Datos Identificativos | 2024/25 | |||||||||||||
Asignatura | Lingua castelá e a súa didáctica | Código | 652G02010 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Tema 1. O currículo de Lingua Castelá e Literatura na etapa de Educación Primaria | 1. 1. Conceptos fundamentais 1. 1. 1. O currículo como resposta ás grandes preguntas do proceso educativo: que, cando e como ensinar e avaliar 1. 1. 2. Os niveis de concreción curricular no sistema educativo español: nivel político, nivel de centro e nivel de aula 1. 2. A materia de Lingua Castelá e Literatura no marco normativo en vigor 1. 2. 1. O desenvolvemento da habilidade para comunicarse, fin superior da nosa área de coñecemento 1. 2. 1. 1. A competencia comunicativa e os seus compoñentes (segundo o modelo de M. Canale e M. Swain) 1. 2. 1. 2. A adaptación do enfoque comunicativo a contextos multilingües 1. 2. 2. Visión de conxunto da organización do currículo básico da materia |
Tema 2. A lectoescritura | 2. 1. Sistema Scliar de alfabetización 2. 2. Ensinar a ler e escribir 2. 2. 1. Os métodos sintéticos, analíticos e mixtos 2. 2. 2. O enfoque construtivista, etapas e tipos de textos 2. 2. 3. A competencia literaria |
Tema 3. As habilidades lingüísticas | 3. 1. O proceso comunicativo 3. 2. O código oral 3. 2. 1. Caracteres xerais da comunicación oral 3. 2. 2. Notas de didáctica da oralidade: como traballar a produción e a comprensión de textos orais 3. 3. O código escrito 3. 3. 1. Caracteres xerais da comunicación escrita 3. 3. 2. Notas de didáctica da escritura: como traballar a produción e a comprensión de textos escritos |
Tema 4. A ortoloxía, a ortografía e o seu ensino | 4. 1. Fonoloxía e ortoloxía 4. 1. 1. Introdución á análise fonolóxica 4. 1. 2. Teorías do desenvolvemento fonolóxico 4. 1. 3. Unidades 4. 2. A ortografía 4. 2. 1. Etapas da aprendizaxe ortográfica 4. 2. 2. A escritura alfabética 4. 2. 3. A ortografía na aula |
Tema 5. A gramática e o seu ensino | 5. 1. Distincións preliminares 5. 1. 1. A función metalingüística da linguaxe 5. 1. 2. Os niveis da gramática 5. 2. A morfoloxía 5. 2. 1. A conciencia morfolóxica 5. 2. 2. Unidades e significados 5. 3. A sintaxe 5. 3. 1. A conciencia sintáctica 5. 3. 2. Relacións e unidades 5. 3. 3. A sintaxe inversa |
Tema 6. O léxico e o seu ensino | 6. 1. O léxico 6. 1. 1. A conciencia léxica 6. 1. 2. Didáctica do léxico |