Vista para imprimir Exportar a pdf
Datos Identificativos 2024/25
Asignatura (*) Educación psicomotriz e habilidades motrices Código 652G01039
Titulación
Grao en Educación Infantil
Descriptores Ciclo Período Curso Tipo Créditos
Grao 2º cuadrimestre
Cuarto Optativa 4.5
Idioma
Castelán
Galego
Modalidade docente Presencial
Prerrequisitos
Departamento Didácticas Específicas e Métodos de Investigación e Diagnóstico en Educación
Coordinación
Arufe Giraldez, Victor
Correo electrónico
v.arufe@udc.es
Profesorado
Arufe Giraldez, Victor
Correo electrónico
v.arufe@udc.es
Web http://campusvirtual.es/moodle/
Descrición xeral A etapa de Educación Infantil constitúe un dos máis importantes períodos do desenvolvemento humano no cal se asentan diferentes conductas e hábitos que configurarán un estilo de vida diferente para cada neno. A través desta materia o alumnado entenderá o desenvolvemento do neno desde unha perspectiva global, focalizando a atención no traballo corporal, no fomento de valores, o desenvolvemento de variables psicolóxicas e psicosociais e a estimulación dos factores vinculados á psicomotricidade, as habilidades motrices e as capacidades físicas. Utilizaranse propostas prácticas pedagóxicas motrices e corporais experimentando diferentes xogos que contribúan a mellorar e potenciar o desenvolvemento integral do neno. Estudarase e se indagará as posibilidades de acción do corpo no espazo, a súa relación con outros corpos, a súa construción, percepción e coidado. Todo iso para mellorar o benestar dos nenos potenciando o ser e o sentir. A presenza da competencia motriz no currículo oficial de Educación Infantil é moi relevante. Pero o seu interese pódese comprobar mellor observando como nenos e nenas empregan xogo e movemento de forma espontánea para coñecer o mundo que lles rodea e adaptarse a el. O xogo e a motricidad van ser os principais vehículos a través dos cales os nenos e nenas en idade infantil adaptaranse ao mundo que os rodea. Con eles van experimentar, coñecer, observar, reter, aprender, a educarse. Por iso é polo que estes contidos -xogo e movemento-, van ser os eixos principais da materia. Aínda que os nenos van experimentar a motricidad de forma global, os estudantes da materia analizarán a través de diversos temas e tendo como referencia o currículo desta etapa, os compoñentes principais da motricidad nestas idades: as capacidades perceptivo-motoras, as habilidades motrices, as capacidades expresivas e o xogo como contido articulador de todos os demais. A parte de coñecer estes aspectos teóricos e o seu desenvolvemento, os estudantes aplicaranos en propostas de carácter práctico. Outro aspecto de interese que se verá na materia é a importancia do asentamento de hábitos saudables nestas idades. Nos últimos tempos o índice de obesidade infantil viuse incrementado de forma considerable e faise necesaria unha formación de base para que nas Escolas Infantís contribúase a frear o seu acelerado crecemento. Os coñecementos achegados pola materia de Didáctica da Expresión Corporal pretenden estudar, explorar, descubrir e vivenciar todas aquelas manifestacións motrices dentro dunha formulación global, para dotar ao futuro Graduado Educación Infantil non só de coñecementos e vivencias, senón tamén de estratexias e formas de ensinar teórico-prácticas. A materia constitúe un complemento importante ás materias cursadas previamente sobre Didáctica da Expresión Corporal e Xogos Motores.
(*)A Guía docente é o documento onde se visualiza a proposta académica da UDC. Este documento é público e non se pode modificar, salvo casos excepcionais baixo a revisión do órgano competente dacordo coa normativa vixente que establece o proceso de elaboración de guías