Datos Identificativos | 2024/25 | |||||||||||||
Asignatura | Manobra I | Código | 631G01207 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Segundo | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Equipos. | Cabos: clasificación, cargas de rotura e seguridade, conservación e manipulación dos cabos e operacións con cabos. Propulsión: hélice, motor principal e mandos. Goberno: temón, servo, mandos e indicadores. Amarre: maquinillas, bitas, norais, gateras,... Fondeo: áncora, cadea, molinete,... |
Factor humano e a manobra. | Organización a bordo. Inglés. SMCP. Capítulo VIII do Manual de Formación do STCW: Normas relativas ás gardas |
Operacións de amarre. | Procedementos de amarre/desamarre. PRL. Arranchar a son de mar. Aguantar con mal tempo en porto. |
Prácticos. | Funcións, comunicacións e responsabilidade. Aparellado da escala. Deficiencias. Pilot Card |
Introdución ás manobras. | Curva de evolución. Pivot Point. Momento evolutivo. Efecto transversal ao dar atrás. Ángulo de aproximación ao atraque. Ciaboga. |
Forzas controladas desde o buque. | Hélice. Temón. Efecto combinado da hélice e o temón no buque. |
Forzas exteriores. | Efecto do vento no buque parado ou en movemento. Efecto da corrente no buque parado ou en movemento. Efecto de augas superficiais: Squat, Bank effect, interacción con outros buques e efecto sobre a curva de evolución. |
Manobra de atracada e desatraque en varias condicións. | Preparativos. Atracada a un peirao con buque dunha hélice. Atracada a un peirao cun buque de dúas hélices. Manobra de saída. |
Fondeo | Manobra de fondeo. Usos da áncora. |
Remolque | Remolcadores. Métodos de traballo. Procedementos para tomar/largar remolque. PRL. |
Manobras de seguridade. | Manobras para rescatar a unha persoa da auga. |
Navegación a vela | Terminoloxía. Principios teóricos. Velas. Manobras coas velas. Tipos de veleiros. |
STCW |
O desenvolvemento do contido cumpre co establecido no Convenio STCW e as súas emendas de Manila 2010 na función “Navegación, a nivel operacional”, competencia “Manobrar o buque”, do cadro A-II/1. |
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata un máximo de 3.000 GT. | Cadro A-II/2 do Convenio STCW. Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos Capitáns e primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT. |