Datos Identificativos | 2024/25 | |||||||||||||
Asignatura | Estancias Prácticas II | Código | 653G01210 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Grao | 1º cuadrimestre |
Segundo | Obrigatoria | 4.5 | ||||||||||
|
Temas | Subtemas |
Temas transversais a todas as prácticas: | 1.- Principios teóricos básicos de avaliación e actuación profesional dende a terapia ocupacional sobre contornos/contextos. Unha mirada ocupacional a: • Contornos domésticos • Accesibilidade e deseño universal. • Contorno/s social, histórico, cultural e institucional/ais 2.- Observación e análise de factores ambientais. • Introdución aos factores ambientais. • Conceptos de barreiras e facilitadores. Identificación e análise en diferentes contextos. • Utilización dos conceptos contexto/ambiente dos modelos teóricos específicos de terapia ocupacional (por exemplo: Persoa-Medio-Ocupación, Modelo Canadense do Desempeño Ocupacional, Modelo Kawa, Modelo de Ocupación Humana) para a súa análise. 3.- Valoración de ambientes de participación nas ocupacións: • Avaliación da accesibilidade dos contornos. • Observación coa finalidade de avaliar ambientes. • Análise do medio dende unha perspectiva individual e dende unha perspectiva colectiva. • Valoración de ambientes específicos en función das ocupacións que acollen e das persoas que as desenvolven. • Recollida de información da avaliación. 4.- Deseño de contornos accesibles para a participación nas ocupacións • Principios para desenvolver o asesoramento. • Deseño de actuacións específicas para a acción no medio ambiente. Exemplos: adaptacións funcionais do medio, deseño de ambientes socialmente facilitadores, propostas dende a perspectiva da universalidade, propostas de contrnos inclusivos para todas as persoas. 5.- Rexistro de información: • Criterios de elaboración de rexistros das actividades realizadas. • Comunicación con outros/as profesionais. • Comunicación cos usuarios/as (persoa/grupo/comunidade). |
Proxectos rotatorios de prácticas: | 1.- Proxecto comunitario participativo de terapia ocupacional con Servizos Sociais. 2.- Proxecto comunitario de intervención social desde entidades de iniciativa social. 3.- Proxecto de intervención domiciliaria (colaboración en proxecto IKEA: Fogares máis accesibles para persoas con diversidade funcional). 4.- Proxecto de avaliación de contornos inmediatos e intervención domiciliaria. 5.- Proxecto de deseño de entornos para todas as persoas no ámbito educativo. *Os proxectos poden sufrir modificacións polas necesidades contextuais da materia ou de cada proxecto. |