Datos Identificativos | 2023/24 | |||||||||||||
Asignatura | Intervención psicolóxica e prevención das dificultades de aprendizaxe | Código | 652G01022 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Terceiro | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Resultados de aprendizaxe | Competencias / Resultados do título | ||
Valorar a importancia que ten a investigación, a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico no avance socioeconómico e cultural da sociedade. | C6 C7 C8 |
||
Coñecer os desenvolvementos da psicoloxía evolutiva da infancia nos períodos 0-3 e 3-6. | A7 A9 A15 |
B2 B24 |
|
Recoñecer a identidade da etapa e as súas características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociais, afectivas. | A22 |
||
Coñecer os fundamentos de atención temperá | B10 B11 |
||
Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe no período de 0-6, no contexto familiar, social e escolar. | A8 A17 A18 |
C4 |
|
Crear e manter lazos de comunicación coas familias para incidir eficazmente no proceso educativo | A20 |
B16 B18 |
|
Identificar dificultades de aprendizaxe, disfuncións cognitivas e as relacionadas coa atención | A7 A9 A16 |
B6 |
|
Identificar trastornos no sono, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual. | A7 A8 A9 A17 |
||
Saber traballar en equipo con outros profesionais de dentro e fóra do centro na atención a cada estudante, así como na planificación das secuencias de aprendizaxe e na organización das situacións de traballo na aula e no espazo de xogo, identificando as peculiaridades do período 0-3 e do período 3-6. | B4 B5 B7 B17 |
||
Detectar carencias afectivas, alimenticias e de benestar que perturben o desenvolvemento físico e psíquico adecuado dos estudantes. | A15 A17 |
||
Comprender que a observación sistemática é un instrumento básico para poder reflexionar sobre a práctica e a realidade, así como contribuír á innovación e á mellora en educación infantil | B1 B2 |
||
Favorecer as capacidades da fala e da escritura. | A43 A44 A47 |
||
Coñecer o currículo de lingua e lectoescritura desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. | A46 A49 A50 |
B19 |
|
Comprender o paso da oralidade á escritura e coñecer os diferentes rexistros e usos da lingua. | A43 A44 A45 A46 A47 A49 A50 |
B1 |
|
Coñecer o proceso de aprendizaxe da lectura e a escritura e o seu ensino. | A15 A16 A17 A33 A34 A43 A44 A48 |
B1 B9 |
|
Coñecer e utilizar adecuadamente recursos para a animación á lectura e á escritura | A42 A43 A44 A47 A50 |
||
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. | A9 A22 A54 A55 |
||
Controlar e facer o seguimento do proceso educativo e, en particular, de ensino e aprendizaxe mediante o dominio de técnicas e estratexias necesarias | A15 A18 A20 A22 |
B12 |
|
Participar na actividade docente e aprender a saber facer, actuando e reflexionando desde a práctica | A7 A8 A9 A20 A21 A22 |
||
Regular os procesos de interacción e comunicación en grupos de estudantes de 0-3 anos e de 3-6 anos. | A22 A65 A66 |
||
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas | A17 A63 A64 |
B1 B2 |
C3 |
Recoñecemento e respecto á diversidade e á multiculturalidade. | A7 A8 A9 A15 A17 A22 |
B24 |
|
Coñecer formas de colaboración cos distintos sectores da comunidade educativa e do contorno social. | A15 A22 |
B1 B24 |
C7 |
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva. | A7 A8 A9 A20 A22 |
B2 |
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor | A63 A64 A66 |
B3 B4 B24 |
C5 |
Traballar de forma colaborativa. | A21 |
B5 B6 B7 B10 |
|
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional | A66 |
B3 B24 |
C1 |
