Temas Subtemas
Equipos. Cabos: clasificación, cargas de rotura e seguridade, conservación e manipulación dos cabos e operacións con cabos.
Propulsión: hélice, motor principal e mandos.
Goberno: temón, servo, mandos e indicadores.
Amarre: maquinillas, bitas, norais, gateras,...
Fondeo: áncora, cadea, molinete,...
Factor humano e a manobra. Organización a bordo.
Inglés. SMCP.
Capítulo VIII do Manual de Formación do STCW: Normas relativas ás gardas
Operacións de amarre. Procedementos de amarre/desamarre. PRL.
Arranchar a son de mar.
Aguantar con mal tempo en porto.
Prácticos. Funcións, comunicacións e responsabilidade.
Aparellado da escala. Deficiencias.
Pilot Card
Introdución ás manobras. Curva de evolución.
Pivot Point. Momento evolutivo.
Efecto transversal ao dar atrás.
Ángulo de aproximación ao atraque.
Ciaboga.
Forzas controladas desde o buque. Hélice.
Temón.
Efecto combinado da hélice e o temón no buque.
Forzas exteriores. Efecto do vento no buque parado ou en movemento.
Efecto da corrente no buque parado ou en movemento.
Efecto de augas superficiais: Squat, Bank effect, interacción con outros buques e efecto sobre a curva de evolución.
Manobra de atracada e desatraque en varias condicións. Preparativos.
Atracada a un peirao con buque dunha hélice.
Atracada a un peirao cun buque de dúas hélices.
Manobra de saída.
Fondeo Manobra de fondeo.
Usos da áncora.
Remolque Remolcadores.
Métodos de traballo.
Procedementos para tomar/largar remolque. PRL.
Manobras de seguridade. Manobras para rescatar a unha persoa da auga.
Navegación a vela Terminoloxía.
Principios teóricos.
Velas.
Manobras coas velas.
Tipos de veleiros.
STCW
O desenvolvemento do contido cumpre co establecido no Convenio STCW e as súas emendas de Manila 2010 na función “Navegación, a nivel operacional”, competencia “Manobrar o buque”, do cadro A-II/1.
O desenvolvemento e superación destes contidos, xunto cos correspondentes a outras materias que inclúan a adquisición de competencias específicas da titulación, garanten o coñecemento, comprensión e suficiencia das competencias recollidas no cadro AII/2, do Convenio STCW, relacionadas co nivel de xestión de Primeiro Oficial de Ponte da Mariña Mercante, sen limitación de arqueo bruto e Capitán da Mariña Mercante ata un máximo de 3.000 GT. Cadro A-II/2 do Convenio STCW.
Especificación das normas mínimas de competencia aplicables aos Capitáns e primeiros oficiais de ponte de buques de arqueo bruto igual ou superior a 500 GT.