Datos Identificativos | 2024/25 | |||||||||||||
Asignatura | Didáctica das ciencias sociais I | Código | 652G02019 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 2º cuadrimestre |
Segundo | Obrigatoria | 6 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Bloque 1 . As Ciencias Sociais e a Educación Primaria. Campos de estudo | - A formación de coñecementos, habilidades, destrezas e habilidades sociais. -Os campos de estudo da CCSS: Xeografía, Historia, Economía, Demografía, Antropoloxía, Socioloxía. -A arte como ciencia social. A Historia e a Xeografía como parte dos estudos sociais. : As Ciencias Sociais e as súas finalidades educativas. -Interdisciplinaridade - Fins educativos (formación pensamento social, educación democrática, valores). -O currículo nas Ciencias Sociais |
Bloque 2. Metodoloxía | -Condicións que debe darse a didáctica das ciencias sociais. -Supostos nos que encadra a actividade educativa. -A metodoloxía : principios xerais. Método e metodoloxía. -Elementos do método. As técnicas. As estratexias. Diferenzas entre os Métodos e Técnicas. |
Bloque 3. Etapas do desenvolvemento do neno. Percepción do espazo nas etapas do desenvolvemento do neno. | -Técnicas para o desenvolvemento do concepto de espazo no neno. Espazo real e espazo representado. -Introdución a planos e mapas. O plano da clase. O plano da escola. O plano da cidade. Estudando os mapas: escalas e sinais convencionais. Outras disciplinas sociais. |
Bloque 4. Técnicas de ensino e avaliación |
-Técnicas de traballo en grupo. Árbores conceptuais. Xogos de representación. Saídas e visitas. -Novas tecnoloxías aplicadas ao ensino das CCSS -Concepto de avaliación. Que se avalía. A avaliación conceptual, procedimentail e actitudinal. Cando avaliar. Pautas de avaliación |
Bloque 5 A paisaxe I. A diversidade de paisaxes na comarca e na Comunidade Autónoma de Galicia. Semellanzas e diferenzas con outras Comunidades Autónomas. |
Semellanzas e diferenzas con outras Comunidades Autónomas. - Comparación de paisaxes a partir de informacións diversas (mapas, fotografías, textos) -Lectura e interpretación correspondentes a paisaxes coñecidas. |
Bloque 6 A paisaxe II. Os elementos que compoñen a paisaxe natural, o relevo, o clima, a vexetación e as augas. As gandes rexións naturais en España A presenza humana na paisaxe. |
-Preparación, realización e sistematización de observacións da paisaxe e os elementos que o configuran. -Confección de maquetas, bosquexos e debuxos a partir da observación directa da paisaxe. - Elaboración de planos e interpretación de planos e mapas simples usando sinais convencionais e aplicando nocións básicas de escala. |
Bloque 7 Medio Físico. Aire e fenómenos atmosféricos. Rochas e solo. Factores e actividades humanas que degradan o solo. |
-Elaboración e interpretacion de gráficos de temperatura e datos de tempo -Manexo de instrumentos para técnicas de observación e medida de tempo atmosférico. -Utilización de técnicas de recollida e clasificación de mostras de rochas e minerais (etiquetado, data, descrición do lugar sen alterar o medio). -Elaboracion, realización e interpretación e interpretación de cuestionarios e entrevistas sobre os usos humanos dos elementos do medio físico (aira, auga, rochas, minerais, luz solar) -Uso de técnicas para orientarse a través da observación dos elementos do medio físico (sol, estrelas, árbores, solanas , umbrías etc) e brúxula. |
Bloque 8- Poboación e actividades humanas. A poboación global: trazos demográficos. Os sectores de produción |
-Construción e interpretación de gráficas de poboación elaboradas a partir de datos de obtención directa. -Localización no mapa de agrupamentos de poboación e representación de movementos . -Recollida, sistematización e interpretacións de informacións de diversas fontes (Internet,prensa) sobre a problemática laboral (paro, postos de traballo, subempleo) e a emigración. |
Bloque 9. Organización social. A organización territorial do Estado, as políticas territoriais do estado, as políticas rexionais e de cohesión da UE. A ordenación do territorio. | -Recollida e interpretación de información sobre os acontecementos da Unión Europea. -Análise crítica sobre o funcionamento de diferentes organizacións e grupos sociais e os intereses dos seus membros. |
Bloque 10- Medios de comunicación da información e transporte. Actividades de tempo libre | -Planificación de itinerarios de viaxes simulados e reais utilizando diversos medios de transporte e situándoos no mapa -Uso e consulta de guías de viaxe, folletos turísticos, mapas de estradas, etc. na planificación de itinerarios de viaxes simuladas ou reais. - Planificación de actividades de lecer de forma autónoma e creativa |