Capacidade para asumir a necesidade dun desenvolvemento profesional continuo, a través da reflexión sobre a propia práctica. | B1 B4 B6 B8 B14 B15 B16 B17 |
||
Desenvolverse para o exercicio dunha cidadanía aberta, culta, crítica, comprometida, democrática e solidaria, capaz de analizar a realidade, diagnosticar problemas, formular e implantar solucións baseadas no coñecemento e orientadas ao ben común | B24 |
C4 C6 C7 |
|
Creatividade ou capacidade para pensar as cousas desde diferentes perspectivas, ofrecendo novas solucións aos problemas | A17 A66 |
B3 B8 B22 |
|
Traballar de forma autónoma con iniciativa e espírito emprendedor | B1 B2 B3 B4 |
||
Comportarse con ética e responsabilidade social como cidadán e como profesional | B6 B10 B15 B18 B20 |
C4 C7 |
|
Resolver problemas e tomar decisións de forma efectiva. | B22 |
||
Coñecer formas de colaboración cos distintos sectores da comunidade educativa e do contorno social. | A66 |
B6 B7 |
|
Regular os procesos de interacción e comunicación en grupos de estudantes de 0-3 anos e de 3-6 anos. | A21 A22 A65 A66 |
||
Participar na actividade docente e aprender a saber facer, actuando e reflexionando desde a práctica | B3 B8 B14 B15 |
C3 C6 |
|
Controlar e facer o seguimento do proceso educativo e, en particular, de ensino e aprendizaxe mediante o dominio de técnicas e estratexias necesarias | B1 B3 B8 B12 B15 |
||
Coñecer e utilizar adecuadamente recursos para a animación á lectura e á escritura | A42 A50 A51 A63 |
B1 B2 |
|
Saber utilizar o xogo como recurso didáctico, así como deseñar actividades de aprendizaxe baseadas en principios lúdicos. | A21 A22 A54 A55 |
||
Coñecer o proceso de aprendizaxe da lectura e a escritura e o seu ensino. | A42 A44 A47 A50 A63 |
B1 |
|
Comprender o paso da oralidade á escritura e coñecer os diferentes rexistros e usos da lingua. | A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A52 A54 |
||
Favorecer as capacidades da fala e da escritura. | A42 A43 A44 A45 A47 A48 A49 A50 A55 |
||
Fomentar experiencias de iniciación ás tecnoloxías da información e a comunicación | B25 |
C3 |
|
Comprender que a observación sistemática é un instrumento básico para poder reflexionar sobre a práctica e a realidade, así como contribuír á innovación e á mellora en educación infantil | A23 A24 A26 |
||
Coñecer o currículo de lingua e lectoescritura desta etapa así como as teorías sobre a adquisición e desenvolvemento das aprendizaxes correspondentes. | A42 A43 A44 A45 A46 A47 A48 A49 A50 A51 A52 |
||
Saber traballar en equipo con outros profesionais de dentro e fóra do centro na atención a cada estudante, así como na planificación das secuencias de aprendizaxe e na organización das situacións de traballo na aula e no espazo de xogo, identificando as peculiaridades do período 0-3 e do período 3-6. | A21 A22 A23 |
B5 B6 B7 |
|
Detectar carencias afectivas, alimenticias e de benestar que perturben o desenvolvemento físico e psíquico adecuado dos estudantes. | A17 A18 A20 A21 A22 A24 |
||
Identificar trastornos no sono, a alimentación, o desenvolvemento psicomotor, a atención e a percepción auditiva e visual. | A16 A17 A18 |
B2 B3 B5 |
|
Identificar dificultades de aprendizaxe, disfuncións cognitivas e as relacionadas coa atención | A7 A26 A29 A42 |
B1 B2 B5 |
|
Comprender os procesos educativos e de aprendizaxe no período de 0-6, no contexto familiar, social e escolar. | A1 A4 A5 A6 |
||
Coñecer os desenvolvementos da psicoloxía evolutiva da infancia nos períodos 0-3 e 3-6. | A2 A3 A4 A19 |
||
Recoñecer a identidade da etapa e as súas características cognitivas, psicomotoras, comunicativas, sociais, afectivas. | A4 A5 A6 A7 A11 A12 |