Datos Identificativos | 2022/23 | |||||||||||||
Asignatura | Manobra Avanzada | Código | 631510204 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Mestrado Oficial | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
I. Xestión e desenvolvemento da manobra de fondeo de buques | 1. Repaso da manobra no seu conxunto. 2. Descrición xeral dos sistemas de fondeo. 3. Procedementos de fondeo. 4. Análise dos incidentes máis comúns nas operacións de fondeo como medio do estudo da súa prevención. 5. Limitacións do sistema de fondeo tomando como referencia criterios dos regulamentos das Sociedades de Clasificación. 6. Elección de fondeadero; fondeo cunha ou dúas áncoras en fondeaderos restrinxidos e factores que interveñen na determinación da lonxitude da cadea da áncora que se vaia a utilizar: criterios. A teoría do fondeo. 7. Garreo; modo de desenredar ancoras encepadas. 8. Particularidades do fondeo de buques de gran desprazamento. |
II. Xestión e manexo do amarre do buque | 1. Principios xerais do amarre dun buque. Cabos de aceiro. Cabos de fibra sintética convencionais. Cabos de fibra sintética de última xeración HMPE. O calabrote de fibra sintética e métodos de conexión do mesmo ao cabo principal en función de que sexa cabo de aceiro ou fibra HMPE. 2. Afirmado dos cabos: Introdución. Bitas. Tipos de guías. Estopores. 3. O risco no manexo dos cabos. Zonas perigosas no caso de que falte un cabo. 4. Requirimentos dos arames de emerxencia en terminais. 5. O efecto da elasticidade dos cabos na capacidade de amarre do buque. 6. Directrices para a disposición dos cabos de amarre. 7. Maquinillas de amarre: Introdución. O tambor dividido e non dividido. A proba do freo da maquinilla. |
III. Fundamentos da navegación en xeo | 1. Tipos de xeo e terminoloxía. 2. Características principais de deseño dos Buques Rompehielos e dos buques reforzados para navegar sobre xeo. 3. Preparación para entrar en zonas de xeo. 4. Medidas prácticas que procede tomar cando se navega entre xeos ou nas súas proximidades en condicións de acumulación de xeo a bordo. 5. Boas prácticas mariñeiras en zonas de xeo: regras xerais básicas de seguridade. 6. Manobra de buques en augas cubertas por xeo. 7. Fondeo, atraque e remolque en zonas de xeo. 8. Buque atrapado en xeo. |
V. Os estándares para a determinación da maniobrabilidad dun buque | 1. Estudo dos estándares de maniobrabilidad da OMI: criterios para que a maniobrabilidad do buque considérese satisfactoria. Análise crítica e propostas de mellora. 2. Condicións en que se aplican os Estándares IMO. 3. Manobras: a curva de evolución; a manobra de zig-zag (Kempf, 1944); a manobra de zig-zag modificada; a proba de parada; a manobra espiral directa (Dieudonne, 1953); A manobra espiral simplificada; a manobra Pull-Out; a proba de parada da inercia; a proba de mantemento do novo rumbo; a proba de manobra do rumbo paralelo. 4. Parada e os círculos de xiro con diversos calados e a velocidades distintas. |
VI. Xestión e goberno de buques navegando con mal tempo | 1. Criterios xerais. 2. Coñecemento e capacidade para aplicar as técnicas de adopción de decisións. 2.1 A avaliación da situación e do risco. 2.2 A determinación e elaboración de opción 2.3 A selección das medidas; e 2.4 A avaliación da eficacia dos resultados 3. Elaboración, implantación e supervisión dos procedementos operacionales normalizados. 4. Manexo e goberno do buque en temporal, con aptitude para prestar auxilio a un buque ou aeronave en perigo, realizar operacións de remolque, manobrar un buque de difícil manexo de modo que non quede ao través, diminuír o abatemento e facer bo uso do combustible. 5. Importancia de navegar a velocidade reducida para evitar os danos que poidan causar a onda de proa e de popa do buque. |
VII. Operacións OFF SHORE. | Normativa, manobra, xestión do risco: 1.- Monoboias. 2.- Campos de boias. 3.- FPSO/FSO/FSRU 4.- Manobras buque-buque 4.1.- Bunkering (oil/gas) 4.1.1.- Buque atracado. 4.1.2.- Buque fondeado. 4.1.3.- Navegando 4.2.- Lightering (oil/gas) 4.2.1.- Buque atracado. 4.2.2.- Buque fondeado 4.2.3.- Navegando 4.2.4.- Á deriva 5.- Manobras navegando. |
NOTAS ACLARATORIAS COMPETENCIAS STCW | 1. Os seguintes 2 subtemas correspondentes á competencia A10 Manobrar e gobernar o buque en todas as condicións, inclúense dentro das competencias que se adquiren na Materia “Seguridade Marítima” (631G01211) (2do. de Grao en Náutica e Transporte Marítimo); razón pola cal se inclúen en dita Guía Docente: .1 precaucións na manobra de arriado de botes de rescate ou embarcacións de supervivencia con mal tempo. .2 métodos para embarcar a sobreviventes que se atopen en botes de rescate e embarcacións de supervivencia. 2. O seguinte subtema correspondente á competencia A10 inclúese dentro das competencias que se adquiren na Materia “Simulación Náutica” (631G01402) de 4º de Grao en Náutica e Transporte Marítimo, en cuxa Guía Docente consta expresamente; razón pola cal non se inclúe nesta Guía Docente: .1 emprego dos dispositivos de separación do tráfico, realización de manobras nos mesmos e nas súas proximidades, así como nas zonas abarcadas polos servizos de tráfico marítimo (STM). 3. O seguinte subtema correspondente á competencia A10 inclúese dentro das competencias que se adquiren na Materia “Hidrostática e Estabilidade” (4510201) do Máster en Náutica e Transporte Marítimo en cuxa Guía Docente consta expresamente; razón pola cal non se inclúe nesta Guía Docente: .1 entrada en dique seco, con e sen avaría |