Datos Identificativos | 2023/24 | |||||||||||||
Asignatura | Transportes Especiais | Código | 631G01401 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Cuarto | Optativa | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Cap. 1. CARGAMENTOS DE GRAOS | Introducción Código internacional para o transporte de grao Ángulo de reposo Buques para o transporte de grao Documento de autorización Cálculo doss momentos escorantes supostos Exemplo de determinación do momento volumétrico escorante suposto nunha adega chea Prescripcións sobre estabilidade Estiba de grao a granel Métodos para reducir o momento escorante Planificación e control das operacións de carga e descarga Obtención dos momentos escorantes supostos para diferentes estibas Cálculo de estabilidade para os buques que transporten graos a granel Procededementos seguros de manipulación, estiba e suxeción da carga, incluidas as cargas sólidas a granel, e a sua influencia na seguridade da vida humana e do buque. Precaucións que deben tomarse para evitar a contaminación do medio mariño |
Cap. 2. ESTIBA E SUXECIÓN DA CARGA | Forzas que se orixinan no transporte de mercadorías por mar Compoñentes dunha trinca Forza de fricción ou rozamento Métodos de trincaxe Determinación da resistencia dos dispositivos de suxeción Camas de estiba Convenios da OMI relativos a seguridade da vida humana no mar e a protección do medio mariño. O Código CSS Suxeción de cargas non normalizadas Método empírico de trincaxe Método de cálculo avanzado Método alternativo: equilibrio de forzas Manual de suxeción da carga Estiba y suxeción de tubarías de gran diámetro na cuberta Outros métodos de trincaxe Coñecemento dos efectos da carga, incluidas as cargas pesadas, na navegabilidade e estabilidade do buque. Procededementos seguros de manipulación, estiba e suxeción da carga e a sua influencia na seguridade da vida humana e do buque |
Cap. 3. CARGAMENTOS DE MADEIRA E PRODUCTOS FORESTAIS | Cargamentos de madeira Propiedades da carga Principios de estiba e suxeción Medios de suxeción Estiba de troncos, postes e trozas Estiba de madeira aserrada solta ou en fardos Métodos alternativos de suxeción da cubertada Precaucións durante o viaxe Estabilidade Estiba de rollos de papel Carga de balas Líñas de carga para o transporte de madeira na cubierta Cálculo da carga máxima a embarcar na cuberta |
Cap. 4. BUQUES FRIGORÍFICOS E MERCADORÍAS PERECEDEIRAS | Buques frigoríficos Sistemas de refrixeración Transporte de mercadorias perecedeiras Control de atmósferas Transporte de cargas refrixeradas en contenedores Preparación das adegas dun buque reefer Estiba de cargas refrixeradas Cuidados da carga Temperaturas recomendadas de transporte |
Cap. 5. BUQUES PORTACONTENEDORES | O contenedor: introducción Dimensións e características dos contenedores Tipos de contenedores Buqes portacontenedores Tipos de buques portacontenedores Planos de estiba Elementos de trincaxe dos contenedores Trincaxe de contenedores Forzas e tipos de fallos no trincaxe Principios de estiba Navegación con mal tempo nun buque portacontenedores |
Cap. 6. BUQUES RO-RO E CARGAS RODADAS | Desenvolvemento do buque ro-ro O buque ro-ro Tipos de buques ro-ro O buque car carrier Rampas de acceso Utillaxe ro-ro Equipos para o manexo e a estiba da carga O AGV IPSI Normas xerais para o transporte de vehículos Estiba e trincaxe de automóviles Estiba e trincaxe de vehículos pesados Diagramas de trincaxe para buques que realicen viaxes cortas Precaucións para a protección e seguridade dos pasaxeiros en situacións de emerxencia |
Cap. 7. PRÁCTICAS | Resolución de problemas de carga relacionados co programa: Determinación da carga a embarcar e o reparto da carga para deixar o buque en calados. Cálculos de trincaxe da carga nas adegas e na cuberta polo método avanzado e o alternativo. Cálculos de trincaxe de tubarías de gran tamaño na cubierta. Cálculos da máxima carga de madeira a embarcar na cubierta. Cálculos de graos |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata o máximo de 3000 GT. | Cadro A-II/2 del Convenio STCW. Especificación de las normas mínimas de competencia aplicables a Capitáns y primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT. |