seguimento normalizado e axustado as necesidades da aprendizaxe do
alumando para desenvolver o traballo da materia.
4. Modificacións na avaliación
metodoloxía (% nopeso da cualificación) e a súa descrición.
Traballos tutelados (50): En relación cos traballos tutelados valorarase:
X A profundidade do contido.
X O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
X O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
X A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
Estudo de casos (12%): En relación co Estudo de casos valorarase:
X A profundidade do contido.
X O dominio das aplicacións utilizadas na elaboración das propostas socioeducativas.
X O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
X A utilización de fontes documentais complementarias e actuais.
Discusión dirixida (8%) : En relación coa Discusión dirixida valorarase:
X O tratamento dunha linguaxe propia do contexto disciplinar.
Sesión Maxistral (15%): En relación coa Sesión Maxistral valorarase:
X La presencia activa por teams.
Presentación oral (15%): En relación coa presentación oral:
X A presentación e a claridade da exposición
Observacións de avaliación:
(Para o alumnado con dedicación completa, alumnado a tempo parcial, requisitos para superar a
materia, condicións da avaliación na 2ª oportunidade, etc.)
Mantéñense as mesmas que figuran na guía docente, agás que:
? As referencias ao cómputo da asistencia, que só se realizará respecto das sesión que houbo
presencial ate o momento no que se suspendeu a actividade presencial.
1. SITUACIÓNS:
A) Alumnado con dedicación completa:
Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 80%:
a) Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo (100%).
B) Alumnado con recoñecemento de dedicación a tempo parcial e dispensa académica de
exención de asistencia, segundo establece a "NORMA QUE REGULA O RÉXIME DE DEDICACIÓN
AO ESTUDO DOS ESTUDANTES DE GRAO NA UDC (Arts. 2.3; 3.b e 4.5) (29/5/212):
Asistencia/participación nas actividades de clase mínima do 80%:
a) Elaboración e presentación dos traballos de pequeno grupo (100%).
2. REQUISITOS PARA SUPERAR A MATERIA:
1. Asistir e participar regularmente nas actividades da clase.
2. Obter unha puntuación do 50% do peso de cada unha das partes obxecto de avaliación
(traballos tutelados, estudo de casos , discusión dirixida, sesión magistral, presentación oral).
3. Entregar e expoñer os traballos tutelados na data que se indique.
4. A oportunidade de xullo estará sometida aos mesmos criterios que a de xuño.
5. Modificacións da bibliografía ou webgrafía
Non se realizarán cambios. Xa dispoñen de todos os materiais de traballo da maneira
dixitalizada en Moodle.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica
da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do
órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías