Datos Identificativos | 2024/25 | |||||||||||||
Asignatura | Bases Pedagóxicas e Didácticas en Actividade Física e Deporte | Código | 620G01105 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | Anual |
Primeiro | Formación básica | 9 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Tema 1. Fixando conceptos | a. A Educación, a Pedagoxía, a Didáctica e as Ciencias da Educación b. A Pedagoxía da actividade física e do deporte: Educación Física (EF) e Pedagoxía Deportiva c. A Didáctica da actividade física e do deporte |
Tema 2. Bases pedagoxicas e as suas implicacións na EF | a. Ideoloxía e Currículum Oculto na EF: A loita da Reproducción frente a Producción b. Teorías Críticas da educación: As Comunidades da Aprendizaje na EF c. Estilos de Comunicación y Modelos Pedagóxicos aplicados a EF e o deporte |
Tema 3. A Educación Física de Calidade | a. Perspectiva ecolóxica da Educación Física b. Educación Física de Calidade c. Alfabetización Física d. Centros educativos activos e saudables |
Tema 4. Un/unha Bo/a docente de EF e actividades deportivas | a. O pensamento: Coñecemento profesional e preocupacións docentes b. O comportamento: Destrezas docentes |
Tema 5. Un/unha alumna ben educado físicamente | a. O pensamento do/o alumno/a: Autoconcepto, percepcións, motivación, atención e atribución causal b. O comportamento do/o alumno/a: Aspectos cuantitativos (variables de contexto, programa e diferenzas individuais) e cualitativos (estilos de participación) |
Tema 6. Atención á diversidade e educación en valores na EF e no deporte en idade escolar | a. Principios de individualización e socialización b. Atención a Diversidade individual e social na EF c. Integración e inclusión. El Diseño de aprendizaje universal (DUA) na EF d. Educación en valores e. Valores abordables desde a Educación Física e o deporte en idade escolar |
Tema 7. Actividade Física e a Educación física no contexto escolar na lexislación actual | a. Lexislación educativa e proceso de concreción curricular: desde a lei á aula b. Documentos y órganos relevantes del centro educativo: Proyecto Educativo, Programación Anual de centro, Planes de centro, Programación de aula, Claustro y Consello Escolar. c. Elementos didácticos do proceso de ensino-aprendizaxe: 1. Competencias 2. Objetivos 3. Contenidos 4. Estrategias docentes: Métodos de enseñanza; Estilos de enseñanza; agrupamientos… 5. Situaciones de aprendizaje/Tareas/Actividades 6. Criterios e instrumentos de evaluación d. Unidad Didáctica (UD) y Sesión 1. Modelos de UD 2. Estructura y Tipos de sesión |
Tema 8. Otros contextos de intervención didáctica (ciclos formativos, enseñanzas deportivas de regulación especial, certificados de profesionalidad) | a. Definición de contextos de intervención na actividad física formal (no EF) e non formal. b. Lexislación y normativa e proceso de concreción curricular nestes contextos educativos |
Tema 9. Diseño e aplicación da intervención no proceso de ensino-aprendizaxe | a. La Pedagogía de la Actividad Física y el Deporte aplicada a los procesos educativos en el contexto de la Actividad Física b. Elaboración de UDs na educación física e o deporte. c. Deseño e desenvolvemiento de sesións na educación física e deportes. d. Avaliación de sesións na educación física e deportes. |