Datos Identificativos | 2024/25 | |||||||||||||
Asignatura | Estruturas 5 | Código | 630G02038 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Cuarto | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Metodoloxías | Descrición |
Sesión maxistral | Constitúen unha parte importante da actividade presencial do alumno e desenvólvense a través dun método fundamentalmente de tipo expositivo tentando, con todo, involucrar ao alumno, na medida que isto sexa posible, na etapa de desenvolvemento do tema exposto, proporcionándolle a oportunidade para formular preguntas e expresar ideas, conducíndolle desta maneira, por influencia indirecta, ao proceso de aprendizaxe. A exposición realízase con apoio de medios audiovisuais e informáticos e estrutúrase nas seguintes etapas: introdución, desenvolvemento, resumo e orientación bibliográfica. Puntualidade: Por respecto ao resto do alumnado, esíxese a puntualidade do alumnado. O profesor pode establecer límites temporais para a incorporación á clase. Existe control de asistencia, a cal debe ser activa e non soamente presencial. Quérese facer constar que non todo o temario da materia ten porqué desenvolverse mediante exposición directa do profesorado. A exposición centrarase naqueles aspectos que se consideran máis importantes ou máis complexos de adquirir de forma autónoma polo alumno. Pero o resto de apartados do temario deberán ser preparados polo propio alumno. Pódense establecer controis que permitan tanto a autoavaliación do propio alumno como a supervisión por parte do profesor dos coñecementos adquiridos. Durante o desenvolvemento do curso, en función das características de heteroxeneidade existentes, poden establecerse diversos controis baixo plataforma TIC ou de maneira presencial, co fin de incluír criterios de autoavaliación do alumno, que lle permita coñecer o seu grao de asimilación de contidos co fin de tomar as medidas docentes correctoras oportunas. |
Solución de problemas | Os seus contidos poden ser: -Resolución práctica de problemas relacionados coa materia. Esta resolución pode ser efectuada polo profesor, polos alumnos ou de forma mixta. Entréganse semanalmente. -Traballos teórico-prácticos. Sobre a base de referencias bibliográficas, profúndase no desenvolvemento de partes da materia. -Seguimento das actividades prácticas propostas na materia. Estas prácticas teñen unha importancia significativa xa que, aínda que por si soas, non conducen ao coñecemento da materia, permiten a consolidación e aclaración dos conceptos adquiridos nas clases expositivas, ver as aplicacións prácticas e profesionais dos coñecementos que se van achegando e constitúen, por tanto, o complemento necesario da formación teórica adquirida. O labor proyectual de estruturas de edificación, como todas as proyectuales en xeral, é un labor cunha forte compoñente de auto aprendizaxe e adestramento, e ese será un dos obxectivos desta parte práctica: a adquisición de "oficio" por parte do alumno, baixo a tutela do profesor e mesmo coa imprescindible reflexión colaborativa do grupo. Estas actividades están pensadas nos alumnos que asistan ao curso de maneira continua desde o principio, xa que é nestes primeiros días onde se establecen posibles subgrupos e temas prácticos a desenvolver, sendo parte da base destes temas común para todo o curso. A duración destas clases é de 1.00 hora. O profesor pode impedir o acceso á aula ou non recoller unha determinada actividade práctica a un alumno que pretenda acceder á aula cun excesivo atraso, prexudicando o traballo colaborativo da aula. En todo caso a chegada a unha clase interactiva cun atraso superior a 15 minutos, ten consideración de NON REALIZACIÓN. Isto é extensible á entrega da devandita actividade, salvo autorización do profesor. En xeral todas as actividades prácticas recóllense para a súa avaliación, coas condicións establecidas en cada momento. Pode haber actividades prácticas que se desenvolvan ao longo do período lectivo, a modo de autoformación do alumno como complemento e preparación para as diversas probas obxectivas. -Prácticas de clase: Desenvolvidas durante as clases interactivas (clases para subgrupos), entregándose ou non segundo estímese oportuno en cada momento. Poden ser de contido exclusivamente práctico ou conter desenvolvemento teórico. Así mesmo poden ter compoñente gráfica, numérica ou mixta. Aínda que son individuais, a súa resolución realízase de maneira colaborativa e asistida polos profesores. É posible que se acheguen prácticas ao alumno a modo de autoformación e complemento da actividade docente, que lle permitan complementar os seus coñecementos sobre a materia e preparar de forma adecuada as diversas probas obxectivas de avaliación. -Prácticas de clase especiais: Prácticas concretas a modo de resumo de cada unha das partes da materia, realizadas individualmente polo alumno e entregadas durante a devandita clase. Teñen un peso na cualificación específico. Anúncianse con anterioridade de maneira oportuna e poden ter tanto contido teórico como práctico. Para a súa realización permitirase o emprego dun formulario manuscrito formato A3 (1 páxina por ambas as caras), calculadora, a normativa legal correspondente e aquela documentación que, en cada caso, poida fornecerse a tales efectos. Neste aspecto rexe o exposto no apartado de exames. |
