Datos Identificativos | 2023/24 | |||||||||||||
Asignatura | Convivencia Escolar, Mediación e Resolución de Conflitos | Código | 652536002 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Mestrado Oficial | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Obrigatoria | 3 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1. Contextualización temporal, espacial e social da convivencia, mediación e resolución de conflitos nas institucións educativas: unha visión de conxunto | 1a. Panorámica histórica. 1b. Perspectivas internacionais, estatais e autonómicas. 1c. A relación da convivencia nos centros educativos coa situación social actual. |
2. Marcos epistemolóxicos para abordar a convivencia nas institucións educativas | 2a. Influencias epistemolóxicas. 2b. Alternativas ás epistemoloxías dominantes. 2c. Ideoloxía e discurso. |
3. Focaxes críticas sobre a praxe actual en torno á convivencia, a mediación e a resolución nonviolenta de conflitos nas institucións educativas | 3a. Políticas educativas no ámbito da convivencia: macro e micropolíticas, plans e programacións (normas, estratexias, prácticas, formación e investigación neste ámbito). 3b. Poder decisorio e participación: comunidade educativa, familias, tipos e niveis de colaboración e convivencia. 3c. O papel do conflito e da súa prevención, mediación e resolución nonviolenta nas institucións educativas. 3d. Ética e reflexividade no fomento, na organización e na praxe da convivencia educativa: cultura da paz e da nonviolencia: valores, dereitos humanos e dereitos da infancia. |
4. Perspectivas de futuro en torno á mellora da convivencia nas institucións educativas | 4a. Desafíos educativos e sociais. 4b. Formación e investigación. |