Datos Identificativos | 2024/25 | |||||||||||||
Asignatura | Instalacións | Código | 730497217 | |||||||||||
Titulación |
|
|||||||||||||
Descriptores | Ciclo | Período | Curso | Tipo | Créditos | |||||||||
Mestrado Oficial | 2º cuadrimestre |
Primeiro | Obrigatoria | 4.5 | ||||||||||
|
Metodoloxías | Competencias / Resultados | Descrición | Cualificación |
Proba obxectiva | A20 B2 B4 B13 B15 B17 B7 B6 C1 C3 C5 C7 C8 C11 | Véxase a súa descrición no apartado de Metodoloxías. | 70 |
Estudo de casos | A20 B2 B4 B5 B13 B15 B16 B17 B7 B6 C1 C3 C5 C7 C8 C9 C11 | Véxase a súa descrición no apartado de Metodoloxías. | 30 |
Observacións avaliación | |||
Evaluación y criterios de corrección Para solucionar os problemas dos alumnos con dispensa académica, ou con coincidencia de horarios de clase, ou con outros problemas que impidan a asistencia a clase, dita asistencia non é obrigatoria. Con todo, é un feito que a probabilidade de superar a materia e a de obter unha cualificación alta aumentan coa asistencia a clase e, por iso, recoméndase a asistencia. As visitas non adoitan poder realizarse en horario habitual de clase, xa que nelas estase sometido aos horarios que establecen as empresas que teñen a xentileza de permitir a visita ás súas instalacións. A principal ferramenta de avaliación da materia será un exame único por convocatoria. Para superar a materia é imprescindible obter un mínimo de 5 puntos sobre 10 no exame. No exame habera preguntas directamente relacionadas coas atribucións profesionais da enxeñaría industrial, referidas a cuestións fundamentais cuxo descoñecemento podería afectar gravemente á actividade profesional. Estas preguntas estarán claramente marcadas como tales, e para superar o examen será necesario acadar nelas, polo menos, a metade da puntuación asignada ás mesmas. Por medio da avaliación contínua, existen dúas posibilidades de mellorar a calificación final da materia, unha vez acadada a puntuación mínima no exame: - Pola realización dun traballo tutelado, calificado sobre un máximo de 10 puntos, o alumno pode optar a que se calcule a media ponderada entre o exame e o traballo (70% examen – 30% traballo), sempre que este resultado o beneficie; a calificación final sería o máximo entre a nota do examen e a nota media ponderada de examen e traballo. Os traballos serán propostos polo profesor, e consistirán na resolución de casos prácticos reais relacionados cos contidos da materia (con un nivel de profundidade maior que os exemplos ou exercicios de clase). O alumno poderá elixir o traballo que desexa desenrolar, entre os propostos. - Pola realización de traballos de clase, o alumno poderá acadar ata un máximo de 1 punto a sumar á calificación obtida no exame ou, no seu caso, na media ponderada de examen e traballo. Os traballos de clase consistirán en preguntas e pequenos exercicios, supostos ou casos prácticos que o profesor propoñerá durante as clases, e que terán resposta verbal ou escrita por parte dos alumnos. Para obter a máxima puntuación nos traballos de clase, será necesaria unha asistencia igual ou superior ao 85% das clases, aparte de responder correctamente as preguntas ou exercicios propostos. Con niveis de asistencia menores, reducirase proporcionalmente a calificación deste apartado. A forma de avaliar é a mesma para a primeira e para a segunda oportunidade, e tamén para os alumnos de convocatoria adiantada. Neste último caso, o alumnado deberá contactar co profesorado o inicio do curso para acordar os traballos tutelados que forman parte na avaliación co porcentaxe indicado na táboa. A partir da publicación de notas de traballos non será posible entregar devanditos traballos aínda que, como se acaba de explicar, isto non impide ao alumno obter a máxima nota. Se, por solicitude dos alumnos, establecésese unha data de entrega de traballos posterior á establecida polo profesor, este poderá poñer notas do traballo despois da data do exame. Os criterios básicos de corrección son os seguintes:
