Temas Subtemas
1. A COMPETENCIA COMUNICATIVA DURANTE A PRIMEIRA INFANCIA 1. Cooperación e comunicación
1.1. Actos executivos vs. actos expresivos
1.2. Clasificación dos medios de expresión

2. A comunicación por medio da linguaxe
2.1. Linguaxe como acto e produto (facer) vs. linguaxe como técnica (saber)
2.2. A lingua, única técnica do falar?
2.3. A competencia comunicativa e os seus compoñentes
2.3.1. A competencia lingüística e o seu desenvolvemento
2.3.1.1. A pronuncia
2.3.1.2. O vocabulario e as construcións
2.3.2. A competencia sociolingüística e o seu desenvolvemento
2.3.3. A competencia discursiva e o seu desenvolvemento
2.3.3.1. Linguaxe contextualizada vs. linguaxe descontextualizada
2.3.3.2. O coloquio oral
2.3.3.3. A narración oral: xénese e perfeccionamento
2.3.4. A competencia estratéxica e o seu desenvolvemento
TEMA II. AS HABILIDADES LINGÜÍSTICAS NO MEDIO ESCOLAR: LER E ESCRIBIR 1. A oralidade e a escritura

2. A linguaxe escrita: unha visión de conxunto
2.1. A (pre)historia da comunicación gráfica: o tránsito desde o debuxo á escritura
2.2. Caracteres xerais da comunicación escrita
2.3. Ensaio de clasificación dos sistemas de escritura
2.3.1. Sistemas logográficos
2.3.2. Sistemas silabográficos
2.3.2. Sistemas fonemográficos (ou alfabéticos)
2.3.2.1. Alfabetos consonánticos
2.3.2.2. Alfabetos completos
2.3.3. Sistemas híbridos: os alfasilabarios

3. A escritura alfabética completa
3.1. Claves para a aprendizaxe: a conciencia fonolóxica
3.1.1. A conciencia silábica
3.1.2. A conciencia fonémica
3.2. Grafemas e fonemas
3.3. Mecanismos de lectura: o modelo da dobre vía
3.3.1. A vía subléxica (ou indirecta)
3.3.2. A vía léxica (ou directa): o que é e o que non é

4. O ensino da lectura e a escritura: cando?, que?, como?
4.1. O problema da madurez para a aprendizaxe
4.2. Controversias metodolóxicas no ensino da lectura (e da escritura)
4.2.1. Os métodos sintéticos
4.2.1.1. Alfabéticos
4.2.1.2. Fonémicos
4.2.1.3. Silábicos
4.2.2. Os métodos analíticos
4.2.3. Os métodos globais
4.2.3.1. Orixes: o método ideovisual
4.2.3.2. Actualidade: a linguaxe integral e o enfoque construtivista
4.4. Cuestións discutidas no ensino da escritura
4.4.1. Por que ensinamos a escribir a man?
4.4.2. Que modelos gráficos debemos proporlles aos aprendices?
4.4.2.1. Letra con ou sen adornos?
4.4.2.2. Letra vertical ou inclinada?
4.4.2.3. Letra ligada ou de imprenta?