Traballos tutelados | -Prácticas de curso: Opcionalmente pódense desenvolven ao longo do curso como traballo autónomo do alumno, aínda que se farán controis de seguimento ao longo do cuadrimestre. Estas prácticas permiten ao alumno enfrontarse a casos máis próximos á realidade estrutural e á súa resolución, concretando así os coñecementos adquiridos á problemática da edificación usual. En función das xa mencionadas características de heteroxeneidade, o desenvolvemento desta práctica de curso poderá ser individual ou en grupo reducido de alumnos. Isto fixarase na presentación da práctica. Parte das prácticas de clase versarán sobre problemas concretos destas prácticas de curso e poden estar ligadas á actividade de Taller. Co fin de non sobrecargar ao alumno con traballos a maiores, tentarase que estas prácticas teñan un contido fundamentalmente estrutural, enfocado á temática que se estea tratando no curso. Así, normalmente, serán edificios dos que se entregan documentación gráfica arquitectónica e nos que é necesario definir unha determinada estrutura. No caso de necesitar algún tipo de deseño arquitectónico búscanse normalmente tipoloxías sinxelas onde predomine a compoñente estrutural. Na media do posible irán ligadas e coordinadas con cada unha das partes da materia. Son pois conceptualmente distintas que a práctica de TALLER, onde se traballa sobre un edificio proxectado polo propio alumno e onde ten que coordinar todo o seu esforzo proyectual nas diversas ramas implicadas no proceso. Independentemente do sinalado poden estar ligadas total ou parcialmente ao propio Taller, en función das características concretas do traballo proposto no mesmo. No caso de alumnos que non teñen taller estas prácticas versarán en función da situación concreta do alumno. Debe consultarse co profesor os primeiros días. Normalmente tentaranse que versen sobre algún proxecto anterior realizado polo alumno, se existe esta posibilidade. Se se expoñen, durante o curso explicitaranse as condicións concretas para este tipo de prácticas e as súas características. Non é posible fixalas a priori xa que dependerán en parte dos contidos e temáticas definidas pola coordinación do TALLER, non dispoñible no momento de redactar o presenta documento. |
Obradoiro | Tal e como se comentou, ESTRUTURAS 5, está incluída dentro do denominado TALLER 8. Isto implica que é altamente conveniente ter superadas as materiais correspondentes ao TALLER 7. No TALLER farase un seguimento do traballo exposto no mesmo, analizando e reflexionando sobre as ferramentas proyectuales empregadas para a resolución do devandito proxecto. Será fundamental o proceso polo cal o alumno ten que integrar as diversas tecnoloxías, cada día máis presentes, dentro do seu labor proyectual. O resultado dun bo proxecto será precisamente a integración dos diversos aspectos construtivos, estruturais, normativos, de instalacións, etc., dentro do conxunto da obra. Remitímosnos a o que sinala o vixente Plan de Estudos de Grao respecto ao taller (art. 5.1.2. e seguintes). |
Proba mixta | Os exames finais axustaranse aos calendarios oficiais establecidos polo Centro, tendo unha duración estimada de 4 horas. Poderase esixir identificación mediante DNI ou documentación oficial equivalente, sendo condición imprescindible para a realización do exame. Permitirase unha única folla manuscrita formato A3 por cada unha das partes da materia, calculadora, a normativa legal correspondente (sen anotacións na mesma) e aquela documentación que, en cada caso, poida fornecerse a tales efectos. Queda expresamente prohibido calquera outro tipo de documentación e o emprego de medios de comunicación. Non se permite o uso de dispositivos electrónicos máis aló de calculadoras tradicionais. En caso de dúbida é conveniente que o alumno consulte se un determinado dispositivo pode ser empregado en calquera destas probas. En xeral non se permitirá ningún dispositivo que permita conexión tipo wifi, bluetooh ou similar. Non se permitirán teléfonos móbiles, "smartphones", i-pods, tabletas, computadores, dispositivos con auriculares, calculadoras programables, etc. Estes exames cubrirán os diversos coñecementos adquiridos durante o curso, podendo ter compoñente teórica e práctica, debéndose alcanzar un nivel mínimo de coñecementos en cada unha das partes da materia que se avalía. A cualificación do exame axústase ás normas de cualificación da UDC (cualificación 0-10), aplicado á parte na que non teña superada o alumno. No caso concreto de presentación a exame cunha parte non superada, será condición de superación desa parte a cualificación obtida, facendo a correspondente media co resto de cualificación de curso. Non está previsto o "guardado" de cualificacións dun curso para o seguinte. É dicir, un alumno que en 2ª oportunidade non supere a materia, aínda que só teña unha parte pendente, o ano seguinte debe facer seguimento da totalidade da mesma, coa excepción de TALLER 8, que ten normas específicas de cualificación xa contempladas no Plan de Estudos. Estes exames rexeranse pola denominada "Normativa de Realización e Revisión de exames e traballos" da UDC que estea vixente en cada momento. Independentemente das instrucións concretas e particulares de cada exame, ademais da cualificación global do mesmo, é necesario un aprobado parcial de cada unha das partes, non sendo estas directamente compensables entre si. Isto débese a que a materia ten 3 partes claramente diferenciadas. Por exemplo, non é admisible un alumno cunha cualificación excelente en Fábrica e Madeira, pero con deficiencias moi graves en Formigón Pretensado. Independentemente do sinalado legalmente sobre posibles fraudes de tipo docente, serán considerados como faltas disciplinarias graves e, en consecuencia, a automática cualificación de SUSPENSO (0) calquera das situacións seguintes: -Suplantación de identidade dun compañeiro en controis de asistencia ou en actividades -esta falta esténdese tanto ao alumno suplantador como ao suplantado-. -Realización fraudulenta de prácticas e controis por persoa distinta ao alumno asinante. -Copia de prácticas. -Copia de exames. -Situacións equivalentes -Plaxio |