Datos Identificativos | 2024/25 | |||||||||||||
Asignatura | Teoría da educación | Código | 652G01001 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Primeiro | Formación básica | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
1. Explicación e comprensión do feito educativo. | 1.1. Ámbito conceptual: unha mirada complexa ao concepto de educación. 1.2. Características dos procesos educativos. 1.3. Bases científicas da práctica educativa: a Teoría da educación. |
2. Dimensións, fins e principios da educación. | 2.1. Dimensións presentes en toda práctica educativa. 2.2. Proxectar a práctica dende as teorías filosóficas. 2.3. Proxectar a práctica dende as teorías psicopedagóxicas. 2.4. Educación para a cidadanía global. 2.5. Relacións entre a escola e a comunidade. |
3. A educación como proceso de comunicación interpersoal. | 3.1. Montessori: autonomía, liberdade e disciplina. 3.2. Reggio Emilia: comunidade, documentación pedagóxica e ambiente como terceiro mestre. 3.3. Filosofía para nenos: pensamento, ética e creatividade. 3.4. Comunidades de aprendizaxe: aprendizaxe dialóxica e comunidade. 3.5. Francesco Tonucci: educación como xogo libre e participación. |
4. Educación ao longo da vida e sociedade educativa. | 4.1. A educación ao longo da vida: as ideas de Paulo Freire 4.2. Educación e sociedade na era dixital. |
5. O dereito á educación. | 5.1 Educación e Estado Social: aspectos xerais do dereito á educación. 5.2 Lexislación e dereito á educación: perspectiva autonómica, estatal e internacional. 5.3 Debates ideolóxicos en torno ao dereito á educación. |