Poderá facerse unha ou máis probas de “clase invertida”, na cal non hai lección maxistral, salvo cando o alumno ten dúbidas; o alumno estuda de antemán a teoría e os exemplos resoltos que o profesor lle proporciona en Moodle, resolve as súas dúbidas ao comezar a clase, e logo resolve un caso ou aborda un proxecto na devandita clase, coa axuda do profesor. Revisión de exame De acordo co punto 3 do artigo 119 da Ley 39/2015 de Procedimento Administrativo Común das AAPP e co artigo 23.1 das Normas de avaliación, revisión e reclamación de cualificacións da UDC, na revisión de exame, baixo demanda, explicarase razoadamente ao alumno os problemas que levan á súa calificación, e únicamente se poderá baixar a nota cando existan erros materiais ou de feito (por exemplo, unha pregunta mal contestada e que foi calificada como ben contestada), ou cando existan erros aritméticos (por exemplo, cando hai un erro na suma das calificacións das diferentes preguntas do exame). Dereitos do alumno que traballa, a efectos da avaliación. Estatuto dos Traballadores. Debe terse en conta que, do mesmo xeito que para un exame, para calquera outra actividade que compute para a avaliación, os alumnos que traballan, teñan ou non dispensa académica, deben obter permiso das súas empresas sen o menor problema. A razón diso é moi clara: o Estatuto dos Traballadores, no seu Artigo 23.1, establece que o traballador terá dereito ao goce dos permisos necesarios para concorrer a exames, cando curse con regularidade estudos para a obtención dun título académico ou profesional. Por tanto, o empresario non pode negarse a que o traballador asista a unha actividade que computa para a nota da materia. Responsabilidades dos alumnos. A diferenza entre as Universidades a distancia (p. ex., a UNED) e o resto de Universidades é que, nas primeiras, é a Universidade a responsable de poñerse en contacto co alumno e de proporcionarlle todo o material necesario para que, mediante o seu estudo, poida superar a materia. Ese non é o caso do resto de Universidades, como a UDC, nas cales é responsabilidade do alumno poñerse en contacto co profesor, descargar os materiais de Moodle e traballar con eles, asistir a clase e tomar notas do que nela dígase, seguir as indicacións verbais e escritas do profesor, e estudar todos os materiais aludidos, para poder superar a materia. O alumno que non asiste a unha ou varias clases, incluídos os alumnos con dispensa académica, teñen as mesmas responsabilidades que o resto de alumnos, aínda que neste caso, ao non asistir a clase, teñen a responsabilidade de poñerse en contacto cos seus compañeiros e cos profesores, con obxecto de recompilar todo o material docente que se comentou. Liberdade de Cátedra En todo caso, sempre desenvolvendo o temario para impartir e, por tanto, cumprindo o encargo docente no marco que establece o número de créditos da materia, o profesor ten dereito á Liberdade de Cátedra, tal como recoñecen a Constitución Española, o Tribunal Constitucional, a Lei Orgánica de Universidades, a Carta de Dereitos Fundamentais da Unión Europea, e a UNESCO. Obviamente, o profesor debe actuar sempre dentro da lei, e debe impartir contidos actuais, en vigor, e correctos, que abarquen todo o alcance definido polo plan de estudos. A Constitución Española (Art. 20) establece o respecto a Liberdade de Cátedra que, nas súas diferentes definicións (p. ex., Real Academia Española e Consello Xeral do Poder Xudicial; https:// dej. rae.es), supón a posibilidade do profesor para expoñer a materia conforme as súas propias conviccións, cumprindo os programas establecidos, e no marco das institucións que teñen atribuída a organización da docencia, a condición de que esta exérzase adecuadamente. Á súa vez, Castillo Córdova (2006) inclúe nela a facultade de optar pola metodoloxía que o profesor considere máis adecuada para transmitir os coñecementos. Isto último leva a que os aspectos desta guía correspondentes a métodos docentes a empregar, e porcentaxe de horas a dedicar a cada un deles, son meramente orientativos, tentativos, e o profesor poderá facer cambios se o considera positivo, podendo investigar se existen mellores enfoques metodolóxicos para a docencia, como algúns dos que se propoñen na literatura científica ou en monografías especializadas na materia (Felder e Brent, 2016), sempre a favor dos resultados académicos. Todo o aquí devandito con respecto a metodoloxías docentes nunca afectará negativamente o modo de avaliar, no cal o alumno poderá sempre obter a máxima nota independentemente das súas circunstancias persoais, de acordo co establecido neste epígrafe de avaliación.
Referencias - Castillo Córdova, Luis (2006). Libertad de Cátedra en la relación laboral con ideario. Valencia: Tirant lo Blanch. ISBN: 9788484565567 - Felder, RM, Brent, R (2016), Teaching and learning STEM. USA: Jossey-Bass (Wiley). |