Metodoloxías Descrición
Actividades iniciais A través desta actividade inicial exporanse os diferentes apartados da guía académica de forma detallada, e resolveranse as dúbidas relativas a calquera dos aspectos de programación da materia. Explicarase como e para que se usará o Campus Virtual e as ferramentas de Microsoft 365 nesta materia. Destacaranse datas craves da materia. Tratarase ademais de identificar os intereses e motivacións do/o alumno/a con o obxectivo de facilitar o proceso de aprendizaxe.
Sesión maxistral As sesións maxistrais correspóndense ás clases teóricas presenciais impartidas na aula, e ás clases asíncronas que se entregarán aos alumnos/as en diversos formatos (videolecciones, apuntamentos en formato pdf, etc.). Presentaranse os contidos clave da materia de maneira sintética e secuencial, co obxectivo de transmitir coñecementos e facilitar a aprendizaxe do alumnado. Estarán destinadas fundamentalmente á obtención de resultados da aprendizaxe do plano cognitivo.
Prácticas de laboratorio Estas prácticas irán dirixidas especialmente á adquisición de resultados da aprendizaxe no plano psicomotor ou do saber facer; e no plano subxectivo ou do saber ser.
Están relacionadas co tema 1 e tema 4 sobre a aplicación das distintas probas de valoración da postura e do movemento da columna vertebral, así como das diferentes modalidades de exercicio terapéutico.

As prácticas de laboratorio realizaranse no laboratorio de Fisioterapia Especial (2ª planta).
O grupo de estudantes matriculados/as na materia distribúese en 6 grupos, cada un dos cales recibirá 2 horas de prácticas de laboratorio semanalmente (respectarase a distribución oficial dos grupos prácticos).
O alumnado debe asistir ás mesmas con pixama clínico, bañador ou roupa deportiva similar, e sabanilla ou toalla.
Obradoiro O obradoiro estará orientado fundamentalmente á obtención de resultados da aprendizaxe relacionados co saber facer. Durante a realización do taller a profesora guiará ao estudante na adquisición de habilidades de razoamento clínico relacionadas coa elaboración da historia clínica de fisioterapia.
Estudo de casos Búscase a través desta actividade promover a aprendizaxe autónoma dos/as estudantes.
Esta actividade está relacionada fundamentalmente co tema 1 e tema 4 sobre a aplicación das distintas probas de valoración da postura e do movemento da columna vertebral, e a capacidade para seleccionar diferentes modalidades de exercicio terapéutico para o devandito caso clínico.

O alumnado (en grupos de 4-5 estudantes) deberá realizar o estudo dun caso clínico.
Os "grupos de traballo" realizaranse a partir da composición dos "grupos prácticos", onde un/unha dos/as compoñentes asumirá o rol de caso clínico.
A composición dos "grupos de traballo" deberá entregarse o primeiro día de prácticas de laboratorio.

Requisitos para a súa elaboración, presentación e entrega:

PARTE 1: VALORACIÓN do caso
- Incluirase unha descrición do exame subxectivo do caso clínico, así como a formulación das hipóteses.
- Para a exploración estática incluirase un mapa corporal coa representación da liña da plomada, e símbolos das principais alteracións estáticas do plano frontal e sagital. Deberase incluír os resultados da proba da plomada e da inspección en ambos os planos, así como de todas aquelas probas complementarias da estática. Para evidenciar os resultados presentaranse fotos de tales probas.
- Para a exploración dinámica presentaranse vídeos das probas máis relevantes.
- Incluirase ademais a interpretación dos resultados obtidos cando estes non se correspondan á normalidade; e unha conclusión xeral a partir de tales resultados.

PARTE 2. PLAN DE PREVENCION E/Ou TRATAMENTO
Presentarase unha proposta de intervención baseada no exercicio terapéutico, para a prevención ou tratamento das posibles desviacións ou síndromes relacionadas coa columna vertebral detectados no caso clínico.

OUTROS ASPECTOS:
- Presentarase e entregarase en formato power-point, na aula e no canal de SharePoint, respectivamente.
- Poderase utilizar o apartado de notas do power-point para engadir calquera información complementaria.
-O estudo de casos debe quedar correctamente identificado co nome de todos os membros do grupo, indicando primeiro apelido e nome (de cada un dos compoñentes), por exemplo: RodríguezBeatriz_PérezMarta_etc
- A data de presentación e entrega concretarase ao comezo de curso, durante a sesión de Actividades Iniciais.
- É obrigatorio a súa presentación para asistir ao exame.
- Esta tarefa será avaliada por cada un dos mebros de cada "grupo de traballo" (intra-grupo), por o resto dos grupos (inter-grupos), así como por parte da profesora.
Análise de fontes documentais Inclúe a análise de fontes documentais (bibliográficos e/ou audiovisuais) relevantes para a materia; a aprendizaxe cooperativa ou prácticas a través de TICs, que contribuirán a identificar a práctica baseada na evidencia e reforzarán a adquisición dos resultados da aprendizaxe.
Proba mixta Véxase apartado de Avaliación
Proba práctica Véxase apartado de Avaliación