Datos Identificativos | 2023/24 | |||||||||||||
Asignatura | Intervención en Xerontoloxía | Código | 653540003 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Mestrado Oficial | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Obrigatoria | 4 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
TEMA 1. Bases biolóxicas do proceso de envellecemento | 1.1 Envellecemento e cambios sensoriais e perceptivos. 1.2 Cambios no sistema nervioso central ( SNC) asociados ao envellecemento 1.3. Cambios estruturais; 1.4. Cambios funcionais; 1.5. Plasticidade cerebral |
TEMA 2. Bases psicosociais do proceso de envellecemento | 2.1 O envellecemento como proceso. 2.2 O envellecemento como proceso de adaptación emocional. 2.3 A construción das etapas do proceso de envellecemento. 2.4 Funcionamento psicolóxico e envellecemento. 2.5 O reto da soidade na vellez. |
TEMA 3. Técnicas non farmacolóxicas aplicadas a persoas maiores | 3.1 Concepto de terapias non farmacolóxicas ( TNF). 3.2 TNF orientadas á persoa maior. |
TEMA 4. Intervención nos síntomas psicolóxicos e conductuales da demencia | 4.1. Síntomas psicolóxicos e conductuales da demencia. 4.2 Xénese dos SPCD 4.3 Manexo xeneral dos SPCD. 4.4 Terapias non farmacolóxicas orientadas aos SPCD. |
TEMA 5. Alimentación e nutrición saudable | 5.1 Necesidades nutricionais en persoas maiores. 5.2 Pirámide de alimentación saudable. |
TEMA 6. Benestar e desenvolvemento persoal ao longo da vida: envellecemento positivo | 6.1 O benestar das persoas maiores 6.2 Xerontoloxía positiva 6.3 Emocionalidad positiva 6.4 Intervencións multimodales: Programas para a mellora do benestar en persoas maiores. |
TEMA 7. Lecer e tempo libre en Xerontoloxía | 7.1 O aproveitamento do tempo lecer desde unha perspectiva saudable: implicacións socio-educativas. 7. 2 Programas para o desenvolvemento persoal por medio do lecer |
TEMA 8. Intervención psicosocial | 8.1. Programas orientados ao benestar psíquico-cognitivo-emocional. 8.2 Programas para o desenvolvemento emocional. 8.3Programas para vivir máis felices con sentido do humor. 8.4 Programas para traballar a reminiscencia e a identidade persoal. |
TEMA 9. Intervención sobre coidador informal de persoas dependentes | 9.1 O marco teórico e aspectos xerais da intervención terapéutica con coidadores. 9.2 sesións de intervención terapéutica. 9.3 A enfermidade de Alzheimer: da reacción ao diagnóstico e á súa comprensión. 9.4 Como relacionarse coa persoa con Alzheimer- 9.5 Manexar a ansiedade: aprender a relaxarse. 9.6 Integración do rol de coidador na identidade persoal. 9.7 Potenciar a resiliencia xestionando as propias emocións. 9.8 A empatía coa persoa con Alzheimer. |
TEMA 10. Programas para a promoción da saúde | 10.1 Os novos roles das persoas maiores: inquietudes e necesidades. 10.2 Desenvolvemento persoal e ciclo vital. 10.3 Programas de promoción de saúde para adultos maiores |
TEMA 11. Exercicio, mobilidade e actividade física | 11.1 Concepto de exercicio, mobilidade e actividade física. 11.2 Promoción da práctica de actividade física no adulto maior |
TEMA 12. Prevención da fraxilidade a través da actividade física | 12.1 Concepto de fraxilidade. 12.2 Programas preventivos |
TEMA 13. Novas tendencias de programas de exercicio e benestar en maiores | 13.1 O exercicio físico como hábito saudable 13.2 Envellecemento activo, calidade de vida e exercicio físico |
TEMA 14. Da eliminación de barreiras ao deseño universal. Produtos de apoio | 14.1 Historia da accesibilidade. 14.2 Produtos de apoio: concepto e clasificación. 14.3 Prescrición e usabilidade de Produtos de apoio nas persoas maiores |
TEMA 15. Novas tecnoloxías na intervención con persoas maiores. | 15.1 Tecnoloxía para maiores: aplicacións e dispositivos de utilidade. 15.2 Programas de intervención a través das novas tecnoloxías. |
TEMA 16. Intervención en coidados paliativos. | 16.1. Algúns antecedentes históricos e desenvolvemento da medicina paliativa 16.2 Obxectivos específicos de intervención en coidados paliativos 16.3 Intervención psicolóxica en coidados paliativos: revisión e perspectivas. Equipo multidisciplinar |