Datos Identificativos | 2022/23 | |||||||||||||
Asignatura | Balonmán e a súa didáctica | Código | 620G01017 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Segundo | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Bloque temático 1: Orixe, evolución e estrutura do xogo de balonmá | Tema 1. Orixe, evolución das regras e estrutura do xogo: de BM11 a BM7 Tema 2. A organización do balonmán e as regras das súas modalidades de xogo: 2.1. Regras do xogo de balonmán 7 2.2. Regras do xogo de balonmán de praia 2.3. Regras do xogo de mini-balonmán Actividades prácticas do bloque temático 1: - Aplicación práctica das regras das modalidades do xogo de balonmán: BM11, BM7, BM-beach, mini-BM (aprende xogando) |
Bloque temático 2: Conceptos, terminoloxía e simboloxía específica do BM | Tema 3. Características motoras do BM como deporte colectivo con valores educativos, recreativos e competitivos, para a actividade física deportiva, aplicable en educación física e na iniciación deportiva en idade escolar Tema 4. Marco de contidos. Clasificación de habilidades e comportamentos específicos do xogo: habilidades individuais de ataque e defensa e intencións técnico-tácticas, fases de xogo, organización do ataque colectivo e xogo táctico de defensa. Tema 5. Terminoloxía e símbolos específicos das accións do xogo de balonmán Actividades prácticas do bloque temático 2: - Aplicación práctica do deseño (descrición e representación gráfica) de supostos prácticos de situacións de xogo de ataque e defensa, coa terminoloxía e simboloxía específicas. - Aplicación práctica de observación e análise de xogos (análise de vídeo básico) |
Bloque temático 3: Fundamentos didácticos e metodolóxicos do ensino-aprendizaxe do balonmán en idade escolar | Tema 6. Áreas de intervención en idade escolar (adaptación do ensino en función do contexto e dos participantes): 6.1. BM como contido de aplicacións deportivas no currículo de educación física 6.2. Iniciación deportiva, global e específica, aos adestramentos e competición en BM Tema 7. Metodoloxía da aplicación dos xogos, como medio básico para ensinar os fundamentos técnico-tácticos (aprender xogando) Tema 8. Metodoloxía para o deseño de tarefas específicas para o ensino de situacións prácticas e elementos básicos de comunicación na instrución de tarefas ou mensaxe didáctica Tema 9. Metodoloxía de deseño para sesións específicas para o ensino de situacións prácticas Tema 10. Metodoloxía para avaliar a eficacia dos exercicios-tarefas docentes (EEE) Tema 11. Introdución á avaliación para a detección e seguimento e talentos na formación dos xogadores Actividades prácticas do bloque temático 3: - Aplicación práctica da metodoloxía de aplicación do xogo - Aplicación práctica do deseño (descrición e representación gráfica) de supostos prácticos de exercicios e sesións de docencia, con terminoloxía e simboloxía específicas |
Bloque temático 4: fundamentos motrices, técnico-tácticos específicos do xogo BM | Tema 12. Iniciación ás habilidades e intencións técnico-tácticas individuais: 12.1. Dos atacantes (habilidades relacionadas coa capacidade de manter a posesión do balón e rematar o xogo cun tiro á portería): - Do xogador atacante que leva a pelota (adaptación-manexo da pelota, movemento-rebote, finta, pase, lanzamento) - Dos xogadores atacantes sen balón (desprazamento sen balón, desmarque de apoio, recepción) 12.2. Dos defensores (habilidades relacionadas coa capacidade de recuperar o balón e evitar a construción do xogo de ataque e do tiro á portería): - Do defensor do portador de pelota (marcando proximidade-acoso, despoxo, interceptación, bloqueo, ...) - Dos defensores dos atacantes sen balón (marca de distancia ou disuasión da proximidade, interceptación, ...) 12.3. Do porteiro (relacionado coas paradas de tiro): - A situación e posición no espazo da meta e a súa colaboración táctica cos defensores - Desprazamentos básicos - Intervencións-paradas antes dos lanzamentos (desde p.e a partir de 7 m) - O pase de apertura do contraataque Tema 13. Iniciación ao xogo táctico colectivo: 13.1. Organización do modelo de xogo nas fases de ataque e defensa 13.2. A fase de contraataque: - Subfases e organización do contraataque - Tipos de procedementos grupais sinxelos de progresión de obxectivo en obxectivo, en diferentes relacións de interacción-oposición, en desigualdade e igualdade 13.3. A fase de ataque posicional: - Iniciación á organización do ataque nun espazo amplo, antes de defensas abertas e avanzadas en profundidade variable (ata medio campo), en diferentes relacións de interacción-oposición, en desigualdade e igualdade - Iniciación básica ao sistema de ataque 3: 3, antes de defensas pechadas (en dúas / unha liña), e transformacións dinámicas a 2: 4, en diferentes relacións de interacción-oposición, en desigualdade e igualdade. Liñas, posicións específicas e características dos xogadores asociados a cada posición - Iniciación básica a medios tácticos de grupo sinxelos (movemento da pelota, movemento dos xogadores) e básicos (penetracións sucesivas, pase e saída, permutas, cruces, bloques, pantallas, cortinas), aplicables no modelo de xogo de ataque posicional 13.4. A fase defensiva de retirada - Organización da retirada - Tipos de retracción 13.5. A fase de defensa posicional: - Iniciación a defensas abertas-avanzadas en profundidade variable a medio campo, en diferentes relacións de interacción-oposición, en desigualdade e igualdade (modelos de defensa individual) - Iniciación básica a sistemas de defensa pechados en dúas liñas (3: 3, 3: 2: 1, 4: 2, 5: 1). Liñas, posicións específicas e características dos xogadores asociadas a cada posición (modelos de defensa zonal) - Iniciación básica ao sistema de defensa nunha liña (6: 0). Posicións e características específicas dos xogadores asociados a cada posición - Iniciación básica para agrupar medios tácticos (inclinar, cubrir, dobrar, cambiar de opoñente, deslizarse ...), aplicable no modelo de xogo de defensa posicional Actividades prácticas do bloque temático 4: - Aplicación práctica de exercicios de iniciación ás habilidades individuais de ataque e ás intencións técnico-tácticas (coordinación de accións encadeadas de: adaptación-manexo da pelota, movemento-rebote, finta, pase, lanzamento) - Aplicación práctica de exercicios de iniciación ás habilidades de defensa individual e ás intencións técnico-tácticas - Aplicación práctica de exercicios de iniciación ao xogo táctico colectivo de ataque e defensa, combinando situacións prácticas de ataque e interacción de defensa - Aplicación práctica do deseño de modelos de xogos de ataque e defensa |